Kā veicināt darbinieku sadarbību uzņēmumā

Lai uzvarētu konkurences cīņā, ikvienam uzņēmumam ir efektīvi jāīsteno nozīmīgas aktivitātes, tostarp radot un pārdodot sarežģītus produktus un pakalpojumu komplektus. Tas prasa lielu, daudzpusīgu komandu veidošanu, kas apvieno darbiniekus no dažādām uzņēmuma nodaļām. Tomēr ne vienmēr šāda sadarbība rit sekmīgi. Kā radīt vidi, lai dažādu nodaļu darbinieki efektīvi sadarbotos?

Atbildi sniedz jaunā grāmata Sadarbība uzņēmumā, kurā stāstīts, kā veicināt un efektīvi vadīt darbinieku sadarbību uzņēmumā.Jauno grāmatu biznesa aprindās populārajā sērijā Harvard Business Review on klajā laidusi izdevniecība Lietišķās informācijas dienests.

Jaunajā grāmatā Sadarbība uzņēmumā pieredzējuši biznesa konsultanti un pētnieki stāsta par to, kā veicināt darbinieku sadarbību uzņēmumā un kāda ir vadītāja loma sadarbības procesos, kādos gadījumos iekšējā motivācija būs pārāka par materiālajiem stimuliem, kā koučings un īpašu kritēriju izstrāde un ieviešana uzņēmumā palīdz sekmīgi risināt konflikta situācijas, kā ar vadības, varas, kultūras un darbu pārvaldības instrumentiem efektīvi vadīt darbu un sekmēt darbinieku sadarbību uzņēmumā, kas ir T veida menedžeris un kāda ir viņa loma uzņēmumā u.c.

Grāmata ir praktisks padomdevējs ikvienam vadītājam ikdienas darbā, kas vadītāju apbruņo ar pārbaudītām tehnikām, kas ļauj veidot daudz efektīvāku sadarbību uzņēmumā un palīdz daudz sekmīgāk radīt jaunus produktus un pakalpojumus.

Atziņas no jaunās grāmatas

Sadarbība norisinās sekmīgāk, ja komandas dalībnieku lomas ir skaidri definētas un labi saprotamas, proti, ja indivīdi jūt, ka lielu daļu no sava darba viņi var veikt pastāvīgi. Ja šādas skaidrības nav, komandas dalībnieki nevajadzīgi tērē pārāk daudz enerģijas, runājot par lomu sadalījumu un aizsargājot katrs savu lauciņu tā vietā, lai koncentrētos uz uzdevuma veikšanu.

Psihologi atklājuši, ka naudas kārdinājums un atbildības rīkste motivē cilvēkus veikt konkrētus uzdevumus, taču pārsvarā tie atņem cilvēkiem drosmi paveikt kaut ko vairāk. Apbrīns un atzinība ir daudz efektīvāki stimulēšanas veidi, lai panāktu papildu rīcību.

Komandas dalībnieku sadarbība notiek daudz vienkāršāk un dabiskāk, ja viņi uztver sevi kā līdzīgus pārējiem. Dažādība, kas kavē sadarbību, ietver sevī ne tikai tautību, bet arī vecumu, izglītības līmeni un pat amatu. Izteikta dažādība bieži vien nozīmē, ka komandas dalībnieki strādā ar cilvēkiem, kurus viņi pazīst tikai virspusēji.

Jo proporcionāli lielāks svešinieku skaits komandā un izteiktāka kompetences un pieredzes dažādība, jo mazāka iespēja, ka dalībnieki dalīsies savās zināšanās vai praktizēs kādas citas sadarbības formas.

Lietotāju raksti