Valkā Ausekļa ielas pārbūves laikā nozāģēs 11 liepas 4

“Kas tie par mietiņiem, kas iesprausti pie liepām Ausekļa ielas sākumā? Vai tiešām kokus atkal nocirtīs, kā tas bija pirms daudziem gadiem, kad Ausekļa ielas vienā pusē nocirta pilnīgi visus kokus. Solīja stādīt jaunus, bet nekā,” satraukumu pauž vairāki valcēnieši, lūdzot “Ziemeļlatviju” noskaidrot par aizdomīgajiem mietiņiem.

“Ziemeļlatvijai” visai bieži nākas uzklausīt iedzīvotāju neapmierinātību, ka vasarās Ausekļa ielas labajā pusē (skatoties no pilsētas centra puses), cilvēkiem, īpaši gados, grūti pārvietoties kājām, jo saule cepina kā uz pannas. Šajā ielas pusē nav neviena koka, kas radītu kaut nedaudz ēnas, kur paglābties no karsējošās saules. Pamanot aizdomīgos mietiņus, cilvēki satraucas par koku iespējamo nociršanu.

Lai noskaidrotu, kāpēc Ausekļa ielas sākumā parādījušies šie aizdomas raisošie mietiņi, “Ziemeļlatvija” tikās ar novada pašvaldības izpilddirektoru Aināru Zāberu. Viņš skaidro, ka šogad 1. jūnijā Ministru kabinets piešķīra valsts budžeta finansējumu Valkas novada domes investīciju projektam “Ausekļa ielas pārbūve infrastruktūras pieejamības uzlabošanai Valkas pilsētā”. Pašvaldība šo projektu iesniedza Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai kā augstas gatavības pašvaldību investīciju projektu “Covid-19” krīzes pārvarēšanai un ekonomikas atlabšanai. Kopumā valsts piešķirtā finansējuma un arī pašvaldības līdzfinansējuma 15 procentu apmērā pietiks, lai rekonstruētu ielas posmu 522 metru garumā. Kopējais investīciju projekta finansējums ir 796 816 eiro. Tai skaitā valsts budžeta finansējuma apmērs ir 677 293 eiro (šogad ir plānoti 338 647 eiro, bet 2022. gadā – 338 646 eiro). Valkas novada domes budžeta līdzfinansējums – 119 523 eiro.

A. Zābers informē, ka būvdarbus plānots uzsākt jau 15. augustā, bet pabeigt līdz nākamā gada 30. jūnijam. Ausekļa ielas pārbūvi veiks pašvaldības izsludinātā iepirkumu konkursa uzvarētājs, Latvijā pieredzes bagātā ceļu būves firma no kaimiņu novada – Smiltenes “8.CBR”. Ausekļa ielas rekonstrukcijas laikā paredzēta ne tikai ielas un ietves pārbūve, bet arī inženiertehnisko tīklu (izņemot siltumtīklus) nomaiņa, lietus ūdens un sadzīves kanalizācijas un ūdensvada nomaiņa, kā arī dažādu kabeļu nomaiņa. Arī Ausekļa ielas tilts piedzīvos vizuālos uzlabojumus – noņems virskārtu, uzstādīs drošības barjeras starp ietvi un ielas braucamo daļu, rekonstruēs tilta margas. Tā gan nebūs nopietna rekonstrukcija, jo, pēc A. Zābera stāstītā, tas prasītu vēl lielāku šī projekta finansējumu. Viņš norāda, ka, pateicoties apvedceļam, Ausekļa iela netiek izmantota tranzīta kustībai. Līdz ar to tilta noslodze salīdzinoši nav tik liela. A. Zābers atzīst, ka perspektīvā noteikti būs jādomā arī par šī tilta pārbūvi, bet, kamēr tam pāri nebrauc smagā tehnika, tikmēr šo jautājumu var atlikt uz tālākiem plāniem.

Būvnieki plānojuši darbus uzsākt augusta otrajā pusē, bet jau šobrīd sākušies priekšdarbi.

“Šie mietiņi, kas satrauc valcēniešus, uzstādīti, jo tie atzīmē ceļa ass iznesumus. Tas nozīmē to, ka ielas rekonstrukcijas gaitā tiks nofrēzēts vecais asfalts un veikta inženiertīklu izbūve. Pēc tam ir jāzina, kādā attālumā un cik augstu atradīsies jaunā izbūvētā iela. Līdz ar to šie mietiņi nenosaka jaunās ielas platumu. Teikšu godīgi, ka būvniecības laikā būs lietas, kuras, iespējams, iedzīvotāji uztvers neviennozīmīgi. Tas noteikti varētu būt saistībā par 11 liepu nozāģēšanu, bet vietā iestādīsim 12 jaunas liepas. Tas viss notiks pie Raiņa un Ausekļa ielas krustojuma. Ielas kreisajā pusē tiks nozāģētas deviņas liepas, bet labajā – divas. Koku nozāģēšana saistīta ar ielas paplašināšanu, jo tiks izbūvēta jauna sabiedriskā autobusa pietura. Ierīkos arī jaunas, mūsdienīgas, izgaismotas gājēju pārejas. Arī esošās pārejas būs izgaismotas,” skaidro pašvaldības izpilddirektors.

“Ziemeļlatvija” interesējās, vai ielas remonts netraucēs transporta kustībai. Turklāt pie durvīm jau klauvē jaunā mācību gada sākums. Tas nozīmē, ka pašvaldībai būs jādomā, kā organizēt transporta kustību, lai jaunāko klašu un pirmsskolas izglītības iestādes vecāki savus bērnus nogādātu ģimnāzijas ēkā Ausekļa ielā un arī bērnudārzā. A. Zābers atzīst, ka par to tiks domāts un sniegta informācija, kad būs jau zināms, kā un kad notiks.

Komentāri 4

bezugunsnavdumu

Pareizi, ka zāgēs nost tas visas trupes. Centrā pie Elstona vajag nozāģēt vismaz trīs, jo izpuva, ka cauri var redzēt.

Brīnos, kā to neredz super mega koku speciālists Neilands no Labie koki, cirpj slimo koku, bet tēlo super mega koku pārzini.

Vai arī cirpj, lai tik vairāk apcirpt, jo sarunāja ar kraukli cenu un kvalitāte nav svarīga?

Pa cik cirps liepas līdz gaisa tiltam?
krauklim naudas nekad nav, un viss parādā, a te tantei zari dur acīs, a šīs jau finansējumu atrada, bet cirps rudenī kad lapas nobirs.
*** atradās, jo 10% spīd, bet zari bez lapām der škeldai?
Tur tā atbilde?

Lai jau cilveki mokās staigājot rudenī, ka ar lietussargu nav reāli, jo zemie zari traucē.

pirms mēneša, 2021.08.04 11:33

bezugunsnavdumu

Bet ja ietve tiktu atdalīta no braucama daļas, un ietve kur mietiņi, kā tas ir atlikušā Ausekļa ielas daļā būtu tikai pareizi, lai nav itkā divas ielas. Platības ļauj.

pirms mēneša, 2021.08.04 11:39

konnaoja

Viss ir apsveicami! Jācer, ka autobusu pietura tiks atdalīta no krustojuma kā apendiks, jo tā kā šobrīd, tas ir vienkārši unikums- pasažieri tiek izlaisti krustojumā, kaut gan iepriekš tika dzirdētas runas, ka to ierīkos uz Ausekļa ielas tuvāk ēkai, kur šobrīd zobārsts.

pirms mēneša, 2021.08.09 14:33

Novados