Iedzīvotāji atzīst, ka veic pirkumus reklāmas mudināti

Reklāma drukātajā presē - žurnālos un avīzēs ir bijusi drīzāk noderīga jeb noderīga 72% Latvijas iedzīvotāju, 65% atzīst, ka reklāma žurnālos un avīzēs mudinājusi veikt preces, produkta vai pakalpojuma pirkumu. Tā atbildējuši respondenti jautājumā par reklāmas noderīgumu un reklāmas ietekmi uz lēmuma pieņemšanu „TNS Latvia" pētījumā „Latvijas iedzīvotāju mediju patēriņa ieradumu izpēte", kurā tika noskaidrota attieksme pret reklāmu dažādos medijos.

Salīdzinoši reklāma televīzijā ir bijusi drīzāk noderīga un noderīga 54% Latvijas iedzīvotāju.

SIA „Ivetas Balodes Komunikāciju konsultācijas" pārstāve Zanda Krastiņa informē, ka absolūtajam vairākumam jeb 90% no žurnālu lasītāju patīk, ka reklāmu žurnālos lasītājs var izpētīt sev vēlamā laikā un vietā. Tas ļauj secināt, ka cilvēkiem patīk iedziļināties žurnālu reklāmā, turklāt reklāma žurnālos ir ērts veids, kā iegūt informāciju gan par jauniem, gan tieši viņus interesējošiem produktiem un pakalpojumiem. Katrs otraia otrais žurnālu lasītāju arī atzīst, ka reklāmu žurnālos viņi mēdz pārskatīt atkārtoti.

„Žurnāliem cilvēki uzticas,tāpēc uzticas arī tajos ievietotajai reklāmai ,jo nereti visai konkrēti saista produktu ar mediju, kas to piedāvā. Reklāma žurnālos tiek ievērota vairāk un izpētīta pamatīgāk, jo reti kuru žurnālu izšķirsta vienreiz un noliek malā. Pie žurnāliem lasītājs atgriežas vairākkārt, kāds lasa no beigām, kāds no sākuma, kāds braucot uz darbu vai vakārā pirms gulēt iešanas. Briti izpētījuši, ka cilvēks vidējo reklāmu žurnālos apskata 8 reizes, kas ir pietiekami, lai mudinātu izmantot reklāmā piedāvāto preci vai pakalpojumu, tā Inga Gorbunova Izdevniecības „Dienas Žurnāli" galvenā redaktore un direktore .

46% no Latvijas iedzīvotajiem nākotnē žurnālos vislabprātāk redzētu skaistumkopšanas produktu un pakalpojumu reklāmu, 41% sagaidītu no žurnāliem apģērbu un apavu reklāmu, bet 32% vislabprātāk medicīnas un farmācijas reklāmu utt.Z. Krastiņa norāda, ka pētījums veikts pēc žurnālu izdevēju - „Izdevniecība Rīgas Viļņi", "Žurnāls Santa", "Dienas žurnāli" un "Lilita" - kopēja pasūtījuma.

„Pētījums pirmo reizi tika prezentēts pirmajā starptautiskajā žurnālu izdevēju seminārā Rīgā 2010.gada 14.oktobrī "Žurnāli iedvesmo. Pētījumi. Reklāma. Izdevējdarbība". To rīkoja četri Latvijā lielākie žurnālu izdevēji - „Izdevniecība Rīgas Viļņi", "Žurnāls Santa", "Dienas žurnāli" un "Lilita", kuri pašlaik izdod kopumā 58 dažādai tematikai veltītus žurnālus. To kopējā mēneša tirāža ir 2,328 miljoni eksemplāru," skaidro Z. Krastiņa.

Četri Latvijas lielākie žurnālu izdevēji 2010.gada 22.septembrī parakstīja Latvijas žurnālu izdevēju iniciatīva par kopīgu nozares attīstību. Līdz ar iniciatīvas parakstīšanu lielākie žurnālu izdevēji vienojas par saliedētību un, ieguldot katrs savus resursus, visi kopā izvirza kopīgus mērķus nozares attīstībai: akcentēt žurnālu vietu un lomu sabiedrībā, popularizēt reklāmu efektivitāti žurnālos, īstenot nozares sakārtošanos un nodrošināt žurnālu pieejamību sabiedrībai.

Latvijas ziņas