Kad Valkā atjaunos autoostas darbību? 3

“Ziemeļlatvijas” redakcija elektroniskajā pastkastē saņēma vēstuli. Tās rakstītājs ar laikraksta starpniecību vēlas noskaidrot, kad tiks atjaunota normāla Valkas autoostas darbība. Vīrietis uzskata, ka jau ilgāku laiku teritorija tiek izmantota celtniecības materiālu uzglabāšanai un nekādas darbības te nenotiek. SIA “VTU Valmiera” transportam ir traucēta normāla piekļuve, un pasažieri nevar iegādāties biļetes autoostas kasē. 

“Vai tā pret SIA “VTU Valmiera” nav sava veida kaitniecība, jo, cik zināms, autoosta ir uzņēmuma īpašums,” jautā vēstules autors.
Novada domes priekšsēdētājs Vents Armands Krauklis to neuzskata par kaitniecību, ka joprojām dvīņu pilsētu Valkas un Valgas kopīgā centra būvniecības ietvaros no pilsētas autoostas neatiet satiksmes autobusi. Ar uzņēmumu pašvaldība esot saskaņojusi visus jautājumus. Pašvaldības vadītājs atgādina, ka visi būvniecības darbi ir jāpabeidz līdz 1. decembrim. Pašlaik objektā ir pabeigti visi svarīgie darbi, ir palikušas tā saucamās astītes, kas prasa laiku. Līdz ar to arī autoosta vēl nav pilnībā atvērta pasažieriem un vēl kādu laiku satiksmes autobusi aties no pieturas Raiņa ielā iepretim pilsētas tirgum.

SIA “VTU Valmiera” sabiedrisko attiecību speciāliste Zane Bulmeistare informē, ka Valkas autoostas darbība attiecībā uz biļešu tirdzniecību nav bijusi pārtraukta, un iedzīvotāji biļetes pārbūves darbu laikā un arī šobrīd var iegādāties autoostā tās darba laikā. Taču ērtības dēļ pasažieri lielākoties izvēlējās braukšanas biļeti iegādāties autobusā pie šofera. Savukārt par to, kad autobuss varēs sākt uzņemt un izlaist pasažierus autoostā, nav saņemta informācija no Valkas novada domes. 

“Ziemeļlatvija” interesējās, vai pašvaldība jau zina, kad varētu būt dvīņu pilsētu kopīgā centra atklāšana. Pašvaldības vadītājs norāda, – ja situācija saistībā ar “Covid-19” pandēmiju ļaus rīkot pasākumus, centra atklāšana notiks sestdien, 12. decembrī. Pašvaldībai ir izstrādāti divi scenāriji, pirmo izmantos gadījumā, ja pasākumu varēs rīkot ar neierobežotu dalībnieku skaitu, otro izmantos, ja būs jāievēro stingri noteikumi. V. A. Krauklis cer, ka Valkas un Valgas kopīgā centra atklāšanā piedalīsies arī uzaicinātais vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce un Igaunijas premjerministrs Jiri Ratass. Vēl pašvaldība nav saņēmusi atbildi, vai šajā dienā Valkā un Valgā ieradīsies Latvijas premjerministrs Krišjānis Kariņš.   

Komentāri 3

bezugunsnavdumu

Kurš normals cilvēks kovid laikā brauc ar autobusu? Visi sen nopirka golfus par 500 eur. Plikadīdām derēs arī pie superalko pietura.

pirms 5 mēnešiem, 2020.11.03 19:39

talavietis

Viss sākas ar attieksmi...
Pavasarī, kad remonta darbi pat vēl nebija sākušies, mums autobusa šoferiem un dispečeriem par pārsteigumu, kādā rītā autoosta bija noslēgta no ārpasaules, jo pa nakti visai teritorijai (tai skaitā Rīgas iela, Latgales iela no Raiņa ielas) bija aplikts apkārt žogs. Nebija nekāda civilizēta piekļuves ceļa, lai no rīta plkst. pusē piecos, kad sāk darbu dispečers un pirmie šoferi, tie varētu piebraukt vai piekļūt ar kājām autoostai. Lai piekļūtu darba vietai, mums bija patvaļīgi jāatver nožogojuma konstrukcija katru reizi, kad bija jānokļūst darbavietā, savukārt, celtnieki katreiz šo žogu atkal aizvēra ciet. Mums tika dots pašvaldības rīkojums, ka autobusu atiešanas un pienākšanas vieta uz nenoteiktu laiku būs Raiņa ielas posms pret Baznīcu apmēram 50 metru garumā, kur pa starpu ir izbrauktuve no alkošopa privātas teritorijas, no kuras nereti izbrauc lielgabarīta transporta līdzekļi, kuriem uz Raiņa ielas novietotie autobusi traucēja, bet tā kā autobusi pēc ES regulas ir aprīkoti ar darba režīma uzskaites ierīcēm (tahogrāfiem), tad mums veikt jebkuru darbu pārtraukumā ir aizliegts, protams arī braukšanu. Par cik tajā īsajā posmā autobusam iebraucot bija jānostājas tur kur tam bija brīva vieta, tad pēc likuma tam turpat arī jānostāv līdz attiešanas brīdim, lai izpildītu ES regulu prasības par atpūtu, par ko protams neziņā pasažieri un pamatoti neapmierināti, jo nezin no kuras vietas un kurā brīdī autobusa vadītājs sāks biļešu tirdzniecību un aties autobuss. Pasažieri pirmo mēnesi mēģināja atrast ceļu uz autoostu, bet par cik uz turieni veda dubļains ceļš ar izraktām bedrēm, peļķēm, pa vidu labirinta veidā izvietotiem instrumentiem, traktoru tehnika utt, tad nereti piekļuve bija apdraudēta. Tāda tā bija vismaz mēnesi būves sākuma periodā, kamēr tika rakts, plēsts un demontēts vecais. Tika ne reiz vien lūgts vadībai darīt kaut ko lietas labā, lai vismaz šoferi var civilizēti piekļūt agri no rīta un vēlu vakaros ar dokumentiem, kases aparātiem un naudas lādi. Tika lūgts, lai izveido pagaidu ceļu piekļuvei. Jā, tika saņemta izpilddirektora Zābera atbilde, ka izveidošot koridori un laipas, lai nebūtu jābrien pa dubļiem un jākāpj pāri tranšejām, bet kas to deva- tas palika tikai solījumos, jo nekas netika darīts. Paldies autoostas priekšniecei, kura sarūpēja vismaz prožektoru pie autoostas stūra, kurš kaut cik izgaismoja šo atvēlēto koridoru, kuru celtnieki regulāri centās aizbarikādēt ar materiāliem, piekabi vai traktortehniku. Kādu brīdi bija jāspraucās gar ēkas stūri, kur ejas platums bija ne vairāk kā 50 cm un vienu malu norobežoja ēkas stūris, bet otru izrakta bedre vairāk kā metra dziļumā. Tajā laikā jau pasažieri vairs uz autoostu negāja, jo saprata, ka tur piekļūt nav iespējams, bet mēs darbinieki un šoferi to ceļu mērojām ik dienas, vai tā darba diena vai svētku, nemainīgi, katru rītu un katru vakaru, apkrāvušies ar darba instrumentiem un piederumiem, nereti lija lietus, bet lietussargu paņemt nevarējām. Nemaz nerunāsim par šoferu drošību atgriežoties maiņas beigās. Nevienam neienāca prātā, ka mums vajadzīga apsardze, pa tumsu brienot ar kases aparātu, dokumentiem un dienas ieņēmumu.
Uzmanība vērts ir arī fakts, ka šis vitāli stratēģiskais objekts, kuram jānodrošina sabiedriskā transporta pasažieriem normālu servisu, bija uz desmit dienām atstāts bez ūdens, bez tualetes. Ūdens jau bija un ir nepieciešams arī mums autobusa šoferiem, jo tā ir vienīgā vieta, kur reisu starplaikos un vakarā maiņu beidzot mēs varam izmazgāt autobusa salonu. Arī šī ir neērtība un visu šo laiku ūdeni vedam ar kannām uz autobusu nakts stāvvietu, lai tur varētu izmazgāt salonu.
Tā kā likumā skan, ka '' maršrutu kopums, kurā tiek organizēti sabiedriskā transporta pakalpojumi, nodrošinot valsts garantētus noteiktas kvalitātes un apjoma sabiedriskā transporta pakalpojumus, kas ir pieejami ikvienam sabiedrības loceklim, tai skaitā valsts noteiktām pasažieru kategorijām ar atvieglotiem nosacījumiem, un ir pielāgoti valsts noteiktām pasažieru kategorijām ar īpašām vajadzībām''
tad derētu aplūkot šo visu no pasažieru puses. Vai šis koridors, ar bedrēm, labirintiem un dubļiem bija piemērots pasažieriem ar kustību traucējumiem? Piedevām pie autoostas ieejas ilgstoši bija norakta virskārta pusmetra dziļumā, tā, ka normāli vecāka gājuma cilvēkiem uzkāpt nebija iespējams, nemaz nerunājot par cilvēkiem ar redzamiem kustību traucējumiem.
3) maršrutu tīkla pārzināšana — maršrutu tīkla plānošana, izstrādāšana, apstiprināšana, uzturēšana, attīstīšana un pilnveidošana;
Atsevišķa tēma būs par maršruta plānošanu, ja jau reiz pie autoostas piebraukšana ir slēgta. Kā darīja mums zināmu, tad maršruta autobusiem tika izveidots aplis pa Semināra ielu, bet aizmirsa, ka tam jābūt piemērotam, lai pa to droši un garantēti bez traucējumiem varētu pārvietoties. Tikai dabā tas notika savādāk- uz Semināra ielas ir izvietotas gājēju pārejas zīmes, tieši tā, UZ IELAS, jo savādāk to nevar nosaukt un lai brauktu tām garām, autobusam no apmales jātur vismaz 80 cm intervāls, jo pretējā gadījumā ir iespējama spoguļa sasišana, kā tas notika mūsu VTU autobusam, kad pretimbraucošais nedeva iespēju attālināties no brauktuves malas. Tiem, kuri nezin, paskaidrošu- ceļa zīmes stabiņš ir ielikts 15 cm no brauktuves malas un uz tā piestiprināta ceļa zīme – Nr. 536F Gājēju pāreja (ar fluorescējošu apmali), bet pati zīme ar stabu vēl piedevām slīpi izgāzusies uz brauktuves pusi. Autobusa labās puses spogulis ir ārpus autobusa konstrukcijas un tam pretim sagāzumā šī ceļa zīme 536F, kura gan pēc sasistā spoguļa tika nomainīta pret ceļa zīmi ar mazāku izmēru, jo tai vairs nav luminsicējošās apmales, tomēr stabs palika turpat un zīme vēl joprojām ir lamatas autobusu un lielgabarīta transporta līdzekļu autovadītājiem. Visa šī posma nejēdzība slēpās arī haotiski izvietotās ceļa zīmēs, kuras tika izvietotas uz brauktuves pagaidu variantā, tādējādi traucējot normālu kustību. Vietā kur Latgales iela krustojas ar Raiņa ielu, vairākkārt tika veikti rakšanas darbi, nekādas norādes, ka šis posms slēgts netika izvietoti, autobusiem ar pasažieriem bija jāskāpinās atpakaļgaitā un jābrauc caur privātu teritoriju, kur nereti traucēja veikalu apmeklētāju izvietotās automašīnas, līdz nonāca līdz konfliktam un mums aizliedza caur šo teritoriju braukt, jeb pareizāk sakot, veikala vadībai pirmā vietā alkohola veikala apmklētāju ērtība un tie drīkst novietot savus transporta līdzekļus kā tiem ērtāk. Par šo vietu neskaitāmas reizes tika runāts ar priekšniecību, kura savukārt izteica pretenzijas pašvaldības vadībai, tikai bez rezultāta. Tiešām, te gribētos jautāt- kāpēc? Varbūt slēpta kaitniecība jeb vienkārši izpildvaras nekompetence un slinkums? Varbūt der izlasīt „Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumu“?
Kā būtu darīts civilizētā valstī? Droši vien pagaidus variantā ierādīta cita vieta autobusu piestātnei, iespējams, tiktu iznomāts un uzstādīts biroja konteiners , kā arī autoosta uz remonta laiku slēgta, jo tik aplamu risinājumu pieļaut nedrīkst, laikā kad

celtniecības objektā notiek būvniecības darbi, strādā smagā zemes rakšanas tehnika, tiek radīts troksnis, putekļi, apdraud dzīvību, objekta vidū ir sabiedrībai svarīgs objekts un nepiederošas personas neievērojot indiviālo aizsardzības līdzekļu lietošanu, riskē un pārvietojoties pa būvobjektu!

pirms 5 mēnešiem, 2020.11.04 12:17

bezugunsnavdumu

Savādi, ka nesarunāja ar VTU par teritorijas pārdošanu, nevis tikai apgraizīšanu. Varbūt tur arī atbilde.
Autoostai būtu labāk kautkur pilsētas centrā, nevis nomalē.

Dodu Krauklim jaunu ideju, nākamai piecgadei, pārvietot dzelzceļu un autobusu staciju, kautkur VUGD depo rajonā. Tur brīvas zemes daudz. Lai kājām gar Cimzes kapiem un esi stacijā.

pirms 5 mēnešiem, 2020.11.05 12:30

Novados