Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Pēc ārkārtējās situācijas beigām neatjauno slēgtos reisus no Smiltenes un Valkas 8

Saistībā ar koronavīrusa “Covid-19” izplatības ierobežošanu marta beigās tika slēgti vairāku reģionālo maršrutu autobusu reisi. SIA “VTU Valmiera” pavasarī informēja, ka reisus atjaunos, tiklīdz beigsies valstī noteiktā ārkārtējā situācija. Kopš tās beigām pagājis nepilns mēnesis, bet divi reisi no Smiltenes uz Valku un divi pretējā virzienā joprojām ir slēgti.

Līdz pat 27. martam septiņas dienas nedēļā pulksten 9.05 no Smiltenes autoostas izbrauca autobuss uz Valku, bet pulksten 10.30 no Valkas autoostas – uz Smilteni. Savukārt darba dienās pulksten 16.15 tas kursēja maršrutā Smiltene–Valka, bet pulksten 17.25 – Valka–Smiltene. Šobrīd katrā virzienā piecu reisu vietā darbojas trīs – no rīta, pusdienlaikā un vakarpusē. Visi iepriekš pieminētie reisi kopš 28. marta ir slēgti.

“Saprotu, ka pandēmijas laikā reisu skaits bija jāsamazina, bet šobrīd Latvijā situācija ir uzlabojusies, taču starppilsētu satiksme joprojām ir ierobežota. Īpaši aktuāli vasaras sezonā tas ir maršrutā Smiltene–Valka un otrādi. Zinu, ka no Valkas puses daudzi brauc uz mežu ogot un sēņot, bet, ja neatjaunos slēgtos reisus, nebūs iespēju normāli izbraukāt. Pati jau šobrīd saskaros ar problēmām, dodoties uz laukiem pie mammas Bilskas pagastā. Tā kā man darbs beidzas pulksten 15, pulksten 16.15 braucu pie mammas, bet atpakaļ uz Smilteni – pēc septiņiem vakarā. Tagad diemžēl vienīgā iespēja ir braukt ar autobusu, kas no Smiltenes atiet 18.05. Sanāk, ka laukos man ir laiks vien piecdesmit minūšu, jo jāpagūst uz pēdējo autobusu. Nav jau tā, ka iepriekš šie reisi bija tukši, lai tos tagad neatjaunotu,” laikrakstam stāsta kāda smilteniete. Viņa lūdz noskaidrot, kad tiek plānots atjaunot slēgtos reisus, piebilstot, ka nav vienīgā, kam tas rūp.

Arī valcēniete Dace ir neapmierināta ar autobusu kursēšanas grafiku. “Gadiem tiek runāts, ka autobusu satiksme uz Rīgu no Valkas pārklājas ar vilciena atiešanas laikiem, taču neviens nereaģē un neko neuzlabo,” laikrakstam saka valcēniete. Viņa cer, ka “VTU Valmiera” tiešām zaudēs tiesības vadāt pasažierus un jaunais pārvadātājs pārskatīs gan atiešanas laikus, gan ceļā pavadīto laiku. Pašlaik autobusi “velkas”.

SIA “VTU Valmiera” sabiedrisko attiecību speciāliste Zane Bulmeistare skaidro, ka reisu atjaunošana ir Autotransporta direkcijas kompetencē. “Lēmumu pieņem Autotransporta direkcija, šobrīd mums nav zināms, kad un vai šie reisi konkrētajā maršrutā tiks atjaunoti. Par citiem reisiem esam saņēmuši iedzīvotāju iesniegumus ar lūgumu atjaunot, kas arī ir darīts, bet par maršrutu Smiltene–Valka neviens pie mums nav vērsies,” saka Z. Bulmeistare. 

“Ziemeļlatvija” iesākto tematu turpinās, skaidrojot, pēc kāda principa tiek atjaunoti reisi starppilsētu autobusu maršrutos un vai iedzīvotāju iniciatīvai ir izšķiroša nozīme Autotransporta direkcijas pieņemtajos lēmumos.

UZZIŅAI

Starppilsētu autobusu reisi, kas darbojas:

pulksten 6.30 Smiltene–Vijciems–Valka
pulksten 12 Smiltene–Vijciems–Valka
pulksten 18.05 Smiltene–Vijciems–Valka

pulksten 7.45 Valka–Vijciems–Smiltene
pulksten 13.30 Valka–Vijciems–Smiltene
pulksten 19.05 Valka–Vijciems–Smiltene

“Covid-19” pandēmijas laikā slēgtie reisi:

pulksten 9.05 Smiltene–Vijciems–Valka
pulksten 16.15 Smiltene–Vijciems–Valka

pulksten 10.30 Valka–Vijciems–Smiltene
pulksten 17.

Komentāri 8

duksis4x4

Nevajag vainot pārvadātāju, jo maršrutus slēdz Autotransporta direkcija, kas būtībā ir valsts iestāde. Par to autobusu ''vilkšanos'' gan paši esam vainīgi, jo retais aizdomājas par biļetes iepriekšēju iegādi vai precīzu naudu, un tas prasa laiku, kurš arī pagarina braucienu. Tāpat cik esmu redzējis, tad pandēmijas laikā daudzi sejas aizsegu neuzliek pirms kāpšanas transporta līdzeklī, bet tikai tad, kad šoferis to prasa un tad nu sākās tās meklēšana somā vai kabatā, tā kā Dacei vēlams piedomāt ar ko VTU aizstāt, lai pasažieri būtu laimīgi!

pirms mēneša, 2020.07.01 10:01

kolibrri

Jā, patiešām, lūdzu aktualizējiet jautājumu par reisu atjaunošanu! Kā lai nokļūst mājās no Valkas pēc darba, ja slēgts reiss no Valkas 17.25!? 19.05 ir sen par vēlu.
Duksim - ne jau pasažieru kavēšaās ir galvenais iemesls, kāpēc autobusi velkas uz 70!

pirms mēneša, 2020.07.01 13:38

duksis4x4

Autobusu maršruta laiki ir salikti ņemot vērā- pieturu skaitu, pie noteikta pasažieru skaita un ceļa apstākļiem. Kāpēc uz 70? Droši vien tāpēc, lai katrā pieturā nebūtu jāapstājas un jānogaida šim neesošajam pasažierim atvēlēto laiku, lai neaizbrauktu ātrāk kā tas drīkst. Tiklīdz katrā pieturā iekāptu un izkāptu vismaz viens pasažieris, šī vilkšanās uz 70 km/h nebūtu. Pat varētu teikt, ka autobusam būtu jālido, lai nekavētu. Ja braucat ar autobusu, tad uz pulksteņa uzņemiet laiku, cik autobusam prasa ātruma samazināšana pirms pieturas, durvju atvēršanās laiks, komunikācija ar pasažieri, naudas skaitīšana, biļetes printēšana un laiks, līdz autobuss atkal uzņem iepriekšējo gaitu. ņemot vērā, ka ārpus apdzīvotām vietām tam uzsākot nav nekādu priekšrocību, tātad jāpalaiž tie, kuriem šis manevrs traucē.

pirms mēneša, 2020.07.01 14:30

kolibrri

Maršrutu plānošanu veic pats pārvadātājs un ieplāno laiku, kas nepieciešams no vienas pieturas līdz otrai. Ja neviens neiekāpj, tad paliek pāri laiks līdz nākamajai utt. Nav jau daudz to pieturu, kurās iekāpj/izkāpj pasažieri. Ja būtu racionālāk saplānoti laiki, pieļauju, ka būtu vairāk braucēju.

pirms mēneša, 2020.07.02 08:27

lukiasmi

Patiesais iemesls skan, ka Valka ir pilnīga nomale, kur nav pietiekamas pasažieru plūsmas. Nevienam no Smiltenes nav īpašas vajadzības uz Valku doties, savukārt Valcēnieši,ja grib uz kādu pilsētu tikt, tad brauc uz Valmieru,kas ir vēl lielāka kā Smiltene ar lielāku piedāvājumu. Pārējais ir atrunas.

pirms mēneša, 2020.07.03 08:09

bezugunsnavdumu

Sen vajag slēgt. Ko ierindas smiltenietis aizmirsa Valkā? Valka ir Latvijas nomale, miests un sūnu ciems.
Te nav laimīgo cilvēku, te zemas algas, un nevar neko iekrāt, te pārtiec no kre dītiem, kurus pat dome izsniedz, izveidojot krājkasi.

pirms mēneša, 2020.07.03 11:49

duksis4x4

Pasažieru plūsmas nav un vairs nebūs, kopš 90 to sākuma, kad likvidēja maršrutus vienu pēc otra, jo kādam šķita nerentabli. Izdevīgāk toreiz bija tirgot benzīnu no kannām.
Ārzemēs jau vairākus gadus veic dažāda veida pasākumus, lai cilvēki pārsēstos uz sabiedrisko un viens no tiem ir- ceļu krustcelēs pie lielākām maģistrālēm izveido stāvlaukumus vieglajām automašīnām un velosipēdiem. Otra lieta ir, ko te jau minēja komentāros- tas ir sabiedriskā transporta ātrums, kas pie šodienas biļešu tirdzniecības un ceļu stāvokļa ir diezgan nereāli. Tajā ziņā pat igauņi ir stipri mums priekšā, sākot ar braukšanas karti, kuru uzlādē un brauc pilsētas sabiedriskajā pa visu Igauniju. Starppilsētu transports gan viņiem ir tīri komerctransports un katrs pārvadātājs ved par sev izdevīgu cenu.

pirms mēneša, 2020.07.03 16:31

duksis4x4

Ārzemēs pērkot biļeti internetā tā maksā lētāk, bet šeit ir otrādi, sanāk dārgāk. Un visbeidzot- izbeidzot plēst pasažieriem par bagāžu! Tas taču nav normāli, ja katra skolnieka pilnāka mugursoma jau ir pēc likuma bagāža par atsevišķu samaksu, jo bezmaksasbagāžas izmēri ir līdz 40x40x20 cm.

pirms mēneša, 2020.07.03 16:41

Novados