Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Valkas mērs: Pašvaldības vēlas atvērtākas aizņemšanās iespējas un ceļu un mājokļu programmas 1

Administratīvi teritoriālā reforma ir atbalstāma, taču galveno uztraukumu rada Covid-19 pandēmijas radītās ekonomiskās sekas, intervijā Latvijas Radio sacīja biedrības „Reģionālo attīstības centru apvienība” vadītājs, Valkas mērs Vents Armands Krauklis.

Pašlaik situācija pašvaldību budžetos ir sarežģīta, bet ne dramatiska, vērtēja Reģionālo attīstības centru apvienības vadītājs, paredzot, ka 2020. gads tiks pabeigts sekmīgi. Bet uztraukums esot par nākamo un aiznākamo gadu.

Krauklis norādīja, ka pašvaldības no valsts sagaida atvērtāku iespēju aizņemties naudu, ceļu programmu un mājokļu programmu, kā arī precīzāku un ātrāku lēmumu pieņemšanu.

Viņš skaidroja – lai arī valdība ir atcēlusi pašvaldībām tā saucamos aizņemšanās griestus, tomēr vietvarām ieguldīt naudu ekonomikas sildīšanā traucējot cita veida ierobežojumi. “Pašvaldībām kā tādām budžeta iespējas atļauj to darīt [aizņemties], ir noteikts stingrs rāmis no valsts puses,” sacīja Krauklis.

Viņaprāt, būtu jāveido īpaša atbalsta programma attiecībā uz tiem ceļiem, kas ved uz ražotnēm novados. Par šo būtu jārunā laikus.

Tāpat īstais brīdis veidot atbalstu mājokļu pieejamībai. “Par to runāts gadiem, bet reāla atbalsta mehānisma mājokļu renovācijai, būvniecībai reģionos nav. Protams, tas ir būtisks jautājums, lai cilvēkus ieinteresētu palikt reģionos, atgriezties, gan arī tas veido ekonomisko sinerģiju, jo katrs šāds objekts dod darbu arī citiem uzņēmējiem,” sacīja pašvaldības vadītājs.

Komentāri 1

duksis4x4

Absurda situācija, bet tāda nu tā pie mums ir. Uzņēmēji maksā nodokļus, dod darba vietas, bet tiem pievadceļus sakārtot nevar. Cik gadus Smiltenē ''Impex...'' kratījās pa putekļaino ceļu, kamēr tika pie asfalta?
Bet kopsummā jau ne tikai tie ceļi un ne tikai uz uzņēmumu izmanto uzņēmēji, visi ceļi ir bēdīgi. Varbūt kāds ir aprēķinājis, cik vajadzētu pielikt pie ceļu nodokļa katram autobraucējam, lai kaut kādā termiņā varētu tos salabot? Cik var šo nolemtību gaidīt?

pirms mēneša, 2020.06.30 16:31

Novados