Paplašināts algu subsīdijas saņēmēju loks

Saskaņā ar paplašinātajiem algu subsīdijas piešķiršanas kritērijiem no šī gada 8. aprīļa algu subsīdijai daļēji nodarbinātiem darbiniekiem to darba devēji var pieteikties arī gadījumā, ja uzņēmuma ieņēmumi mēnesī, par kuru tiek lūgts atbalsts, ir samazinājušies vismaz par 30%, salīdzinot ar attiecīgā 2019. gada mēneša ieņēmumiem.

Tādējādi Covid-19 ietekmētie uzņēmumi var pieteikties algu subsīdijai daļēji nodarbinātiem darbiniekiem par martu, ņemot vērā vienu vai otru ieņēmumu samazinājuma kritēriju, līdz šī gada 15. aprīlim VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā iesniedzot pieteikumus algu subsīdijai. Savukārt pieteikums atbalsta saņemšanai par aprīli būs jāiesniedz līdz š.g. 15. maijam utt. par nākamajiem mēnešiem.

Tāpat kā līdz šim, algu subsīdijai var pieteikties arī tad, ja uzņēmuma ieņēmumi ir samazinājušies vismaz par 20% konkrētajā 2021. gada atbalsta mēnesī, salīdzinot ar vidējiem ieņēmumiem 2020. gada augustā, septembrī un oktobrī, kad uzņēmums faktiski darbojies.

Vēršam uzmanību, lai saņemtu atbalstu, iesniegumā ir jāpamato, ka uzņēmuma ieņēmumu samazinājums ir saistīts tieši ar Covid-19 izplatības dēļ noteiktajiem saimnieciskās darbības ierobežojumiem. 

Atbalsta pasākuma ietvaros darbinieks saņems atbalstu 50 % apmērā no mēneša vidējās bruto darba samaksas par laiku no šī gada 1. augusta līdz 31. oktobrim, bet ne vairāk par 500 eiro. Savukārt darba devējam būs pienākums piemaksāt starpību starp algas subsīdiju un darba samaksas apmēru.

Algu subsīdijas būs pieejamas līdz brīdim, kamēr spēkā būs valdības noteiktie ierobežojumi saimnieciskai darbībai, kas saistīti ar epidemioloģiskās drošības pasākumiem, lai ierobežotu Covid-19 infekcijas izplatību.

Plašāka informācija par šobrīd pieejamo atbalstu algu subsīdijai, tā apmēru un pieteikšanos tam pieejama VID tīmekļvietnes sadaļā “COVID-19”. 

Citi nodokļu jomas atbalsta pasākumi COVID-19 krīzes pārvarēšanai

Joprojām ir spēkā virkne atbalsta pasākumu nodokļu jomā, kas stājās spēkā jau pērnā gada martā, pirmās ārkārtējās situācijas laikā, piemēram, nodokļu samaksas termiņa pagarināšana līdz trim gadiem, ātrāka PVN pārmaksas atmaksa, iespēja nemaksāt iedzīvotāju ienākuma nodokļa avansa maksājumus u.c. Informācija par tiem pieejama VID tīmekļvietnē www.vid.gov.lv sadaļā “COVID-19”.

Jautājumu un neskaidrību gadījumā aicinām zvanīt uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000, kā arī uzdot savus jautājumus rakstiski VID Elektroniskajā deklarēšanas sistēmā (EDS) sadaļā “Sarakste ar VID”. Svarīgi, ka, zvanot uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000, ikviens var saņemt arī personificētu konsultāciju, ja zvana laikā pieslēdzas VID EDS un nosauc tur redzamo kodu.

Bizness