Dzīve laukos kļūs vēl smagāka - samazina pasažieru autobusu reisu skaitu 4

Šonedēļ visā Latvijā, tostarp arī Valkas rajonā, samazināja pasažieru autobusu reisu skaitu, kopumā slēdzot aptuveni 300 autobusu reisus.

 

Reisu slēgšanu izraisīja degvielas sadārdzināšanās un nepietiekamās valsts dotācijas. Plānots, ka gada beigās pārskatīs maršrutu tīklu visā Latvijā, lai optimizētu sabiedriskā transporta darbību.

 

Valkas rajonā pasažieru pārvadājumus veic viens komercpārvadātājs - SIA "VTU Valmiera". Kopš 15. septembra pulksten 5.30 vairs nekursēs mikroautobuss Valka - Rīga, pulksten 17.30 - Rīga - Valka.

 

SIA "VTU Valmiera" likvidējusi vai samazinājusi intensitāti 28 maršrutos, lielākoties starp Valmieru un Rīgu. Vienlaikus no Valmieras uz galvaspilsētu kursē arī dīzeļvilciens. Savukārt uz dzelzceļa staciju var ērti nokļūt ar pilsētas autobusu.

 

"Ziemeļlatvija" jau rakstīja, ka vienīgais kaut cik pieņemamais transports - mikroautobuss - izrādījās nerentabls. Šī iemesla dēļ pulksten 5.00 kursē autobuss Valka - Seda - Strenči - Valmiera - Rīga. Pasažieriem ceļā līdz Rīgai būs jāpavada gandrīz četras stundas.

 

Valkas rajona padomes izpilddirektors Kārlis Albergs uzskata, ka reisu slēgšana darīs vēl smagāku dzīvi lauciniekiem. Šonedēļ rajona padomes amatpersonas plāno tikties ar SIA "VTU Valmiera" pasažieru pārvadājumu organizatoriem par iespēju saglabāt rīta mikroautobusu, bet pieļauj iespēju, ka pašreizējā situācijā tas būs grūti izdarāms.

 

 

To, ka samazinājies reisu skaits no Valmieras uz Rīgu, noteikti izjutīs arī Valkas rajona iedzīvotāji, jo daudzi no savas dzīvesvietas aizbrauca uz Valmieru, bet tālāk ar sabiedrisko transportu - uz Rīgu.

 

 

Strenču pilsētas domes priekšsēdētāja Velga Graumane piekrīt, ka autobusu maršrutu slēgšanu un samazināšanu visvairāk izjutīs laucinieki. Viņa ir pārsteigta, ka mikroautobuss Valka - Rīga bijis nerentabls, jo parasti strencēnieši lūguši paziņām Valkā iegādāties biļeti, lai varētu iekāpt autobusā Strenčos, jo tas parasti bijis jau pilns ar pasažieriem.

 

 

Tāpat viņa ir neizpratnē, kāpēc tik strauji palielinājusies cena autobusa biļetēm Valmierā pilsētas maršrutos. Pērkot biļeti, autobusā, jāšķiras no 45 santīmiem. Lai aizbrauktu pie tuvinieka uz Vidzemes slimnīcu Valmierā, jātērē 90 santīmu.

 

"Tā lauciniekam ir liela nauda, jo cilvēkiem strauji mazinās maksātspēja," secina V. Graumane. Viņa iesaka valdībai samazināt valsts pilnvarnieku atalgojumu, kuri sēž "vairākos krēslos un saņem baltu naudu", nevis ķerties klāt lietai, kas atkal sarežģīs dzīvi vienkāršajiem cilvēkiem.

 

Valcēniete Ausma Eglīte mikroautobusa maršrutu izmantoja vairākus gadus. Svētdien pasažiere to izmantoja pēdējo reizi. Turpmāk viņa braukšot tikai ar vilcienu, jo neesot gatava ceļā uz Rīgu pavadīt tik ilgu laiku.

Komentāri 4

euro

da kam mūsu valstī kautko vajaga- likvidēt, pārdot, iznīcināt visu tikkai vajaga ....ko vēl likvidēs nez nākošo?:)

pirms 12 gadiem, 2008.09.17 20:59

es

Tā ir, vienīgo , visvajadzīgāko un visrentablāko arī likvidēja... Tāpat 8.00 Rīgā vairs netiks, jābrauc vakarā ar vilcienu un jāguļ uz ielas... tā nu sanāk...

pirms 12 gadiem, 2008.09.17 23:08

F8

Vai tiešam mikrobuss ir likvidēts? Vakar novēroju ka, ap plkst.8.00 ,vecais labais mikrobusinjs veica ierasto kreiso pagriezienu Teikas krustojumā.Nekas neliecināja par likvidēšanos, šoferis bija smaidīgs, pasažieri izskatījās ka arī.

pirms 12 gadiem, 2008.09.18 10:01

anete

Varētu jau braukt ar rīta vilcienu, tikai- kā lai nokļūst līdz Lugažu stacijai? Tagad pilsētas autobuss uz šo vilcienu kursē tikai pirmdienās. Vai kāds varētu izpētīt- cik rentabli vai nerentabli ir nodrošināt šādu transportu katru dienu? Kur ir tas 'āķis'?

pirms 12 gadiem, 2008.09.18 14:02

Citas ziņas