Pasažieru pārvadātāji pieļauj iespēju līdzekļu taupīšanas nolūkos neizmantot autoostas 13

Pasažieru pārvadātāji pieļauj iespēju taupīt līdzekļus, turpmāk nebraucot autoostās, kas savukārt radītu haosu un pašvaldību izdevumu palielināšanos, šodien raksta "Dienas Bizness".

Jau ziņots, ka valdība 1.martā nolēmusi atteikties no finansējuma samazinājuma budžeta vietām augstskolās, vienlaikus nolemjot par trīs miljoniem latu samazināt subsīdijas sabiedriskā transporta pārvadājumiem. Papildus valdība vienojusies par subsīdiju mazināšanu, un nu SM būs jālemj, kuriem pārvadājumu veidiem līdzekļus samazināt.

"Kaut kādu brīdi mēs iekšienē savas izmaksas saspiežam, bet valsts mums visu laiku atkārto, ka jāsaspiež vēl. Mums iekšējo resursu praktiski vairāk nav. Līdz ar to vienīgais, kā mēs varam kļūt vēl lētāki - līdzīgi kā lētās aviosabiedrības varam atteikties no autoostu pakalpojumiem," laikrakstam sacīja "Ecolines" prezidents Andris Podgornijs, piebilstot, ka pretējā gadījumā būtu jāsamazina reisu skaits.

"Ja valsts jau trešo gadu pēc kārtas pasaka, ka naudas dotācijām nav, sanāks tā, ka reisu paliks tik maz, ka no tiem autoostām tāpat agri vai vēlu nebūs nekādas jēgas," uzskata Podgornijs.

Līdzīgu viedokli pauž arī "B-Bus" valdes loceklis Vitālijs Komars, kurš jau kopš 2009.gada cīnās pret obligāto braukšanu autoostās.

"Mūsu maršrutā Bauska-Rīga" braucam ļoti intensīvi - 30 reizes dienā un autoostas mums apēd ievērojamus līdzekļus," sacīja Komars, norādot, ka Rīgā par vienu autobusa iebraukšanas reizi nākas šķirties no sešiem latiem, Bauskā - no 3,5 latiem.

Bauskā "B-Bus" jau esot vienojies par pasažieru uzņemšanu viesnīcas stāvlaukumā pie autoostas, pie veikala "Supernetto" vai pie "Neste" degvielas uzpildes stacijas.

"Arī Rīgā esot bezmaksas alternatīvas, piemēram, Abrenes vai Kalnciema ielā, ko gan Autotransporta direkcija kā oficiālu pasažieru uzņemšanas pieturu "B-Bus" neesot akceptējusi," sacīja Komars. "Ja mēs šādi varam ietaupīt aptuveni 150 000 latus gadā, mums tas ir svarīgi."

Viņš arī norāda, ka daudz gudrāk būtu atteikties no blakus pakalpojuma - autoostas - nekā samazināt šoferiem algas vai sākt braukt ar "grabažām".

Savukārt AS "Nordeka" valdes priekšsēdētājs Sergejs Zabavņikovs nekomentēja ideju atteikties no autoostu pakalpojumiem, taču atklāja, ka pērn uzņēmums par autoostu pakalpojumiem samaksājis 600 000 latus.

Rīgas autoostas valdes priekšsēdētājas vietnieks Jānis Briedītis gan norādīja, ka atteikšanās no autoostām būtu tuvredzīga.

"Mūsu autoosta ir viena no lielākajām Eiropā un ārzemēs augstu novērtēta. Berlīnē ir cita specifika, tur biļetes kasēs netirgo, bet mēs cenšamies nodrošināt pasažieriem maksimālu drošību, veicam videonovērošanu, mums ir informācijas tablo," sacīja Briedītis, norādot arī, ka atsakoties no autoostām, cilvēkiem nebūs iespējas iegūt informāciju par reisiem, jo internetu lieto "labi ja 5% pasažieru".

Reģionālās autoostas, uzzinot jautājuma būtību, atbildēs bija ļoti izvairīgas un atbildīgās amatpersonas "nebija uz vietas", raksta "Dienas Bizness".

"Atteikšanās no autoostām ir ārkārtas pasākums, kas neko labu nenesīs, jo tiks radīts haoss pasažieru apkalpošanā, pašvaldībām būs jānosaka pasažieru uzņemšanas un izlaišanas pieturvietas, kas tām nozīmēs papildu izdevumus," laikrakstam sacīja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs.

Jau ziņots, ka līdz šodienai tiks vērtētas iespējamās sekas papildu samazinājumam dotācijai zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem.

Komentāri 13

nazis

Ja Smiltenē autobusi vairs neapstāsies autoostā, tad pilsētā tiešām sāksies haoss.

pirms 10 gadiem, 2011.03.04 14:10

Pasažieris

Būtu jau labi, ja autoostas censtos attaisnot savu eksistenci un "apbērtu" potenciālos pasažierus ar dažāda veida informāciju. Smiltenes AO sarakstā norādīts, ka uz Gulbeni kursē divi autobusi, kaut gan kursē seši. Līdzīgi uz Balviem - no četriem uzrādīts viens. Vai tad pasažieriem jābūt ģeogrāfijas korifejiem un jāzīlē, kurš autobuss dodas vajadzīgajā virzienā (piem. Rēzekne). Līdzīgi jau arī citur - Rīgas AO uz Smilteni katru dienu norādīti 2 autobusi no 10. Laikam jau labāk, ka pasažieri neko neuzzina, citādi vēl sadomās braukt.

pirms 10 gadiem, 2011.03.04 14:55

Urmass

ir neiespējami izlaist pasažierus ārpus ceļa satiksmes noteikumos paredzētām vietām. Kā saprast "atteikties no autoostu pakalpojumiem"? Pašvaldība atvēlēs bezmaksas stāvlaukumu vai pat ierīkos to pēc drošības, ērtības standartiem par velti? Tad kur tā efektivitāte un taupība? No vienas kabatas neņemsim, bet paņemsin no otras?
Kas attiecas uz Berlīnes un citām autoostām, tad tā ir tāda "zagšus" iebraukšana, sak mums nav tiesību izmantot autoostu, bet mēs kaut kur malā tomēr izlaidīsm un uzņemsi pasažierus!
Galu galā- iebraukšana autoostās ir nepieciešama pasažieru ērtībai!

pirms 10 gadiem, 2011.03.04 14:59

ko vēl neizdomās???
starp citu, viens gudrinieks no augstām tribīnēm nupat izteicās, ka viensētu iemītniekiem nākšoties pārcelties uz pilsētām... kaut kur padomju laikos jau bija tāda ideja, re cik dzīvīga izrādās!
Varbūt tad autobusus vairs nevajadzēs vispār,
ehhh, kā ietaupīsim, kad laukos vairs nebūs neviena...

pirms 10 gadiem, 2011.03.04 15:25

Urmass

Ja nu tiešām jāatsakās no autoostām ,esmu gatavs rādīt savu jauno transportlīdzekli,kura darbināšanai jāpiešauj spička no mugurpuses kad es gāzēju.Galvoju ka jūs lauķi neko tik modernu neesat redzējuši.

pirms 10 gadiem, 2011.03.04 18:23

Urmass

Urmass 04.03.2011. 18:23:08 , man prieks brāl, ka tev tik braš braucamais! :)

pirms 10 gadiem, 2011.03.04 18:46

Urmass

Piedodat,katru reizi kad iekaustu savu māti man dubultojas personība.

pirms 10 gadiem, 2011.03.04 19:47

Ciris

Redzams, Urmass kadam no parvadatajiem uzkapis uz varzhacs! :) Nav gruti uzminet:)))))

pirms 10 gadiem, 2011.03.04 20:33

Džo

3 reizes miniet cik maksā autobusa biļete no Smilčas līdz Silvai!?

pirms 10 gadiem, 2011.03.05 11:17

Xela

"Однако, Айнар Шлессерс предложил самой "дешевой" в Европе авиакомпании Ryanair неслыханно выгодные условия - 1 евро за обслуживание самолета."

pirms 10 gadiem, 2011.03.21 14:13

Latvijas ziņas