Uldis Rudzītis: “Ļoti iepriecinoši, ka iedzīvotāji ir pilsoniski aktīvi.” 7

"Ziemeļlatvijā" ar vairākiem ierosinājumiem vērsās smiltenietis Valdis. Viņam radusies iecere, kā nepieļaut Raiņa ielas seguma tālāku bojāšanu posmā no Ābeļu ielas līdz krustojumam ar Rīgas ielu. Minētajā posmā bedru kļūst aizvien vairāk un dziļākas. To, ka ielas segums ir neapmierinošā stāvoklī, atzīst arī Smiltenes novada domē. Pateicoties vīrieša iniciatīvai, vārdiem, visticamāk, sekos darbi.

Valdis ir viens no cilvēkiem, kura īpašums atrodas Raiņa ielā un kuram ikdienā nākas pārvietoties pa salīdzinoši šauro un bedraino ielas posmu un noskatīties, kā smagā tehnika vēl vairāk bojā ceļa segumu.

Taču vīrietis ir pirmais, kurš publiski pauž savas idejas. "Ielas posms kļūst aizvien bedraināks. Jau ilgāku laiku esmu novērojis, ka smagās kravas mašīnas izvēlas braukt pa šo šauro Raiņa ielas posmu, nevis Rīgas ielu, kas tām būtu piemērotāka. Bedres lāpa katru gadu, bet kāda jēga, ja smagā tehnika turpina braukt un bojāt ceļu.

Saprotams, ka jaunu ceļa segumu nevar uzreiz uzklāt. Manuprāt, optimālākais risinājums būtu uzstādīt ceļa zīmes, kas aizliedz smagās tehnikas kustību šajā ceļa posmā," stāsta vīrietis. Viņš norāda, ka reizēm smagā tehnika ielā rada neērtības gājējiem. Jāpiebilst, ka gājēju ietves šajā posmā nav.

Taisnība vien ir

Par pilsētas iedzīvotāja idejām informējām Smiltenes novada domes tehnisko direktoru Uldi Rudzīti. "Ļoti patīkami, ka cilvēki mums norāda vai iesaka, kā situāciju varētu uzlabot konkrētās vietās. Arī mūs pašus neapmierina ielas segums Raiņa ielas konkrētajā posmā.

Taisnība vien ir tam cilvēkam, jo tiešām "savu darbu" ir izdarījušas smagās mašīnas. Ielas segums nav piemērots mūsdienu prasībām, tāpēc piekrītu, ka smagajam transportam pa to nebūtu jāpārvietojas. Šie transportlīdzekļi nodara skādi arī citās mazajās ieliņās," saka U. Rudzītis. Viņš zina stāstīt, ka šajā pašā Raiņa ielas posmā, tikai vēl šaurākajā Ceriņu un Līvu ielā arī pārvietojas smagie transportlīdzekļi, kuru rezultātā nolauzta ceļa zīme "Dodiet ceļu".

Arī citos Smiltenes pilsētas rajonos ir šādas problēmas. "Ceļa malā Peldu ielā 20 sabojāta ielas nomales zaļā zona, kurā dziļas risas atstājusi tur regulāri novietota lielgabarīta automašīna. Tā aizbraucot, uz ielas asfalta, pa kuru pārvietojas arī gājēji, atstāj dubļu un netīrumu sliedi līdz pat Meža ielai. Tagad mitrajā laikā risas bijušajā zālienā ir tik dziļas, ka iespējams elektroapgaismojuma kabeļa bojājums. Acīmredzot dažiem cilvēkiem ir īpatnēja attieksme. Kamēr nav uzstādītas aizlieguma zīmes vai doti aizrādījumi, tikmēr var turpināt bojāt pilsētas ielu nomales un zaļo zonu," sarūgtināts ir domes tehniskais direktors.

Aizlieguma zīmes - reālākais variants

U. Rudzītis pievienojas Smiltenes iedzīvotāja paustajai idejai, ka šobrīd visreālāk būtu uzstādīt aizlieguma ceļa zīmes. "Zīmju uzstādīšana būtu visoptimālākais variants, jo diemžēl arī 2011. gadā iepriekš minētajā ceļa posmā ielas rekonstrukcijas darbus nevarēs veikt (šogad uzsāka Raiņa un tās pieslēgumu ielu kompleksās rekonstrukcijas darbus - red.).

Vispirms jādomā par līdzekļu piesaisti un komunikāciju sakārtošanu tajā posmā. Pagaidām tur restaurēts tikai ielu apgaismojums, bet būtu arī nepieciešams sakārt kanalizāciju un ūdensvadus. Par šo, protams, tiek spriests, bet konkrēts risinājums nākamajam gadam vēl nav rasts," atklāj tehniskais direktors.

Iedzīvotājiem jāsaprot, ka arī nākamajā gadā ielas segumu uzlabot varēs, lāpot bedres. "Viennozīmīgi šogad šajā posmā aizlāpīs lielākās bedres," piebilst U. Rudzītis. "Ir jau vēl kāda lieta. Viens ir uzstādīt ceļa zīmes, bet droši vien ne visi tās ievēros. Tāpēc lieku cerības uz municipālo policiju. Esam saņēmuši arī informāciju, ka autovadītāji regulāri pamanās pārkāpt noteikumus un ar smago tehniku braukt pa tiltu pie Tiltleju HES, kaut arī tur smago transportlīdzekļu kustība ir aizliegta," tā domes tehniskais direktors.

Viss ir izdarāms

Sazinājāmies ar VAS "Latvijas Valsts ceļi" Valkas nodaļas būvinženieri Māri Mačuli, lai noskaidrotu, vai konkrētā Raiņa ielas posma abos galos patiešām varētu uzstādīt ceļa zīmes, kas aizliegtu vai ierobežotu smago transportlīdzekļu kustību.

"Viss ir iespējams, taču vispirms pašvaldībai jāvēršas pie mums. Tad arī spriedīsim, kā varētu ierobežot satiksmi šajā posmā tā, lai aizlieguma zīmes netraucētu atkritumu izvedējiem un tiem cilvēkiem, kuri sagādā malku esošajām privātmājām," saka M. Mačulis.

Lai procesu paātrinātu, "Ziemeļlatvijas" mudināts, V. Paeglis Smiltenes novada domei adresēs iesniegumu.

Komentāri 7

neo

Vai agrāk nevarēja uzlikt zīmi "'gājēju pāreja" pie grāmatnīcas,vai tiešam kāds ir jānobrauc lai sāktu domāt......GĀJĒJU PĀREJAS IR JĀDUBLĒ AR ZĪMĒM !!!

pirms 10 gadiem, 2010.11.06 10:34

Maix

1.21. gājēju pāreja — brauktuves daļa, kas apzīmēta ar 530. un 531.ceļa zīmi un (VAI) 931.ceļa apzīmējumu un paredzēta gājēju pāriešanai pāri brauktuvei;

pirms 10 gadiem, 2010.11.06 16:58

Gājēja

Varbūt tomēr gājējiem pašiem jāiet pāri gājēju pārejām, nevis jāskrien tur, kur to nav. Nebūsim slinki, un tad arī paliksim dzīvi.

pirms 10 gadiem, 2010.11.06 19:26

vietējais

Vajag atmest to ""vai"" ceļu satiksmes noteikumos.Kā lai to"" zebru"" redz ziemā ,kad brauktuve ir klāta ar sniegu vai ledu............

pirms 10 gadiem, 2010.11.06 20:04

urmass

muļķīgi un īsti padomiski visur censties aizliegt. Kas tad pārvadātājiem nevajag ielas un ceļus? varbūt tiem aizliegt vispār Smiltenē atrasties? Nebūs problēmu, ielas pēkšņi kā uz burvju mājienu kalpos gadsimtiem ilgāk...
Ir gadījies izbraukāties ar 40 tonnīgo pa Rietumeiropas pilsētu centriem, pat tādu pilsētu un piepilsētu centriem kā Parīze, kur nereti ar lielo kravnesi platuma pēc citi bija spiesti braukt atpakaļgaitā, jo iela ir un jānokļūst vajadzīgā adresē. Un ja nu esi izvēlējies dzīvot ceļa vai ielas malā, tad nevajadzētu pieprasīt, lai pēkšņi uz brauktuvēm apklustu satiksme.

pirms 10 gadiem, 2010.11.06 23:44

Ruldis Udzītis

Zīmes jau var likt, bet vai būs tie, kas tās pārbaudīs? savādāk vecās neievēro.

pirms 10 gadiem, 2010.11.07 11:54

nodokļu maksātāja

Rudzīša kungs, vai tiešām ir jānotiek nelaimei, lai tiktu uzliktas zīmes tās vietās kur nav abu šo zīmju. Tūlīt sasnigs sniegs un uz asfalta nebūs nekas redzams, notiks nelaime, kurš tad atbildēs? Uz Smilteni brauc arī sveši cilvēki, kuri nezin kas uz asfalta uzzīmēts un kāpēc arī vietējiem ir jāzīlē vai bija uz asfalta vai nebija šīs svītras savilktas. Vai pilsētas domei tas tik dārgi izmaksā? Varbūt Uldis var atteikties no prēmijas par labu pilsētas iedzīvotājiem.

pirms 10 gadiem, 2010.11.07 16:56

Noderīgi