„NP Foods” pieaudzis apgrozījums

Pārtikas uzņēmumu vadības un attīstības, pārtikas produktu tirdzniecības un loģistikas pakalpojumu uzņēmums „NP Foods", kas nodrošina vienotu vadību un attīstību Latvijas uzņēmumos - AS Laima, AS Staburadze, AS Gutta, SIA Staburadzes Konditoreja, Lider Artur, SIA Saldumu Tirdzniecība, apgrozījums 2010. gadā bija 53, 3 milj. latu. Palielinot izmaksu efektivitāti un uzturot optimālu produktu portfeli, sasniegts rentabilitātes pieaugums - 50%.

NP Foods valdes priekšsēdētājs Juris Jonaitis norāda, ka „tā saucamais „krīzes" periods ir atnesis daudz labas mācības un iespējas Latvijas biznesa vidē.

„Pirmkārt, patērētāji ir sapratuši saistību starp savu lēmumu pirkt Latvijas cilvēku ražotu produktu un nodarbinātību, kā arī ekonomisko situāciju Latvijā. Otrkārt, visi ir „izbaudījuši" ārvalstu finanšu institūciju radītās ilūzijas „par skaistu dzīvi uz aizņemtas naudas rēķina" mieles. Katrs ir guvis savu mācību. Treškārt, palielinās to cilvēku skaits, kas apzinās, ka biznesam ir jādarbojas, dodot labumu visai sabiedrībai. Ar aklu dzīšanos pēc vieglas un ātras peļņas ir „nodeguši" daudzi, citi vienkārši nespēj just gandarījumu no sapelnītā. Aktīvā, uz nākotni orientētā biznesa vide, nenovēršami virzās uz vērtību sistēmas maiņu," norāda J. Jonaitis.

Viņš atzīmē, ka 2010. gadā bija vērojama tirgus situācijas stabilizēšanās, taču Latvijas tautsaimniecības atveseļošanās notiek gausi.

„Mēs, NP Foods, izjūtam atbildību par saldumu un dzērienu nozares nākotni Latvijā. Latvijas pārtikas uzņēmumu nākotni redzam stiprinot vienotību ar Latvijas patērētāju, radot jaunus produktus, apgūstot eksporta tirgu iespējas, investējot izmaksu konkurētspējā. 2011. gada darbību negatīvi ietekmē finanšu spekulantu bezkaunīgā darbošanās pasaules pārtikas izejvielu tirgū", situāciju raksturo J.Jonaitis.

Eksporta apjoms pieaudzis

2010. gadā kopējais eksporta apjoms, salīdzinot ar 2009. gadu, ir pieaudzis par 2%, sasniedzot 42% no kopējā grupas uzņēmumu apgrozījuma. Par 13% pieaudzis eksports ārpus Baltijas valstīm.

„Eksporta pieaugums gūts, ar mērķtiecīgu darbu attīstot sadarbību esošajos eksporta tirgos un apgūstot jaunus. Vislabākie rezultāti sasniegti Lielbritānijas tirgū, kur sasniegts eksporta pieaugums 61%, salīdzinot ar 2009. gada eksporta apjomu. Piedāvājot jaunus produktus, kā arī plašāku jau esošo sortimentu, eksporta apjoms uz Krieviju pieaudzis par 15%, uz Vāciju par 14%, Īriju par 12% un ASV par 5%.

„2010. gadā sasniegtais eksporta pieaugums liecina par labām mūsu produktu iespējām eksportā, kas balstītas uz stabilu un augstu kvalitāti," norāda J. Jonaitis.

2010. gadā uzsākts eksports uz Austrāliju, Norvēģiju, kā arī paplašināta eksporta darbība jaunajās ES valstīs: Kiprā un Bulgārijā. Kopumā eksports notiek uz vairāk kā 25 pasaules valstīm.

Investīcijas

AS Laima ražotnē laikā no 2008. līdz 2011. gadam realizēts investīciju projekts 765 tūkstošu latu apjomā. Tā rezultātā uzņēmums ieviesis jaunas tehnoloģijas, kas paver iespējas radīt konfektes vienlaikus ar diviem pildījumiem, kā arī pildījumā ievietot, piemēram, veselus riekstus.

„Jāatzīst, ka krīze devusi pozitīvu impulsu uzņēmuma attīstībai. Daudz intensīvāk strādāts jaunu produktu attīstībā, kā arī eksporta izvēršanā", atzīmē J. Jonaitis.

2011. gadā tiks realizēti investīciju projekti, kas paaugstinās energoefektivitāti un samazinās elektroenerģijas patēriņu. Atsevišķs investīciju projekts plānots AS Staburadze - miltu uzglabāšanas renovācijai.

Jauni produkti

Kopumā 2010. gadā AS Laima radīti 18 jauni produkti. Nielsen pētījumā par 2010. gada veiksmīgāko jauno produktu Laima "Rīga Black Balsam" tumšās šokolādes konfektes atzītas par labākajām Saldumu grupā.

2010. gadā ieviesti seši jauni AS Gutta produkti. Gutta Max Ābolu ķiršu nektārs saņēmis patērētāju atzinību gan Latvijas, gan Igaunijas tirgū.

Latvijas ziņas