Atjaunotajā ceļa posmā Smiltenes novadā ierīkotas akustiskās ribjoslas

Uz valsts autoceļiem arī rudens apstākļos turpinās būvdarbu sezona, tajā skaitā arī Smiltenes novada teritorijā. VAS «Latvijas valsts ceļi» vērš uzmanību, ka, gaisa temperatūrai pazeminoties, autovadītājiem jābūt īpaši uzmanīgiem, ceļa remontdarbu zonās nepārsniegt atļauto braukšanas ātrumu, ieturēt lielāku distanci un apdzīšanas manevru veikt tikai tad, ja ir pārliecība par drošību.

Remontdarbu zonās autovadītājiem ir jāmaina braukšanas paradumi un jābūt īpaši piesardzīgiem. Šādos laika apstākļos ceļi var būt slideni, var sākties akvaplanēšana, bet, naktīs pazeminoties gaisa temperatūrai, agrās rīta stundās ceļi vietām var apledot. 

VAS «Latvijas valsts ceļi» Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova laikrakstu informē, ka šobrīd būvdarbi ir pabeigti posmā no Raunas pagrieziena līdz krustojumam  ar autoceļu Branti–Pieniņi–Launkalne (102,85. līdz 114. kilometram – redakcijas piezīme). Līdz oktobra beigām darbiem jābūt pabeigtiem arī posmā līdz Smiltenes–Gulbenes (P27) krustojumam (114. līdz 126,40. kilometram). Taču to noteiks laika apstākļi – nepiemērotos laika apstākļos nevarēs uzklāt horizontālo marķējumu. 

Pēc autoceļa seguma atjaunošanas uz Vidzemes šosejas divos posmos no Raunas līdz Launkalnei un tālāk līdz krustojumam ar Smiltenes–Gulbenes ceļu ir ierīkotas akustiskās ribjoslas, kas daudzviet Eiropā jau ir ierasta lieta, autovadītājiem uz ceļa neļaujot zaudēt modrību, bet Latvijā tās ir jaunums. Ribjosla ir uz autoceļa ass līnijas iefrēzētas aptuveni desmit milimetrus dziļas iedobes. Transportlīdzeklim uzbraucot uz šādas ribjoslas, rodas vibrācijas un troksnis, brīdinot par iebraukšanu pretējā joslā. 

Atzinīgi valsts galvenā autoceļa atjaunotos ceļa posmus vērtē autovadītājs Uldis Ducens no Grund­zāles pagasta. «Pats dažkārt esmu braucis noguris un sāk zust uzmanība. Šādos gadījumos ribjoslas palīdz nezaudēt modrību uz ceļa. Pie mums Latvijā tās ir brauktuvei pa vidu, bet ārzemēs esmu redzējis, ka šādas akustiskās joslas ierīkotas arī ceļa malās, kas rada vēl lielāku drošību. Ceru, ka nākotnē Latvijā būs aizvien vairāk šādu autoceļu,» saka autovadītājs. 

Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Valkas iecirkņa Kārtības policijas nodaļas priekšnieks Vilnis Būce uzskata: «Ja reiz Eiropā jau ir šādas ribjoslas, tad tās ir atzītas par labu esam. Vēl ir pāragri spriest, kāds to tām būs reālais ieguvums. Diemžēl uz Vidzemes šosejas ceļa posmā, kur vēl turpinājās remontdarbi, septembrī bija viens bojāgājušais. Ceru, ka ierīkoto ribjoslu dēļ nākotnē samazināsies ceļu satiksmes negadījumu un cietušo skaits.»

Jāpiebilst, ka ribjoslas Latvijā šogad ierīkotas arī uz Valmieras un Bauskas šosejām.

Novados