Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Smiltenes “Zebras” pazaudējušas svītras 27

Lai Smiltenē būtu drošāka satiksme, jāatjauno gājēju pāreju horizontālo apzīmējumu krāsojums. Nodot šo ierosinājumu pilsētas domei "Ziemeļlatviju" lūdz laikraksta lasītāja no Variņiem.

 

Gājēju pārēju krāsojums Smiltenes centrā ir noplucis, piemēram, pie pašvaldības ēkas un grāmatnīcas. Variniete aicina "zebru" paspilgtināt arī pie tirdzniecības centra Baznīcas laukumā, jo ir pārliecināta, ka balto krāsojumu autovadītāji pamanīs labāk, nekā ceļazīmi.

 

"Tagad esmu ievērojusi, ka ir šoferi, kuri pirms gājēju pārejas neapstājas. Piemēram, tuvojoties vasarai, pamodušies jaunieši," piemēru pārgalvīgiem, ātriem braucējiem nosauc Variņu pagasta iedzīvotāja.Smiltenes pilsētas dome par "zebru" krāsojumu nav aizmirsusi un to atjaunos, tiklīdz pilsētā tiks pabeigti visi plānotie ielu asfalta seguma rekonstrukcijas darbi, "Ziemeļlatvija" uzzināja pašvaldībā. Tas varētu notikt jūnijā.

 

Domes izpilddirektors Uldis Rudzītis skaidro, ka gājēju pāreju horizontālos apzīmējumus Smiltenē pēc pašvaldības pasūtījuma atjauno katru gadu, uzturot, rekonstruējot vai remontējot pilsētas ielas. "Darbi notiek piemērotos laika apstākļos un parasti pēc tam, kad sakārtoti visi ielu posmi, lai darbu veicēji no Rēzeknes vai Valmieras nebūtu jāizsauc vairākas reizes," skaidro U. Rudzītis.

 

 

Šobrīd asfalta segumu vēl rekonstruē Daugavas ielas posmā pie kapiem. Darbi drīz sāksies arī Daugavas ielas posmā no Kalna ielas līdz Krāsotāju ielai.

 

Papildu gājēju pāreju apzīmējumiem Smiltenē atjaunos arī galveno ielu ass līnijas un automašīnu stāvlaukumu krāsojumu. Šo darbu izmaksas ir aptuveni 3500 latu gadā.

Komentāri 27

vietējā

Ir pilsētā vēl vietas,kur zebras var redzēt, bet šoferi tās neievēro.Nesen man sanāca iet pāri ielai pie Top veikala.Domāju, ka tikšu pāri zebrai, bet kas tev deva.Brauc pāri melna mašīna, un pat nepaskatās, ka es taisos iet pāri.Bet protams, šoferītim nebija laika uz mani skatīties, jo viņš runāja pa telefonu, kas arī nebūtu ieteicams.Kā jums liekas, kas sēdēja pie stūres? Pareizi, tas bija Domes priekšsēdētāja kungs, Mežulis.Es pieņemu, ka viņš mani neredzēja, jo telefonsaruna droši vien bija ļoti svarīga.

pirms 11 gadiem, 2008.05.28 18:39

tigra

''... ka es taisos iet pāri'' neskaitās, tāpat kā gandrīz dzīvs:)

pirms 11 gadiem, 2008.05.28 19:48

hi

Priekšroka gājējiem ir tikai tur, kur ir attiecīgas ceļazīmes. (Kantainā zilā, ar trijstūri un cilvēku ejošu pār zebru pāri) Ne pie grāmatnīcas, ne Topa uz stāvlauk. pusi tādas nav. Tātad gājējiem TUR nav priekšroka!

Svītrojums uz asfalta viens pats bez ceļa zīmes nedod gājējiem priekšroku. Tā ir vieta, kur šķērsot brauktuvi, lai ielu nešķērsotu haotiski.

Varbūt nupat ir mainījies šis CSN punkts un ir savādāk???

pirms 11 gadiem, 2008.05.28 20:43

OzolaS

To hi!
Varu ieteikt lieku reizi pārlasīt ceļu satiksmes noteikumus, lai nemaldinātu citus diskusijas dalībniekus!Pirmkārt, gājējam ir priekšroka uz neregulējamas gājēju pārejas, kas var būt apzīmēta ar ceļa zīmi "Gājēju pāreja" vai ceļa horizontālo apzīmējumu (zebru),vai ceļa zīmi un "zebru".Šādi noteikumi ir spēkā ir jau pāris gadus. Iepriekš bija strīdi par "un" un "vai"!!

pirms 11 gadiem, 2008.05.28 20:54

Gaidītājs

A man bija tāds gadījums. Braucu ar savu zapiņu, redzu, pie gājēju pārejas stāv tantuks, droši, ka taisās iet pāri ielai. Apstājos, lai palaistu, tā nu tantuks taisījās vēl pāris minūtes līdz sāka kustēt (tas ir nedaudz pārspīlēts, bet tomēr).
CSDD noteikumi paredz: punktiņš 159 "Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.", tā būtu jārīkojas man, autovadītājam. Nezinu, bet man šķiet, ka par "taisīšanos" tur ir maza runa.
Punkts 24. "Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.", tā būtu jārīkojas gājējiem, nevis jādur pāri ielai nepaskatoties, bet jāpārliecinās, vai ir droši iet, un tikai tad tipināt pāri ielai. Arī par "taisīšanos" maz runāts. Es domāju: mīļo gājēj, pārliecinies par drošību un tad ej, neba nu tā speciāli brauks Tev virsū, ja būsi mašīnas priekšā. Mīļo autovadītāj, nu atceries, ka gājēji var būt neprognozējamāki par autovadītājiem.
Bet vispār, ko gribēju pateikt: neskatoties uz to, vai ceļazīme ir vai nav, vai ZEBRA ir redzama vai nav, sadursmē ar auto un gājēju, nepatikšanas būs autovadītājam, bet nopietnas veselības problēmas būs gājējam, nu dikti jau sāpēs, bet varbūt vairs nesāpēs. To pašu es gribētu teikt velosipēdu, mopēdu, skūteru, motociklu uc stipri apdraudēto tehnisko līdzekļu vadītājiem. Auto šoferītis var nonākt Valsts maizē, bet daži labi uz augšu, vai varbūt leju, kā nu kurais.
Novēlējums visiem: Lai liktenis Jūs pasargā no negadījuma!

pirms 11 gadiem, 2008.05.28 21:23

"Varu ieteikt lieku reizi pārlasīt ceļu satiksmes noteikumus, lai nemaldinātu citus diskusijas dalībniekus!Pirmkārt, gājējam ir priekšroka uz neregulējamas gājēju pārejas, kas var būt apzīmēta ar ceļa zīmi "Gājēju pāreja" vai ceļa horizontālo apzīmējumu (zebru),vai ceļa zīmi un "zebru".Šādi noteikumi ir spēkā ir jau pāris gadus. Iepriekš bija strīdi par "un" un "vai"!!"
ĀĀĀ, kur tas ir teikts, pārlasīju, izlasīju, vēlreiz pārlasīju, bet neatradu, ka minētajā situācijā jeb kam būtu priekšroka, lai tas vūtu autiņš vai gājējs.
Ļoti cienijamā OzolaS, padomājiet ko dariet! Ir cilvēki, kas pat dzirdējuši nav satiksmes noteikumiem, un te Jūs paziņojat, ka viņiem ir priekšroka. Vai varat iedomāties, ar ko tas var beigties?????

pirms 11 gadiem, 2008.05.28 22:48

OzolaS

1. 159. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.

2.1.14. dot ceļu — prasība, kas nosaka, ka ceļu satiksmes dalībnieks nedrīkst sākt braukt (iet), turpināt braukt (iet) vai izdarīt jebkādu manevru, ja tādējādi citiem ceļu satiksmes dalībniekiem tiek radīti traucējumi braukšanai (iešanai) vai viņi ir spiesti mainīt braukšanas (iešanas) virzienu vai ātrumu;

3.1.37. priekšroka — tiesības braukt (iet) iecerētajā virzienā pirmajam attiecībā pret citiem ceļu satiksmes dalībniekiem;

pirms 11 gadiem, 2008.05.29 06:39

ari smiltenietis

da ko taas striipas dod? tagad gaajeeji lec uz celja visur, kur ir reiz bijushas shiis striipas. kaut reizi butu paskatijushies vai tas auto spees apstaties (ir pamanijis tevi)! gajeji ir hitriji - uzskata ka stripas, tad vinjam vienmer un visur bus priekshroka... ja nemaldos, gajeju pienakums ir uzkapt uz zebras, apstaties, paskatities un ja auto apstajas, tas slaat paari, nevis tikkai desot galvu nepagriezis. un shoferu pienakums ir pirms gajeju parejam samazinat atrumu un but gatavam palaist, bet ar tikkai tad, kad ir uzkapushi jau uz parejas. jo gadas ar visadas tas tantes, kas stav tur pat blakus parejai un tikkai sit klachu. logiski - ietve jau nav gajeju pareja.

es kaa shoferis ar shausmaam skatos, kaa pat shiis te jaunaas maaminjas savus ratinjus uzstum uz celja un tik iet taisni galvu nepagriezusi. totaalas slepkavas.

lab lab, viss jau ir jauki, bet ja es esmu iebraucejs (nevietejais) un godigi braucu ziemaa un te pekshnji vien taac vieteejais uzlec uz celja, kursh zin, ka te zem sniega ir itkaa gajeju pareja?!?! un ko tad?

kamer nemirs nevainigi cilvekim tikmer dome nerikosies. (tas dienzhel musu valsti ir raksturigi). (ja vajadzes, nakamreiz uzrakstishu ari tas vietas un krustojumus, kuros ir gajushi bojaa nevainigi cilveki un pat berni, un domet tikkai tad ir salikusi zimes)!

tas stripas ir prieksh kakjiem. vajadzigas ir ari zimes!

pirms 11 gadiem, 2008.05.29 14:02

1. 159. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.

2.1.14. dot ceļu — prasība, kas nosaka, ka ceļu satiksmes dalībnieks nedrīkst sākt braukt (iet), turpināt braukt (iet) vai izdarīt jebkādu manevru, ja tādējādi citiem ceļu satiksmes dalībniekiem tiek radīti traucējumi braukšanai (iešanai) vai viņi ir spiesti mainīt braukšanas (iešanas) virzienu vai ātrumu;

3.1.37. priekšroka — tiesības braukt (iet) iecerētajā virzienā pirmajam attiecībā pret citiem ceļu satiksmes dalībniekiem;

Un kur tad ir teikts, ka gājējam ir priekšroka?
Attiecināsim šito arī uz gājējiem un tad skanēs šādi:

2.1.14. dot ceļu — prasība, kas nosaka, ka ceļu satiksmes dalībnieks nedrīkst sākt iet, turpināt iet vai izdarīt jebkādu manevru, ja tādējādi citiem ceļu satiksmes dalībniekiem tiek radīti traucējumi braukšanai vai viņi ir spiesti mainīt braukšanas virzienu vai ātrumu;

arī tā ir jālasa, noteikumi ir domāti arī gājējiem

popularizējiet vien gājēju priekšroku, būs dakteriem, kapračiem un cietumsargiem darbs

pirms 11 gadiem, 2008.05.29 14:13

OzolaS

Strīds jau sākās par to, vai tikai "zebra" arī apzīmē pāreju. Ja gājējs jau ir uz pārejas, tad viņam ir priekšroka. Ikdienā pie un uz pārejām es diemžēl vairāk esmu autovadītāja un piekrītu visam teiktajam par gājēju un velosipēdistu soļošanu un braukšanu visos iespējamos virzienos. Tieši tāpēc autovadītājam ir jāiegaumē, ka gājējam !!!uz!!!!neregulējamas pārejas ir priekšroka!!!!Tur ir tas sāls, lai nerastos nepatīkamas situācijas.

pirms 11 gadiem, 2008.05.29 15:46

tātad tomēr iznāk, ka gājēju pāreja ir tikai tur, kur ir gan ceļazīme 530.531 UN ceļa apzīmējums!!!!!!!!!! ((931. vai 932)
(nevis tikai ceļa apzīmējums ar svītrām!)
Iznāk, ka hi tomēr pareizi saka! Un tātad ne visas zebras smiltenē ir definējamas kā gājēju pārejas.

pirms 11 gadiem, 2008.05.29 19:44

Miza

nenocietos.. lai gan no ceļu satiksmes noteikumiem neko nejēdzu, tomēr ar internet meklētājprogrammām protu rīkoties un lasīt arī māku :)
1.19. (svītrots ar MK 05.02.2008. noteikumiem Nr.75);(cien.iebraucēj-izmet savu slavno grāmatiņu un nopērc jaumu)

1.21. gājēju pāreja — brauktuves daļa, kas apzīmēta ar 530. un 531.ceļa zīmi un (vai) 931.ceļa apzīmējumu un paredzēta gājēju pāriešanai pāri brauktuvei;

šitas ir izkopēts no likumi.lv, aktuālā redakcija..
tātad mans profāna secinājums: ja manas pilsētas atbildīgie uzskata, ka līdzekļus un tautas prātus taupot, nav lietderīgi uzlikt zīmi, tad totālas taupības apstākļos pietiek ar sazīmētām ielām un ja es esmu uzsākuso šķērsot brauktuvi, tad jebkuram sprukstiņam pie stūres ir jāļauj man netrtaucēti šķērsot brauktuvi, taču tas nenozīmē, ka jāapstājās, viņš drīkst mani apbraukt. Smiltenē, tā ērmotā domes-grāmatnīcas pāreja ir vienkārši ideāla: Dārza iela taču ir vienvirziena. Koroče brauc pa kuru malu gribi, tikai ne pa gājēja īkšķiem :)

pirms 11 gadiem, 2008.05.29 22:50

es

es samazinu ātrumu tikai tur kur ir tas zīmes. un visas tās parējās vietas man ir totali pie kājas. ja tie cilveki ir lohi, tad lai jau lec zem ratiem. un turpināsim uzstādīt kārtējo TOP sarakstu ar vismairāk bojā gājušajiem.

diez vai tie, kas sēž tai "krutajā" kantorī kadreiz ir sedejuši pie smagās mašinas stures. paprovejat paši tās n-tās tonnas dabut mierā dažos metros, kad tev tāds losis izskrien priekšā, jo redziet viņam tur pagājušo gad bija kaut kāda zebra.

ja neaizlec, tad neaizleks ar nekad

pirms 11 gadiem, 2008.05.30 11:46

gāzi grīdā

1.21. gājēju pāreja — brauktuves daļa, kas apzīmēta ar 530. un 531.ceļa zīmi un (vai) 931.ceļa apzīmējumu un paredzēta gājēju pāriešanai pāri brauktuvei;

------------------

ceļa zīmi UN (vai) ceļa apzīmējumu! Kas ir ceļa apzīmējums, a miza?

pirms 11 gadiem, 2008.05.31 00:52

Viedoklis

530 un 531 zīme tiek uzstādīta pie visām gājēju pārejām ar horizontālo apzīmējumu. Zīmes 530 un 531 nav nepieciešamas krustojumos, kurus regulē luksofori.
Smiltenē jau sen ir absurda situācija ar gājēju pārejām un trakākais, cilvēki pierod pie tā.
Vēlreiz, īpaši neapķērīgiem- zīmes 530 un 531 ir priekš autovadītāja, lai tas savlaicīgi varētu samazināt ātrumu vai apstāties, lai palaistu gājējus,,
''Zebra'' vai horizontālais apzīmējums, norāda gājējiem brauktuves šķērsošanas vietu.

pirms 11 gadiem, 2008.05.31 01:08

XXX

Viedokli un gāzi grīdā, ceru ka jūs neesat auto vadītāji, citādāk nav izskaidrojama jūsu satiksmes noteikumu nezināšana.
Taisnība ir Mizai, jo CSN ir rakstīts: 1.21. gājēju pāreja — brauktuves daļa, kas apzīmēta ar 530. un 531.ceļa zīmi un (vai) 931.ceļa apzīmējumu un paredzēta gājēju pāriešanai pāri brauktuvei.
Noteikumi ir absurdi - parasti ceļu uzturētāji ar to rāķinās un gājēju pārejas apzīmē gan ar zīmi, gan ar krāsojumu. Diemžēl Smiltenes ielu uzturētājiem nerūp gājēju drošība un viņi šo likuma nepilnību izmanto. Žēl un kauns...

pirms 11 gadiem, 2008.05.31 13:10

Viedoklis

XXX, Tev taisnība, tikai pats saproti, ka ziemā šis (vai) zem sniega nav saskatāms un autovadītājs nevar zināt, ka kaut kad, kaut kur pēkšņi ir uzkrāsotas strīpas.
Un kurš no mums autovadītājs, to mēs varam padiskutēt zem 4trām acīm, ja vēlies!
Tad, kad mūsu valdošie būs savas jomas speciālisti, nevis dārznieki un aktieri, tad arī būs kārtība. Un vēl- pastāv Vīnes konvencija šajā jomā un tas nozīmē, ka šos noteikumus mēs vēlamies pieņemt, nevis kaut kādus uz reliģijas balstītus Austrumu noteikumus.

pirms 11 gadiem, 2008.05.31 13:41

Miza

to gāzi grīdā
eu, kā tik totāli aprobežots cilvēkbērns var būt pie stūres?
Kāpēc aprobežots? Ievēro tikai ceļa zīmes, bet kā tad ar ceļa apzīmejumiem? Tādus ceļu satiksmes noteikumos neatradi un ignorē?
Es, pateicoties šīm diskusijām par un ap ceļu satiksmes noteikumiem, drīz varēšu eksternā tiesības iegūt :)

Protams, ka ir izcila tuvredzība un necieņa, gājēju pārejas apzīmēt tikai un vienīgi ar tā saucamo zebru, un ja tomēr tā ir, tad domes atbildīgajiem dienestiem būtu nekavējoties jāatjauno krāsojums. Lai vismaz radītu drošības sajūtu savas pilsētas iedzīvotājiem un viesiem!

pirms 11 gadiem, 2008.06.01 00:55

gāzi grīdā

miza, tādus kā tu, ziemā sauc par kraukšķīšiem. Un meklē to savu gājēju pāreju zem sniega.

pirms 11 gadiem, 2008.06.01 01:57

Miza

To Gāzi grīdā
Kraukšķītis vai plācenīts. kāda starpība? :)

A ko tu dari, ja zem sniega ir brauktuvi sadalošais apzīmējums, dzeltenā svītra, kas liedz noparkoties, piemēram pie domes? Tādēļ, patīk tev vai nē, citādi, kā par aprobežotu nespēju tevi nosaukt.

Aptaurēts gājējs jau skries pāri ielai, ar paceltu galvu arī tur, kur nav ne zebras, ne zīmes, piemēram, Baznīcas laukumā no gerkena uz aptiekas pusi. Tā viena kundzīte viendien, apkrāvusies ar paunām, ka neredz, kur kāju likt, kur nu vēl vai mašīnas nebrauc, lūpas šleipītē sasējusi, smilteniešu raksturīgajā iedomībā, priecīga cipina pāri. Nu un ko darīt autovadītājam?

pirms 11 gadiem, 2008.06.01 12:21

Noderīgi