Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Nedrīkst pircējam likt samaksāt par nejauši saplēstu preci

"Lasītāja lūdza "Dzirkstelei" palīdzību, lai noskaidrotu, vai viņa ir vainīga, ja ņemot preci no augšēja plaukta, netīšam ar mēteļa piedurkni aizķērusi veļas mīkstinātāja pudeli, kura nokritusi un saplīsusi. Tas noticis veikalā "Maxima" Gulbenē, Skolas ielā. Veikala apsargs pieprasījis par bojāto preci samaksāt uzreiz," raksta www.dzirkstele.lv 

 

 

Neuzskata sevi par vainīgu

Lasītāja "Dzirkstelei" stāsta, ka šajā nepatīkamajā starpgadījumā viņa neuzskata sevi par vainīgu, jo veikalā plaukti ar precēm ir pārblīvēti. Bieži vien no plauktiem nevar paņemt preci, kaut ko neapgāžot. Ja es to būtu saplēsusi tīšām, bet tas notika nejauši. Ja šī veļas mīkstinātāja pudele būtu man izslīdējusi no rokām, tad vēl piekristu apsargam, ka man ir jāsamaksā. Piekristu arī, ja man prasītu maksāt kādu daļu, bet ne visu summu. Vai tiešām tagad visiem ir jāmaksā par nejauši saplēstām precēm?" sašutusi jautā lasītāja.

 

Apsargs nedrīkst pieprasīt naudu

Patērētāju tiesību aizsardzības centra sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Sanita Bikseniece "Dzirksteli" informē, ka likums konkrēti nenosaka, vai šādos gadījumos pircējam ir jāmaksā vai ne. Bet, ja pircējs uzskata, ka viņš nav vainīgs un nav atklāts vandalisms, tad veikals var sastādīt aktu vai vērsties tiesā pret konkrēto pircēju, kurš ir saplēsis preci, un tikai šādā veidā var mēģināt piedzīt naudu.

 

"Katrā ziņā apsargs nedrīkst tā vienkārši pienākt klāt un likt samaksāt. Viņš, protams, var prasīt, lai samaksā, bet pircējam nav jāpiekrīt un nav obligāti jāmaksā. Ja līdzīgs gadījums notiek kafejnīcā, kad apmeklētājs netīšām saplēš glāzi, tad arī ir jāskatās pēc apstākļiem. Bet katrā ziņā pieprasīt apmeklētājam tūlītēju samaksu nevar. Kafejnīcas darbinieki var tikai sastādīt aktu par notikušo gadījumu," skaidro S.Bikseniece.

 

Veikala vadība atvainojas

Veikalu tīkla "Maxima" sabiedrisko attiecību speciālists Ivars Andiņš "Dzirkstelei" atzīst, ka pircējai neesot bijis jāmaksā par saplēsto preci. Tā ir apsarga kļūda, ka viņš pieprasījis naudu. Apsargs darbu veikalā ir uzsācis nesen, un šis ir bijis pirmais šāds gadījums viņa praksē.

Apsargs nav orientējies veikala kārtības noteikumos.

 

"Mēs atvainojamies pircējai un aicinām viņu aiziet uz veikalu, lai saņemtu atpakaļ naudu par netīšām saplēsto preci. Viņai nebija jāmaksā, bet darbinieka pieredzes trūkuma dēļ šāds nepatīkams atgadījums notika. Apsargs kļūdījās. Ar viņu tiks runāts, lai turpmāk šādi starpgadījumi veikalā nenotiktu," saka I.Andiņš.

Latvijas ziņas