Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Ko par mācībām attālināti saka vecāki un skolēni no Smiltenes

20200320-1122-liene-lauc-mazs.jpg

Liene Lauceniece, trīs bērnu māmiņa:

- Pagaidām nav satraukuma par to, kā mācību process norisināsies attālināti. Dēli Jānis un Endijs mācās Smiltenes vidusskolā, bet Luīzei ir pēdējais gads bērnudārzā. Paši dzīvojam Kalnamuižā, kas ir gandrīz kā laukos. Prom no pilsētas un cilvēku masām. Jau brīvlaikā bērniem ir pašiem savs grafiks katrai dienai. Abi dēli ir sporta skolas audzēkņi, viņu treneri ir devuši uzdevumus individuālajiem treniņiem, ko bērni izpilda godprātīgi. 

Par laimi, mums mājās ir pieejams gan dators, gan internets, lai mācības varētu nodrošināt attālināti. Audzinātājas e-klasē ir izsūtījušas informāciju par to, kā notiks mācīšanās. Bērni ar šo informāciju ir iepazinušies. Ikdienā viņi ir diezgan patstāvīgi un iedresēti izpildīt mājasdarbus. Tāpēc uzskatu, ka uzdevumu pildīšana interneta vidē grūtības nesagādās, drīzāk otrādi, jaunā paaudze ir uzaugusi digitālā laikmetā. Viņi virtuālajā vidē jūtas daudz labāk kā daudzi no pieaugušajiem. Protams, laiks rādīs, cik efektīvi tiks apgūta jaunā viela. Iespējams, tiks pagarināts mācību gads. Notiekošais mums visiem ir pavisam kas jauns, kam  jāpielāgojas. Patlaban to daru ar vēsu prātu. 

Arī bērnudārza audzinātājas ir sadevušas darbiņus, manai sešgadniecei šobrīd aktuāla ir lasīšana.

20200320-1122-anete-mazs.jpg

Anete Mālkalne, dzīvo Smiltenē, mācās Valmieras Valsts ģimnāzijas 12.a klasē:

 - Mums jau nedēļas vidū bija gatavs stundu saraksts nākamajai nedēļai. Zinu, ka skolotājiem ir sanāksme, kurā lemj, kā labāk īstenot mācību procesu attālināti. Katrs skolēns tika aptaujāts, kādas ir tā iespējas mācīties attālināti, vai ir pie­ejams dators vai viedtālrunis, vai ir interneta pieslēgums. 

Man liekas, šis ir brīdis, kad skolēni varēs apliecināt, cik patiesi viņi ir ieinteresēti apgūt mācību procesu un apliecināt sevi kā atbildīgu cilvēku, lai nenāktos pagarināt mācību gadu. Esmu noskaidrojusi, ka katru dienu nebūs tiešsaistes vai kādi citādi video, bet pamatā tiks uzdoti uzdevumi. Jāteic, ka 12. klasē mēs balstāmies uz zināšanām, ko esam apguvuši visu vidusskolas laiku, tāpēc nevajadzētu būt problēmām. Vienīgi esmu bēdīga, ka centralizētais angļu valodas eksāmens pārcelts uz maiju, lai gan saprotu, ka tam ir objektīvs un pamatots iemesls. Žēl tāpēc, ka nav padarīta darba sajūtas, viss tiks atstāts uz beigām. No otras puses, tas ir papildu laiks sagatavoties eksāmenam vēl labāk. 

Viss būs kārtībā, ja vien cilvēki ievēros noteikumus. Ļoti gribas ticēt, ka Latvija ar “Covid-19” pandēmiju tiks galā savlaicīgi. Tagad turpmāko visu mēnesi sanāks pavadīt mājās kopā ar jaunāko māsu un brāli. Vecākiem jāiet uz darbu un kādam jau mazie jāpieskata. Spriedze būs. Taču kopumā mana attieksme ir pozitīva, izeju pastaigāties svaigā gaisā, no veikaliem un sabiedriskām vietām izvairos.

20200320-1122-eva-mince-mazs.jpg

Eva Mince, divu meitu māmiņa:

- Vecākā meita mācās 7. klasē un ir ļoti atbildīga, esmu droša, ka viņa tiks galā ar visiem skolas darbiem. Jau tagad viņa virtuāli komunicē ar klasesbiedriem. Šķiet, ka bērni attālinātu mācīšanos pie datoriem katrs savā mājā uztver kā kaut ko aizraujošu. Šai paaudzei tas pat varētu būt kā piedzīvojums. Pati par mācību procesa norisi nelauzu galvu, jo primārais šobrīd ir mūsu visu, Latvijas iedzīvotāju, veselība. Bailes no informācijas apjoma un datiem, kas ik dienu nāk klāt. Atbalstu visus ārkārtas situācijas noteiktos ierobežojumus un norādījumus un izturos atbildīgi. Bet, ko darīsim, ja šis viss Latvijā izies ārpus kontroles? Šokē cilvēki, kas izturas bezatbildīgi, jo tādi ir. 

20200320-1123-estere-mazs.jpg

Estere Elizabete Ponciusa, smilteniete, Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas 11.b klases skolniece:

- Pagaidām nav konkrētības, kā tieši viss notiks pēc skolēnu brīvlaika. Tomēr klases audzinātāja WhatsApp grupā ar mums sazinās, arī skolas direktore par jaunumiem informē e-klasē. Šonedēļ vairāku priekšmetu skolotāji bija atsūtījuši norādījumus ar veicamajiem darbiem. Piemēram, angļu valodā jāizlasa grāmata, lai pēc tam pildītu uzdevumus. Domāju, ka līdz pirmdienai visiem būs lielāka skaidrība. Uzskatu, ka šobrīd attālināta mācīšanās ir labākais, ko varam darīt. Protams, tas simtprocentīgi neaizstās klātienes mācības, bet gan jau būs labi. 

Skolotāji jau šīs nedēļas laikā būs sagatavojušies jaunajai kārtībai, skolēniem tik atliks sekot norādēm. Grūtāk varētu būt ar bioloģijas un ķīmijas apguvi, pārējos mācību priekšmetos grūtības nesaskatu. 

Katra pieredze ir pamācoša un vērtīga. Pagaidām savā ikdienā esmu ievērojusi vairāk pozitīvu tendenču. Kļuvis mierīgāk, vairāk varu saplānot darāmo un paveikt mājasdarbus. Neparastākais tagad, ka esmu mājās Smiltenē un no tām mācīties skolā Cēsīs. Patiesībā par to šobrīd priecājos, jo varu būt mājās kopā ar vecākiem. 

Starp citu, 3. aprīlī Jelgavā bija paredzēti Zinātniski pētniecisko darbu valsts lasījumi. Pasākumā arī man bija jāpiedalās ar savu darbu filozofijā “Dzīves mākslas problemātika Jura Kronberga dzejā”. Sapriecājos, ka valstī notiekošā dēļ pasākums tiks atcelts, bet nē. Izrādās, ka konference notiks attālināti. Sākumā bija plānots, ka katrs dalībnieks uztaisa plakātu ar īsu aprakstu par savu darbu. Tad Jelgavā būtu jāstāv pie sava plakāta un  trīs līdz četri recenzenti uzdotu jautājumus. Tagad realitātē būs tā, līdz 26. martam jāuztaisa plakāts un jāizveido video, kurā prezentē savu darbu. Un trešā lieta, kas būs jādara, 3. aprīlī, kad būtu jānotiek Zinātniski pētniecisko darbu valsts lasījumiem, WhatsApp videozvanā zvanīs recenzenti un uzdos jautājumus, lai pēc tam dotu novērtējumu. Sākotnēji likās, cik objektīvi varētu būt vērtējumi. Bet, jo biežāk par šo domāju, jo vairāk plusus saskatu. Piemēram, jaunieši, kuriem nav runas dotību auditorijas priekšā, tagad prezentācijas video var pārfilmēt tik daudz reižu, lai pašiem patiktu.

Izglītība