Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

60% Latvijas iedzīvotāju informāciju ceļojumiem meklē internetā

Plānojot savus ceļojumus, seši no desmit Latvijas iedzīvotājiem informāciju meklē internetā, savukārt ceļojuma galamērķi katrs otrais nosaka, vadoties pēc finansiālajām iespējām, secināts Baltijā vadošā pasažieru pārvadājumu uzņēmuma Lux Express veiktajā pētījumā par ceļošanas paradumiem.

Pasažieru pārvadājuma uzņēmuma Lux Express pētījums veikts, aptaujājot, aptaujājot 571 respondentu vecumā no 17 līdz 74 gadiem.

„Palielinoties interneta pieejamībai, Latvijas ceļotāji ir kļuvuši daudz drošāki un patstāvīgāki, plānojot savus ceļojumus. Pēdējos gados būtiski ir audzis to cilvēku skaits, kas paši izstrādā savus maršrutus, īpaši apceļojot Baltijas valsts," skaidro Lux Express pārstāve Regīna Reķe.

Lux Express komunikācijas konsultante Elīna Dobulāne informē, ka saskaņā ar Lux Express veiktā pētījuma datiem katrs piektais jeb 20% iedzīvotāju, plānojot savus ceļojumus, informāciju jautā saviem draugiem vai paziņām. Tikai 4% iedzīvotāju lasa ceļojumu aprakstus grāmatās, 3% padomus lūdz sociālajos tīklos, 2% lasa ceļojumu aprakstus laikrakstos. Katrs desmitais atzina, ka nav domājis par šo jautājumu.

Savukārt, vērtējot faktorus, kas visbiežāk ietekmē ceļojumu gala mērķa izvēli, katrs otrais jeb 50% iedzīvotāju atzina, ka to ietekmē ceļojuma budžets. Kā otrais biežāk minētais faktors, kas ietekmē ceļojumu galamērķi, tika minēts draugu stāstītais, to atzina gandrīz katrs trešais jeb 28% respondentu. Katrs desmitais jeb 11% no respondentiem norādīja, ka zemo cenu transportlīdzekļu pieejamība ir būtisks faktors, pieņemot lēmumu par ceļojuma gala mērķi, 3% atzina, ka viņus ietekmē filmās redzētais, savukārt 8% norādīja citus faktorus.

Kultūra un Izklaide