Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Lielākā daļa Vidzemes plānošanas reģiona pašvaldību priekšlikumu VARAM ceļu programmā ir ņemti vērā. Remonts tiks veikts arī ceļu posmā Liepa-Smiltene

No Vidzemes plānošanas reģiona (VPR) pašvaldību iesniegtajām ceļu prioritātēm, kurās bija iekļauts 21 ceļa posms, 15 ceļa posmi ir atrodami Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) ceļu programmas sarakstā, aģentūrai LETA sacīja VPR administrācijas vadītāja Guna Kalniņa-Priede.

“Novērtējam, ka šoreiz lielākā daļa VPR pašvaldību priekšlikumu ir ņemti vērā. Viens ceļa posms ticis pievienots no sagatavotā prioritārā ceļu rezerves saraksta, kā arī papildus sarakstā iekļauts ceļa posms Daibe-Kūdums, par ko VPR neiebilst, jo arī šis ir stratēģiski nozīmīgs ceļš vairumam VPR pašvaldību, tā kā tas ved uz SIA “ZAAO” atkritumu poligonu,” norādīja Kalniņa-Priede.

Viņa piebilda, ka no 134 kilometriem (km), kas bija VPR prioritāro ceļu garuma kopsumma, 15 iepriekšminēto ceļa posmu kopgarums ir 106 km. Vērtējot atsevišķi kilometrus, jāsecina, ka ministrijai, iespējams, ir plāns kādā no ceļa posmiem veikt ceļa sakārtošanas darbus lielākā apmērā un garākā posmā nekā tas sākotnēji prasīts, tas varētu izskaidrot kilometru starpības starp mums un preses relīzē pieejamo informāciju, teica Kalniņa-Priede.

“Skaidrs, ka visi VPR kritiski svarīgie ceļi nav tikuši iekļauti programmas sarakstā, taču joprojām tie ir būtiski labai novadu centru sasniedzamībai, un ceram, ka pārskatāmā nākotnē tiks veikti arī atlikušo ceļu sakārtošanas darbi,” norādīja VPR administrācijas vadītāja.

Runājot par finansējumu sadalījumu pa gadiem, Kalniņa-Priede piebilda, ka prioritātes pēc būtības ir steidzami pildāmas lietas, tāpēc VPR, iesniedzot priekšlikumus, ceļa posmus nekārtoja prioritārā secībā, bet gan saraksts tika iesniegts kā prioritāšu kopums ar vienlīdz lielu aktualitāti novada centra sasniedzamības uzlabošanai.

“Saprotams, ka visus darbus nav iespējams paveikt vienlaicīgi, tomēr mūsu rīcībā nav konkrēta laika grafika, kādā plānots ceļus sakārtot, tāpēc detalizētāku komentāru pa šo sniegt nevaram,” atzina Kalniņa-Priede.

LETA jau ziņoja, ka VARAM sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM) sagatavojusi priekšlikumus 300 miljonu eiro programmai, kuras īstenošanas rezultātā tiks uzlabota novadu centru sasniedzamība, sakārtojot 105 ceļu posmus teju 900 kilometru (km) kopgarumā.

Investīciju programma tika veidota sadarbībā ar VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) un plānošanas reģioniem. Saraksta izstrādei VARAM lūdza visiem plānošanas reģioniem sadarbībā ar pašvaldībām sagatavot un iesniegt priekšlikumus ar prioritāri pārbūvējamo un atjaunojamo valsts reģionālo un vietējo autoceļu posmiem reģionā ietilpstošajās pašvaldībās.

Darba procesā vairākiem būtiskiem ceļu posmiem tika rasti risinājumi to sakārtošanai jau 2020.gadā. Līdz ar to valsts budžetam tika pieteikti tie autoceļu posmi, kam nepieciešams papildu budžets.

Plānots atbalstīt līdz pat 900 km valsts reģionālo un vietējo autoceļu, kuru pārbūve un atjaunošana ir prioritāra administratīvi teritoriālās reformas īstenošanai. Šo autoceļu pārbūvei un atjaunošanai nepieciešami 300 miljoni eiro.

Vidzemes reģionā iecerēti remonti 20 ceļu posmos uz ceļiem Alūksne – Liepna, Umurga-Cēsis-Līvi, Liepa-Smiltene, Valmiera-Matīši-Mazsalaca, Valmiera-Rūjiena-Igaunijas robeža (Unguriņi), Cesvaine-Velēna, Stāmeriena-Pļavnieki-Zeltaleja, Pļaviņas (Gostiņi) – Madona – Gulbene, Ausekļi – Burga, Rauna – Drusti – Jaunpiebalga, Līgatne-Asaru ezers-Nītaure, Daibe-Kūdums, Pievedceļš Stāķiem, Mūrnieki-Līgatne-Augšlīgatne, Gaujiena-Verasskola, Ērgļi-Jaunpiebalga-Saliņkrogs, Ilzene – Līzespasts.

Novados