Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Saeima groza Ceļu satiksmes likumu 2

Saeima ceturtdien, 23.februārī, galīgajā lasījumā pieņēma Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sagatavotos grozījumus Ceļu satiksmes likumā.

Saeima ar šīm likuma izmaiņām Ministru kabinetam uzdeva sagatavot un līdz šī gada jūnijam iesniegt Saeimā likumprojektu, lai paredzētu, ka jauniem transportlīdzekļiem pirmreizējā valsts tehniskā apskate jāveic ne vēlāk kā 24 mēnešus pēc to pirmreizējās reģistrācijas Latvijā. Ministru kabinetam šis likumprojekts jāiesniedz Saeimā.

Patlaban jauniem transportlīdzekļiem tehniskā skate jāveic gada laikā.

Ceļu satiksmes likumā papildināta kārtība protokolu nosūtīšanai par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, kas fiksēta, neapturot transportlīdzekli. Ja pārkāpums izdarīts ar transportlīdzekli, kas pastāvīgi reģistrēts ārvalstīs, bet tā izmantošanai Latvijā ir saņemta atļauja, protokols par uzlikto naudas sodu tiks nosūtīts personai, kas saņēmusi šo atļauju. Savukārt, ja pārkāpums izdarīts ar tirdzniecībai nodotu transportlīdzekli, protokolu nosūtīs komersantam, kurš veic attiecīgā transportlīdzekļa tirdzniecību.

Tāda pati kārtība attieksies uz paziņojumu nosūtīšanu par termiņā nesamaksātu administratīvo sodu par apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu. Ja paziņojumu saņēmusī persona pārkāpuma izdarīšanas brīdī nav vadījusi šo transportlīdzekli, tā protokolu nodod vai nosūta personai, kas vadījusi transportlīdzekli.

Tāpat likumā papildināta kārtība transportlīdzekļa atsavināšanas, reģistrācijas un citu aizliegumu, kā arī komercķīlas atzīmes reģistrācijai. Maksātnespējīgam parādniekam šo aizliegumu reģistrēs, pamatojoties uz parādnieka maksātnespējas procesa administratora elektronisku pieteikumu. Savukārt, precizējot pārkāpumu uzskaites sistēmas darbību, noteikts, ka brīdinājumu transportlīdzekļa vadītājam par viņam reģistrēto punktu skaitu var nosūtīt ne tikai pa pastu, bet arī elektroniski.

Likums arī ievieš terminu „inteliģentās transporta sistēmas". Tās ir sistēmas, kurās informācijas un sakaru tehnoloģijas izmanto autotransporta jomā, satiksmes un mobilitātes pārvaldībā, kā arī, lai nodrošinātu saskarsmi ar citiem transporta veidiem. Inteliģento transporta sistēmu mērķis ir nodrošināt inovatīvus pakalpojumus attiecībā uz autotransportu un satiksmes vadību, kā arī dot iespēju ceļu lietotājiem labāk piekļūt informācijai un drošāk, saskaņotāk un efektīvāk izmantot transporta tīklus.

Komentāri 2

Pasaku teicējs

Saeima nekādi nevar sakārtot Ceļu satiksmes likumu vispārcivilizētā formā. Atkal un atkal augstākās likumdošanas varas līmenī tik veidoti cilvēktiesības pārkāpjoši likumi. Ne par velti arī Tiesībsargs gatavojās vērsties Satversmes tiesā par radaru izmantošanas un autoīpašnieku sodīšanas kārtību. Nevar sodīt AUTOĪPAŠNIEKU tikai par to ka viņa automašīna ir piedalījusies satiksmē un pārkāpusi ātrumu. Starptautiskās normas prasa , ka ir precīzi jākonstatē PĀRKĀPUMA IZDARĪTĀJS un ja tajā fotografijā no radara nav skaidri redzama autovadītāja seja ,tad to foto met miskastē un tālāk nevirza.Nav mums te savstarpēji jāmeklē vainīgie, tas ir precīzi un pierādāmi jādara valstij. Iesaku visiem autoīpašniekiem pēc tādu radaru sodu saņemšanas noteikti parsūdzēt policijas lēmumus tiesā. Neļaujieties Valsts terorismam pret saviem cilvēkiem un ir jādod pretspars šai policijas patvaļai. Sāksim nu mosties !

pirms 8 gadiem, 2012.02.23 18:13

Tā - ja

Valsts ar saukli - SODI.
Visur tikai domā kā sodīt, bet kā palīdzēt autovadītājiem risināt PROBLĒMAS, ne vārda jau 20 gadus!

pirms 8 gadiem, 2012.02.24 09:12

Citas ziņas