Māmiņ, vai sunītis var pakārties? 4

Televīzijas kanālā TV3 parādījusies dzīvnieku patversmes «Dzīvnieku draugs» un Dzīvnieku SOS reklāmas kampaņa «Nav jēgas vairs dzīvot», kas aktualizē uz ielas pamesto dzīvnieku problēmu. Reklāmā redzams, kā suns izdara pašnāvību, jo ir atstāts uz ielas bez saimnieku gādības.

 

Kampaņas ietvaros izstādītas arī vides reklāmas, kurās redzami citi dzīvnieki līdzīgā situācijā, tostarp, kaķis, kas pārdozē zāles, kāmītis, kas sagriežas ar žileti, un suns, kas nošaujas. Tā kampaņa vēršot uzmanību uz to, ka cilvēkiem ir jārūpējas par tiem, ko viņi pieradina.

 

 

Tomēr kāda divu bērnu māmiņa ir neizpratnē, kādai auditorijai reklāma tiek rādīta. Sašutusī sieviete raksta: «Katru rītu TV3 ēterā no pulksten 6.45 līdz 8.00 raida «HOOLABOOLA bērnu rītu», kura laikā rāda dažādas multiplikācijas filmas. 29.oktobrī laikā no pulksten 7.00 līdz 7.30 pirms multiplikācijas filmas «Fifi un draugi» ēterā tika palaista vardarbīga satura reklāma. Reklāmā suns tika pamests uz ielas, kā rezultātā viņam bija zudis dzīvesprieks un visbeidzot viņš pakārās.»

 

 

Sieviete kategoriski nepiekrīt, ka šādas reklāmas mērķauditorija ir pirmskolas un skolas vecuma bērni, jo šāda reklāma var traumēt ikviena bērna psihisko veselību. Sieviete vērsusies gan Nacionālajā radio un televīzijas padomē, gan pašā televīzijā ar lūgumu izskatīt reklāmu un lemt par tās neraidīšanu ēterā.

 

 

TV3 ģenerāldirektore Baiba Zūzena norāda, ka pēc Bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (BTAI) atzinuma, reklāma ir skarba, bet nepieciešama, jo jautājums ir aktualizējams sabiedrībā. Sociālās kampaņas ietvaros TV3 pēc pašu iniciatīvas lūdzis BTAI izvērtēt, vai šī reklāma kaitē bērnu garīgai un fiziskai veselībai, un no BTAI saņemts vien ieteikums reklāmu nerādīt bērnu raidījumu laikā, jo jaunākie televīzijas skatītāji varot to uztvert pārāk skarbi.

 

 

 «Pēc apspriešanās ar BTAI tika nolemts sociālās kampaņas Dzīvnieku SOS reklāmu turpmāk nepārraidīt TV3 bērnu programmu laikā,» - tā B.Zūzena.

 

 

Savukārt centra «Dardedze» vadītāja Laila Balode Dienai norāda, ka šādas reklāmas neapšaubāmi bērnu ietekmē, tāpēc būtu jādomā, vai reklāmu jārāda rīta pusē un vai arī šādu divdomīgu vai klaju vardarbību būtu vērts rādīt pat pēc pulksten 22.00. «Konkrētā reklāma bērnam parāda, kā ne pārāk pozitīvā veidā risināt problēmas. Tā parāda, cik vienkārši ir nomirt un izvairīties no problēmu risināšanas,» skaidro L.Balode.

 

 

Viņasprāt, būs mazāki bērni, kuri šo domu reklāmā nesapratīs, tomēr piecus, sešus gadu veciem bērniem, kam aktuāli ir jautājumi par dzīvību un nāvi un kas sāk saprast, ka cilvēki un dzīvnieki mirst, šāds sižets varētu būt arī traumējošs, secina L.Balode.

 

 

Viņa arī norāda - ir labi, ja bērnam šādā situācijā blakus ir vecāki, kas var visu paskaidrot, tomēr grūti esot iedomāties, kā šādu sižetu vispār var paskaidrot. «Skaidrs, ka dzīvnieks pats sev pašnāvību izdarīt nevar, tādēļ vecākiem jāpiepūlas, lai izdomātu, kā šādu sižetu izskaidrot,» teic L.Balode.

Komentāri 4

Bērzlape

Acīmredzot problēma ir tā samilzusi, ka savādāk nemaz nevar pievērst cilvēku uzmanību. Es redzēju to reklāmu, kur sunītis pakarās, un mani tā uzrunāja. Tas gan nenozīmē, ka es gaidītu, kad kāds suns pakārsies, bet reklāma tiešām liek aizdomāties par tiem, ko mēs pieradinām. Diemžēl tieši cilvēks ir tas, kas izjauc visu līdzsvaru šajā pasaulē. Vienalga, vai tā ir daba, dzīvnieku pasaule vai arī pašu cilvēku pasaule. Mēs esam palikuši pārāk nežēlīgi. Ceru, ka vismaz nākošās paaudzes ar to neizcelsies, citādi nekas labs mūs nesagaida.

pirms 12 gadiem, 2008.11.07 10:16

nihiliste

jā, Pēterītim būs baigā trauma, ja uzzinās, ka nav labi sunīti pamest. Aziātu multfilmas rada daudz ilgstošāku un traumējošāku iedarbību uz sīča smadzenēm.

pirms 12 gadiem, 2008.11.07 16:20

Tā - ja...

Audzināsim vien savus bērnus vatē, vatētajās segās un spilvenos ievīstītus. Pēc tam tikai brīnīsimies. Uzskatu, ka tajās reklāmās nav nekā tik ārprātīgi traumējoša. Bērnam, kaut vai šādi, ir jāsaprot, ka dzīvniekam arī ir sirds un jūtas. Tā nav spēļmantiņa, ko kāda pārcentīga māte uzdāvinājusi savam acuraugam laika kavēšanai.
Mani vairāk uztrauc tās bezjēdzīgi ķēmīgās multenes. Tās gan neko skaistu mazajā dvēselītē attīstīt nevar. Paskataties kā brīžam ir ilustrētas bērnu grāmatiņas. M. Stārastes stils vairs sen nav topā... Lūk kur jāuztraucās. Nevis par skarbāk parādītu tagadni.

pirms 12 gadiem, 2008.11.09 12:19

blank

Man šķiet, ka vairāk bērnus ietekmē visas "skaistās" multenes ar pokemoniem u.c. -moniem. ko labu iemāca, piemēram, Simpsoni?? rupju lamāšanos un izturēšanos pret citiem bērniem, dzīvniekiem un pat vecākiem!!!
šī reklāma patiešām uzrunā un liek aizdomāties par to, ko cilvēks izdara neaizsargātām radībām...tieši tāpēc arī vecākiem ir jāpaskaidro, kāda būtu pareizā rīcība un jau no agras bērnības radīt apziņu, ka visam ko mēs daram ir sekas un audzināt bērnus līdzcietīgus, atbildīgus.
šāda reklāma negatīvi nevar ietekmēt vesela bērna psihi.tā tikai liks aizdomāties un , kad vecāki būs izskaidrojuši ko tas nozīmē, vrb viens no 10 šiem bērniem nākotnē neņems mājdzīvnieku, ja nebūs 100% pārliecināts, ka spēs to uzturēt vai gluži pretēji paņems kādu dzīvnieku no patversmes!

pirms 12 gadiem, 2008.11.13 16:47

Latvijas ziņas