Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Pieredzes stāsts: līdz ar pirmo viesošanos skolā jutu, ka tā ir pareizā izvēle

Uzsākot ko jaunu, pārmaiņas ierastajā dzīves ritmā ir neizbēgamas. Reizēm šīs pārmaiņas var biedēt vai atturēt cilvēku no dažādu iespēju izmantošanas. Taču, kā liecina Tukuma Raiņa ģimnāzijas fizikas skolotāja un nodibinājuma “Iespējamā misija” absolventa Valda Zutera pieredzes stāsts, pārmaiņas ikdienā var nest ko labu.

Skolotāja profesija kā loģisks karjeras turpinājums

Ideja par skolotāja profesiju man radās tāpēc, ka savā karjerā nonācu punktā, kur sapratu - šībrīža iesāktais ceļš man neder. Tad piesēdos un padomāju, ko es protu darīt, kas man sanāk, kas ir vajadzīgs apkārtējiem un par ko varu saņemt naudu? Ideja strādāt par skolotāju izkristalizējās kā loģisks tālākās karjeras turpinājums.

Savukārt ”Iespējamās misijas” piedāvājums ļoti labi iegūlās iepriekš minētajā loģiskajā lēmumā. Līdz tam arī biju iepazinis vairākus skolotājus, kuri bija iesaistīti šajā kustībā un atstāja ļoti labu iespaidu par sevi kā cilvēki un savas jomas profesionāļi. 

Sākotnējās izjūtas – apjukums

Iesaistoties “Iespējamajā misijā”, man tika piedāvātas vakances ārpus Rīgas – Ogrē un Tukumā. Pirmajā brīdī bija nedaudz apjukums, jo nebiju tādu variantu pat iedomājies. Šķita, ka Rīgā taču ir tik daudz skolu, noteikti jābūt kādam piedāvājumam no Rīgas skolas. Bet, tā kā tas bija brīdis dzīvē, kad biju gatavs krasām izmaiņām, tad diezgan ātri pieņēmu šo situāciju kā potenciāli labu esam un izvēlējos piedāvāto vakanci Tukumā.

Līdz ar pirmo viesošanos skolā redzēju, ka tā ir pareizā izvēle. Jau no paša sākuma skolas vadības un kolēģu attieksme bija ļoti atbalstoša, bet skolēni bija gatavi gan mācīties paši, gan pamācīt un pārmācīt mani.

Pārmaiņas no cilvēka prasa lielu enerģiju

Karjeras virziena un dzīvesvietas maiņa ir nozīmīgi dzīves lēmumi. Ja tie abi notiek reizē, tas prasa daudz fiziskās un garīgās enerģijas. Tā bija arī man. Turklāt es pārcēlos uz pilnīgi svešu vietu, kur faktiski nevienu nepazinu. Pirmie darba gadi skolā aizņem ļoti daudz laika, kas kavē socializēšanos un apkārtējo cilvēku iepazīšanu. Taču savu lēmumu par pārcelšanos neesmu nožēlojis.

Tāpat arī pastāv atšķirības starp dzīvošanu lielā pilsētā un mazpilsētā. Piemēram, viena no atšķirībām ir cilvēku skaits. Rīgā tevi pazīst retais, bet mazpilsētā situācija ir cita. Bet Tukumā varu būt tuvāk dabai. Pietiek pabraukt pāris kilometrus jebkurā virzienā no Tukuma centra, un jau ir sajūta kā laukos. Kopumā klusāka un mierīgāka dzīve.

Atšķirīgi speciālisti dažādo mācību procesu

Mani motivē skolēni, skolēnu vecāki un kolēģi, kuri ir gatavi ar pozitīvu un kritisku attieksmi ieguldīties tajā, lai mācītos un attīstītos gan paši, gan skola kā organizācija. Tāpēc, manuprāt, ļoti vērtīgi ir tas, ka skolotāja profesiju apgūt ir iespējams dažādu jomu speciālistiem tādos projektos kā “Mācītspēks”. Šī būs laba injekcija, lai dažādotu skolotāju sastāvu, jo es vienmēr esmu bijis par to, ka kolektīvs ir spēcīgs tad, ja to veido dažādi cilvēki – šajā gadījumā dažādi sagatavoti un ar dažādām dzīves un darba pieredzēm.

Taču šeit liela nozīme ir arī tiem pedagogiem, kuri skolā strādā jau vairākus gadus. Ja apvieno jauna speciālista idejas un degsmi ar pieredzējušu kolēģu prasmēm un zināšanām, tad rezultāti neizpaliks.

Aicina atklāt savu potenciālu

Dažādu jomu speciālisti, kas arī vēlās kļūt par skolotāju, ir aicināti pieteikties projektā „Mācītspēks” līdz 18.maijam. Plānots, ka jau šogad 100 dažādu profesiju pārstāvji – topošie skolotāji – uzsāks dalību projektā, gadu studējot Latvijas Universitātē, Daugavpils universitātē vai Liepājas Universitātē 2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmā „Skolotājs” un paralēli strādājot skolās kā mācību priekšmetu skolotāji, savukārt otrajā gadā mācības turpināsies „Iespējamās misijas” vadībā. Projekta dalībnieki saņems skolotāja darba algu un stipendiju studijām, kā arī atbalstu savai profesionālajai izaugsmei.


Izglītība