Asociācija: abonēšanas kampaņa veiksmīgāka žurnāliem un reģionālajiem izdevumiem; ne tik labi veicies nacionālajiem laikrakstiem

Šogad abonēšanas kampaņa ir veiksmīgāka žurnāliem un reģionālajiem izdevumiem, taču mazāk abonēti nacionālie laikraksti, otrdien intervijā Latvijas Radio pastāstīja Latvijas Preses izdevēju asociācijas (LPIA) izpilddirektors Guntars Līcis.

"Jāteic, ka visas prognozes par preses abonētāju skaita milzīgo kritumu nav attaisnojušās un mēs domājam, ka preses saglabās savas pozīcijas," atzina Līcis.

Viņš piebilda, ka šogad abonēšanas kampaņā vislabāk veicies žurnāliem, kam seko reģionālie laikraksti, bet mazāk abonēti nacionālie laikraksti.

Asociācijas vadītājs arī stāstīja, ka jaunas tendences preses tirgū nav novērotas, taču turpina mainīties lasītāju paradumi - patērētāji aizvien vairāk avīzes pērk kioskos, nevis abonē.

"2011.gads ir klasisks, taču būsim uzmanīgi, jo, lai arī Latvijas iedzīvotāju ieradums lasīt ir samērā stabils, to var sagandēt ekonomiskā situācija. Reģionos cilvēki lasa daudz vairāk nekā abonē - ir daudzas mājas, kur uz sešiem dzīvokļiem abonē vienu laikrakstu finansiālu apsvērumu dēļ," klāstīja Līcis, piebilstot, ka laikrakstus lasa arī bibliotēkās.

Viņš atzina, ka mediju tirgū par stabilizāciju ir vēl pāragri runāt - tirgus arvien ir kustībā - mainās ietekmes, mainās īpašnieki.

Jau vēstīts, ka Latvijas pasta kompānijas "Latvijas Pasts" (LP) preses abonēšanas kampaņā 2011.gadam noformēti vairāk nekā 443,4 tūkstoši preses izdevumu abonementu, kas ir nedaudz mazāk kā pagājušā gada abonēšanas kampaņā.

2011.gadam visvairāk abonētais laikraksts ir ""Latvijas Avīze"+"Mājas Viesis", bet žurnāls - "Ieva". Visvairāk abonētāko laikrakstu sarakstā seko "Latvijas Avīze", "Neatkarīgā Rīta Avīze" (ar pielikumiem), "Diena" (Mājas komplekts) un "Rēzeknes Vēstis". Savukārt iecienītāko žurnālu sarakstu veido jau ierastie izdevniecības "Ieva" izdevumi - "Ievas Stāsti", "Ievas Virtuve", "Ievas Māja" un "Ievas Veselība".

Latvijas ziņas