Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Valdība atbalsta koncepciju vienotas 112 platformas ieviešanai

Otrdien, 31. augustā, valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) ierosinājumu 112 ārkārtas situāciju dienestu arī turpmāk attīstīt uz esošās Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta bāzes.

Tas nozīmē, ka 112 ārkārtas situāciju dienests turpinās pildīt starpnieka lomu, nodrošinot informācijas apkopošanu un nodošanu starp zvanītāju un operatīvajiem dienestiem. Savukārt lēmumu par to, kādi tieši resursi tiks iesaistīti palīdzības sniegšanā, pieņems katrs operatīvais dienests.

Apstiprinātais variants Nr. 1 iekļauts SM izstrādātajā koncepcijā „Vienotas tehnoloģiskās platformas izveide 112 un pārējiem īso kodu lietotājiem, kas sniedz ārkārtas un neatliekamo palīdzību".

SM būs atbildīga par vienotās izsaucēja atrašanās vietas noteikšanas sistēmas ieviešanu un attīstīšanu, kā arī pieejamo valsts budžeta līdzekļu ietvaros nodrošinās sistēmas uzturēšanas izdevumus.

112 ārkārtas situāciju dienesta infrastruktūras uzlabošanai SM būs pieejams līdz 5,1 miljonam latu no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzekļiem, kuri tiks izmantoti vienotās zvanītāja atrašanās vietas noteikšanas sistēmas ieviešanā un attīstībā, lai nodrošinātu iespējami precīzu zvanītāju datu nodošanu operatīvajiem dienestiem, kas, savukārt, dos iespēju savlaicīgi sniegt palīdzību.

Savukārt par reģionālo zvanu centru modernizāciju, esošās infrastruktūras uzlabošanu, nepieciešamās jaunās infrastruktūras izveidošanu un Ārkārtas situāciju dienesta informācijas sistēmas izveidi atbildīga būs Iekšlietu ministrija (IeM). Šim mērķim IeM būs pieejami līdz 2.6 miljoniem latu ES fondu finansējuma.

Līdz šā gada 30. oktobrim SM un IeM valdības vērtējumam jāiesniedz Ministru kabineta noteikuma projekts par kārtību, kādā tiks īstenota ERAF programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.2.2.4.1. apakšaktivitāte „Valsts nozīmes elektronisko sakaru tīklu izveide, attīstība un pilnveidošana".

No 112 ārkārtas situāciju dienesta ir atkarīga izsaukuma problēmas apzināšana, tās nodošana atbildīgajiem dienestiem, kā arī palīdzības sniegšanas savlaicīgums un kvalitāte. Līdz ar to, 112 vienoto platformu ir nepieciešams attīstīt, lai nodrošinātu ikvienam Latvijas iedzīvotājam vienādas iespējas pieteikt ārkārtas situāciju, izmantojot numuru 112, kā arī, lai garantētu, ka pieteiktais gadījums tiks nodots kompetentajiem dienestiem problēmas risināšanai un cietušajiem savlaicīgi tiks sniegta nepieciešamā palīdzība.

Citas ziņas