Sezonas jaunākajā sērijā – par Smilteni 1

Piektdien, 18. septembrī, pulksten 21.05 LTV1 demonstrēs Latvijas raidījuma «TE!» jaunās sezonas otro sēriju. Tajā no trijiem skatu punktiem raidījuma komanda šķetinās dzīves vides tēmu, viesojoties arī Smiltenē.

Raidījuma «TE!» komunikācijas vadītāja Eva Šķēle stāsta, ka sadaļā «TE! Bija» Marta Selecka un Dace Salnāja izies tik senus ceļus, kas jau izzuduši no kartēm, bet joprojām ietekmē mūsu šodienu. Dace ar karšu ekspertu un multimākslinieku Edgaru Liporu pētīs Lorupes, Rubenes un Ieriķu ceļus, kā arī atklās, kas slēpjas zem Pleskavas šosejas, bet Marta izpeldēs 17. gadsimta biznesa ceļus Jelgavā.

Televīzijas raidījumā no skatu punkta «TE! Ir» Māris Olte ar pilsētplānotāju Oto Ozolu pētīs, kā šodien Latvijā tiek būvētas pilsētas nākotnei. «Sigulda un Smiltene – divas pilsētas ar atšķirīgiem uzskatiem par to, kas un kā jābūvē, kas ir vai nav ērti, un galu galā, kas ir vai nav skaisti. Bet Ādažos Māris novērtēs jauno kārtību ar seno vietvārdu maiņu adresēs,» stāsta E. Šķēle.

Komunikācijas vadītāja aicina noskatīties visu raidījumu, jo šovakar «TE! Būs» Māra Sleja un Rihards Sniegs skaidros, ko nozīmē dzīvot pēc principa «mazāk ir vairāk». Viņi viesosies, iespējams, vienā no mazākajiem dzīvokļiem Rīgā, veidos kapsulas garderobi kopā ar minimālisma pionieri Latvijā Lauru Arnicāni un ķemmēs «zero waste» veikalus. Vēl viņi apspriedīs koplietošanas transporta nākotni un sacentīsies, ar kādu elektrotransportu ātrāk var nokļūt no Pārdaugavas līdz Jaunajai Teikai.

Rudens sezonā «TE!» pēta arī vēsturi, kaimiņu sadzīvošanu, paaudzes un laika ātrumu, izglītošanos, personīgo un valstisko, materiālo un futūristisko un sociālo līdzatbildību.

Komentāri 1

Someone 1

vietotiem brauktuves paplašinājumiem (jā gulošais ceļu policists nav vienīgais risinājums). Kuros jaunais velo un auto ceļa apvienojums un krāsojums, protams, ir pagaidu varian.ts, lai redzētu vai šāds risināj pilsētplānotājs ierosināja stādīt kokus, lai gan pasaulē to jau dara, stāda arī zāli, noliek lielus puķu podus utt. Rezultātā tīri fiziski ātri nepabrauksi un iela kļūst droša.
Siguldasums ir vajadzīgs, derīgs vai nav. Bez pārbūves šis noteikti nav labs risinājums. Atgādinu pareizs velo ceļš nekad nebūs vienā joslā ar automašīnām un (vai) gājējiem.
Tāda muļķība kā Smiltenes centrā sazīmēt velosipēda simbolu uz auto joslas ir naudas tērēšana! Par šo labi, ka jaunais pilsētbūvnieks nepasmējās raidījumā, kaut smieties (raudāt) te vajag.
Ja pilsētā būtu bijis kādam moderns redzējums nākotnē, būtu mums īsts velo ceļš Silva-pilsētas centrs. Pēdējos dažos gados (arī pašlNoskatījos raidījumu. Patika, ka sadaļā par Siguldu tika parādīts satiksmes nomierināšanas paņēmiens ar pamīšus izaik) šis posms, izņemot mazu ielas posmu uz Dārza ielas, ir rakts un atjaunots. Tomēr īsts velo celiņš nav uztaisīts ne metrs! Bet varēja būt, ko rādītu arī citos raidījumos valstī kā piemēru. Tā vietā mums ir sacelti ''skaisti'' dzelzs ''drošības'' cauruļu žogu labirinti, par ko arī pasmējās raidījumā.

pirms mēneša, 2020.09.19 00:05

Novados