Reģionālajos maršrutos autobusiem vairs nebūs obligāti jāiebrauc autoostās 4

Lai samazinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju izmaksas, turpmāk pasažieru apmaiņu apdzīvotās vietās reģionālos starppilsētu un vietējās nozīmes maršrutos nebūs jāveic tikai autoostās.

Pat, ja apdzīvotajā vietā ir autoosta, to varēs veikt arī pieturvietās, ko sabiedriskā transporta pakalpojuma pasūtītājs - valsts vai plānošanas reģions - saskaņojis ar attiecīgo pašvaldību.

Tas liks autoostām rūpēties par klientu - pārvadātāju un pasažieru - piesaistīšanu, piedāvājot tiem plašāku un pievilcīgāku pakalpojumu klāstu par objektīvākām un pieejamākām cenām.

Šis ir viens no sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju izmaksu ierobežojošiem pasākumiem, lai sabalansētu ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītās pārvadātāju izmaksas un valsts budžetā šim mērķim paredzētos līdzekļus. Tas ļaus saglabāt iedzīvotājiem pieejamo sabiedriskā transporta pakalpojumu apjomu vismaz pašreizējā apjomā.

To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātie grozījumi Ministru kabineta noteikumos „Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā", ko otrdien, 27.decembrī, apstiprināja valdība.

Grozījumi stāsies spēkā divu nedēļu laikā pēc to publicēšanas oficiālajā laikrakstā „Latvijas vēstnesis".

Minētie grozījumi nepieciešami, jo ir izveidojusies situācija, ka autoostas faktiski atrodas monopolstāvoklī, un pārvadātāju uzņēmumiem nav iespējas izvēlēties lētākus pakalpojumus vai arī atteikties no autoostas pakalpojumu izmantošanas, ja tas nav lietderīgi un pārvadātājam vai valstij rada papildus zaudējumus.

Daudzos gadījumos autobusu reisu atiešanas laikā autoostas ir slēgtas (piemēram, vēlu vakaros vai agri no rīta). Tādējādi šī autoosta nefunkcionē kā autoosta, bet vienkārša pieturvieta, taču maksa par iebraukšanu autoostas teritorijā no pārvadātāja tiek iekasēta pilnā apmērā.

Turklāt daudzviet jau šobrīd vietās, kur ir izveidota autoosta, kā maršruta galapunkts ir noteikta pieturvieta ārpus tās vai arī pieturvieta kā pasažieru apmaiņas punkts izveidojies vēsturiski, pasažieru paradumu dēļ.

Komentāri 4

NŪŪ!

Kas vēl palicis stabils, to sagrausim!
Nu tik būs pat ar sabiedrisko transportu kārtējie pārsteigumi!
Kāpēc tad nevarat savest kārtībā likumdošanu, kas attiecas uz autoostām ārpus tās darba laika?!
Vai tiešām pilnīgi viss jāsagrauj, lai pēc tam risinātu problēmu saknē?!
Tas pats, kas ar bērnudārziem, kad sagrāvām, nolikvidējām, izlaupījām.
Nepaies ilgs laika sprīdi, kad to visu vajadzēs atpakaļ.
Maršruti samazināti, biļešu cenas paceltas astronomiskos augstumos (jaunajā gadā draud atkal paaugstinājums), nu vēl slēgsim galvenās autoostas, cik to vispār palicis.
Nedraudzējamies ar galvu.

pirms 9 gadiem, 2011.12.29 11:31

123

to-NŪŪ
Vai tad Tu nesaproti kad tas velk atkal uz kādu privātkabatu attīstību...gan jau kad atkal kādam puikam no valdības ieripos kabātā tās dotācijas no valsts un jevropas:)

pirms 9 gadiem, 2011.12.29 13:02

123

vai atvainojos:))))))))- ne kabatā , bet ofšorā u.....un vis p... ar galiem..

pirms 9 gadiem, 2011.12.29 13:03

piemeram

strenci, atbalstu, nu kada tur autoosta? mierigi varetu visus savakt pie trakonama.

pirms 9 gadiem, 2011.12.29 14:44

Latvijas ziņas