Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Pastāvēs kas izmainīsies... 1

Turpinot iesākto domu par ceļiem un nākotni , jaunākie notikumi mūsu ikdienā rosina atsaukties uz notiekošo, pārtraucot atskatu 50 gadīgā pagātnē.Turpinot iesākto domu par ceļiem un nākotni , jaunākie notikumi mūsu ikdienā rosina...

Noskatoties raidījumus „100.pants” un „Kas notiek Latvijā” kļūst skaidrs, ka kaut kur budžetā jāatrod 260 , vai varbūt pat visi 700 miljoni latu, lai apmierinātu aizdevēju prasības par pieļaujamo budžeta deficītu. Ja pietiks ar mazāko skaitli –tad no ceļu fonda paņems 30 milj.Ls.

 

 

Visu kopā saskaitot ceļu būvei un uzturēšanai šogad plānots samazinājums apmēram par 120 milj. latu. Tas ir ievērojams skaitlis, kas nodrošinātu darbu simtiem strādnieku, atgrieztu naudu budžetā nodokļu veidā un būtu ieguldījums nākotnei. Bet, ja jāizšķiras vai slēgt skolas , slimnīcas, neizmaksāt pensijas u.t.t.., protams, izvēle ir par sliktu ceļiem. Ja būs jārealizē programma ar lielāko skaitli, tad...

 

 

Par mežu ceļu būvniecības atsaukšanu un lēmuma negatīvajām sekām Ziemeļlatvijā jau rakstīts. Pēdējie ( un varbūt vēl ne pēdējie) valdības lēmumi izredzes strādāt ceļu būvē vēl vairāk pasliktina.

 

 

Atceros 90 gadu sākumu , kad pēc PSRS sabrukuma, beidza pastāvēt plānveida ekonomika un praktiski ceļus vairs nebūvēja un neremontēja. Šī perioda sekas Latvijas autoceļi vēl tagad izjūt. Tad ceļu saimniecības, tai skaitā „astotie”, kuras vadīja gudri priekšnieki, izdzīvoja darot dažādus savai nozarei neraksturīgus darbus.

 

 

 Strādāja mežā, ražoja galdniecības izstrādājumus (arī zārkus), remontēja tehniku lauksaimniekiem, sniedza mehānisko darbnīcu pakalpojumus, rekonstruēja lidostu, dzina pāļus dažām būvēm Rīgā, asfaltēja ielas Krievijā u.t.t. Toreiz tas bija iespējams, jo maz bija tādu uzņēmumu, kuri savas ražošanas potences bija saglabājuši.

 

 

Ne Rīgā, ne Vidzemē toreiz nebija darboties spējīgas betona ražotnes, bet „astotos” bija.

„Vidzemes Ziņu” korespondents Guntis Vīksna 1993. gada decembrī izjautā AS „8 CBR” tehnisko direktoru Juri Anitēnu nelielā godu reizē, kad tiek atzīmēta tilta pār Abulu Brenguļos nodošana.

 

 

- Kā ķepurojas „astotie” šobrīd?

- Tu pareizi saki - ķepurojas… Kopumā ņemot, es teiktu, pieņemami. Neskatoties uz visām tām nebūšanām, kādas mūspusē ir gan lielākos, gan mazākos apjomos. Iespēju robežās mūsu firma darbojas. Esam saglabājuši praktiski visu cilvēku skaitu, ap 300 strādājošos, kas mums bija, kad visa šī „revolūcija” sākās.

 

 

- Mūs glābj tas, ka mums tas darbošanās profils ir paplašs. Ir mums sava betona ražošana, tagad pat – gatavojam blokus Rīgas ostai. Varam šo to galdniecībā darīt. Ir mums paliels ēku būves iecirknis, tikko vinnējām Strenčos konkursu par tiesībām būvēt jauno vidusskolu.

 

 

- Patiesībā ir taču tā , kā Edgars Liepiņš saka- vajag tikai rakt!

Iespējas „tiešā veidā” izmantot 90.gadu pieredzi šodienas apstākļos, visumā zudušas. Aizvadītajos gados notikusi strauja nozaru specializācija un augot pieprasījumam būvniecības nozarē, izveidojusies ievērojama konkurence. To veicinājuši arī nepamatoti secinājumi par būvfirmu trūkumu Latvijā un tendencēm uzaicināt ārzemju firmas.

 

 

Tagad visa veida darbus spēj veikt daudzi, bet piedāvājumu nav, jo nav kas par tiem maksātu. Neizmantoti stāv mūsdienīgi mehānismi un iekārtas, par kurām maksāta liela nauda, tai skaitā pirktās par vēl šobrīd neatmaksātiem kredītiem.

 

 

Rainis kādreiz teicis :” Pastāvēs, kas izmainīsies”! Tie, kuri pratīs saglabāt to kas sasniegts un saprātīgi izmainīties, izķepurosies un pastāvēs. Tā tas bijis vienmēr un būs arī tagad. Starp tiem arī šoreiz noteikti būs „astotie”.

Komentāri 1

pofig

"Astotie", Smiltenei ir kā virsotne- smaile, kas pacēļ pāri citām pilsētiņām....

pirms 9 gadiem, 2009.03.15 08:57

Lietotāju raksti