Kaitina Smiltenes bedrainās ielas 14

Dzirnavu un Vaļņu ielā, kuras šobrīd piespiedu kārtā uzņēmušās Smiltenes tranzītielas nastu, automašīnas manevrē no vienas braukšanas joslas uz otru, apbraucot pamatīgas bedres. Pilsētas izrobotās ielas remontēs tikai tad, kad atļaus laika apstākļi.

Līdz tam bīstamākajos posmos pēc pašvaldības pasūtījuma var uzstādīt brīdinājuma ceļazīmes."Bedrīšu masveida remontu sāk, kad gaisa temperatūra vidēji sasniedz plus piecus līdz 10 grādus. Parasti tas ir aprīļa vidū," skaidro valsts akciju sabiedrības "Latvijas autoceļu uzturētājs" Smiltenes ceļu rajona izpilddirektors Guntis Beļickis. Bedru aizlāpīšana ar bitumaku vai auksto asfaltu īslaicīgā efekta dēļ ir pagaidu variants. Ceļu uzturētāji secina, ka šoziem ielu un ceļu remonts ir cīņa ar vējdzirnavām, - tiklīdz vienu posmu pabeidz, atkal viss jāsāk no sākuma. Nepastāvīgais klimats, kad auksts laiks mijas ar siltāku, veicina bedru rašanos līdzīgi epidēmijai.Smiltenē ielas apsaimnieko un remontus ceļiniekiem pasūta vietējā pašvaldība. Vakar Smiltenes pilsētas dome izsludināja iepirkuma procedūru ielu seguma bedru remontam ar pilno tehnoloģiju, kad asfaltā izzāģē regulāras formas bedri, apstrādā ar bitumu un ieklāj karstu asfaltbetonu. Pieredze rāda, ka tad līdzens ielu segums saglabājas ilgāk."Meža, Dzirnavu, Vaļņu un vēl pāris ielās pilsētā izveidojušās bedres, kuras jau sāk palikt bīstamas. Taču nav tehnoloģiju, lai varētu strādāt ar asfaltbetonu šādos laika apstākļos," saka Smiltenes pilsētas domes izpilddirektors Uldis Rudzītis. Vairāki smiltenieši tomēr rosina pašvaldību likvidēt bedres uz Vaļņu un Dzirnavu ielas jau tagad, jo ceļu satiksmi tur atzīst par bīstamu. Kopš Daugavas iela pēc ūdensvada un kanalizācijas izbūves līdz pavasarim palikusi bez jaunas asfalta segas, ne vien daļa smilteniešu, bet arī caurbraucēji satiksmei izvēlas šīs ielas."Mašīnas, lielie furgoni un autobusi brauc bieži, līkumo ap bedrēm un peļķēm. Gājējiem nav, kur palikt. Situācija ir neomulīga," saka Vaļņu ielā pie katoļu baznīcas sastaptā smilteniete Vita, kura tur regulāri kājām iet uz darbu un atpakaļ.

Komentāri 14

Pilsetnieks

Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli

Prasības valsts un pašvaldību autoceļu segumu uzturēšanai

Piezīmes.
1. Šī pielikuma 3. un 9.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem asfalta segumiem.
2. Par satiksmei bīstamām bedrēm uzskata tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 m2 un kuras ir dziļākas par 50 mm.
3. Autoceļa posms, kurā ir satiksmei bīstamās bedres, triju stundu laikā pēc to konstatēšanas jāapzīmē ar 112.ceļa zīmi "Nelīdzens ceļš" un citām nepieciešamajām ceļa zīmēm.
4. Šī pielikuma 11.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem autoceļu segumiem.
5. Šķembu un grunts segumiem izvirzītas tādas pašas prasības, kādas noteiktas grants segumam.
6. Šī pielikuma 13. un 14.punktā minētās prasības neattiecas uz avārijas stāvoklī esošiem grants segumiem.
7. Uz bruģa segumu attiecas arī šī pielikuma 1., 2. un 7.punktā minētās prasības.
8. Šajā pielikumā noteikto termiņu trūkumu novēršanai vai ceļa zīmju uzstādīšanai skaita no trūkumu atklāšanas brīža.
9. Autoceļus ar grants segumu nav paredzēts uzturēt saskaņā ar A uzturēšanas klases prasībām.
 
 
Satiksmes ministra vietas izpildītāja,
Ministru prezidenta biedra vietā –
iekšlietu ministrs                                                                                                      Ē.Jēkabsons

pirms 13 gadiem, 2008.03.06 12:52

Laimīgais

Ar to ar esam slaveni,ka .....mūsu lielceļi-tas viss pateicoties Satiksmes M.

pirms 13 gadiem, 2008.03.06 14:03

OzolaS

Esam sadzirdēti!!!Bedres jau piepildītas ar šķembām!

pirms 13 gadiem, 2008.03.06 14:59

XXX

Bedres - tas ir labākais autotests pirms tehniskās apskates. Ja autiņš negrab, var droši braukt uz TA - būs OK.

pirms 13 gadiem, 2008.03.06 20:21

No parka

Pilsētnieks ir malacis,šo sarakstu vajadzētu Valkā Parka ielas abos galos,tur,kur jābūt zīmei'Nelīdzens ceļš'.

pirms 13 gadiem, 2008.03.06 22:53

trakais

Jā, un kad nu tagad būvēs slaveno lokveida krustojumu, tad vispār sāksies tāds murgs. Ja jau nieka caurules rok turpat jau gadu............

pirms 13 gadiem, 2008.03.07 07:41

ko nu

drīz būs japērk kapurķēdnieks,lai varētu parvietoties pa latvijas ceļiem!

pirms 13 gadiem, 2008.03.07 11:03

Pilsetnieks

Kāds saraksts. Tie ir spēkā esošie noteikumi. Un ja viņi netiek pildīti tad rakstiet vēstuli vietējiem un uz ministēriju ka ir pārkāpums. Un vietējāis ceļu uztrurētājs lai rosās nevis lāpa fūgas.

pirms 13 gadiem, 2008.03.07 11:56

ko tās sķembas līdz, ātri atkal izsitīs laukā! cik ilgi remontēs to DAUGAVAS IELU?:@@@@

pirms 13 gadiem, 2008.03.08 20:46

I.K.

Inga Karpova palīdzēs. Žurnālistei ir ķēriens atrisināt sarežģitas lietas īsā laikā un bez liekām diskusijām.

pirms 13 gadiem, 2008.03.09 11:40

yyy - xxx

Vai tad grabēšana ir vienīgais tehniskās kārtības rādītājs? Tuklāt, pāris reizes izbraucot Limbažu ielu, sāktu grabēt pat tanki.

pirms 13 gadiem, 2008.03.09 16:05

Beka

Mūsu ielas jau sen sastāv tikai no bedrēm.Pa bedri braucot bedrē iekritīsi.

pirms 13 gadiem, 2008.03.13 09:51

Smiltene