“Melnajā punktā” pēc kompleksa uzcelšanas prognozē lielāku satiksmi 18

Daugavas, Valkas un Audēju ielas krustojumu Smiltenē ne viens vien autovadītājs dēvē par "melno punktu". Ceļu policijas statistika liecina, - šajā krustojumā pilsētā notiek visvairāk ceļu satiksmes negadījumu.

 

Smiltenes pilsētas domes priekšsēdētāja vietniece Ilze Vergina jau tagad raizējas, kā autovadītāji šo krustojumu izbrauks pēc tam, kad tuvējā Kalēju ielā firma SIA "Waterland" uzcels tirdzniecības, atpūtas un sporta kompleksu.

 

Satiksmes intensitāte, ļoti iespējams, palielināsies, jo jaunajā objektā būs lielveikals un peldbaseins, uz kuriem daudzi cilvēki brauks ar automašīnām. Pie kompleksa būvēs stāvlaukumu Kalēju ielas malā - aptuveni pretī nepabeigtajai daudzstāvu mājai.

 

"Jau no rītiem var redzēt, kas notiek šajā krustojumā, - vieglās un smagās mašīnas brauc ļoti bieži, jo tā ir tranzītiela, bet apvedceļa Smiltenei nav. Ir laikus jādomā, kā organizēt satiksmi, kamēr jaunais komplekss vēl nav uzcelts. Mums, visiem deputātiem, Smiltenes attīstība jāplāno nopietnāk un jāizvērtē arī iespējamie riski, pieņemot būtiskus lēmumus,"domā I. Vergina.

 

Risinot problēmu, Smiltenes pilsētas dome plāno pasūtīt projektu Daugavas, Audēju un Valkas ielas krustojuma pārbūvei. Arī Smiltenes pilsētas domes izpilddirektors Uldis Rudzītis atzīst šo darbu nepieciešamību satiksmes drošības labad, taču šaubās, vai krustojumu varēs pārbūvēt līdz jaunā kompleksa uzcelšanai, kas plānota nākamā gada septembrī.

 

 

Projektā jāparedz satiksmes organizācija arī blakus krustojumos, jo to tuvumā, neapbūvētajā zemē pretī degvielas uzpildes stacijai "Virši - A", privātuzņēmēji plāno būvēt citus sabiedriskus objektus, un, kā uzsver U. Rudzītis, tāpēc svarīgi tuvākajā laikā redzēt arī konkrētākus viņu ieceru risinājumus.

 

Turklāt ir jāpiesaista finansējums. "Ceru, ka domes deputāti ar sapratni lems par finansējuma piešķiršanu projektēšanai un darbu uzsākšanai, jau plānojot nākamā gada budžetu. Smiltenē nav tik liela satiksmes intensitāte, lai cerētu uz ievērojamu valsts atbalstu, un, iespējams, nāksies tikt galā galvenokārt ar pašu spēkiem," pieļauj U. Rudzītis.

 

Šobrīd pašvaldība nenosauc konkrētu risinājumu, kā labāk organizēt satiksmes plūsmu minētajā krustojumā - būvēt apli, vai uzstādīt luksoforu. Vairākums aptaujāto šoferu izsakās par labu luksoforam.

 

Daugavas, Valkas un Audēju ielas krustojuma rekonstrukcijas ideju atbalsta valsts akciju sabiedrības "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Valkas nodaļas vadītājs Juris Jansons.

 

Viņš ierosina tieši uz šo krustojumu virzīt automašīnas no jaunceļamā kompleksa stāvlaukuma Kalēju ielā, jo Daugavas iela ir maģistrālā iela, kas ved pilsētas centra virzienā.

 

 

"Ja automašīnas no stāvlaukuma virzītu uz centru pa Kalēju ielu un tad lejā gar Jāņkalnu, problēmas būtu lielākas. Audēju un Gaujas ielas krustojumā autovadītājiem jāievēro zīme "Dodiet ceļu!", un tur varētu rasties lielāks risks ceļu satiksmes negadījumiem," pieļauj J. Jansons.

 

 

Viņš uzskata, ka, plānojot satiksmes plūsmu, ir vajadzīgs nopietns ekspertu atzinums.Firmā "Waterland" "Ziemeļlatvija" uzzināja, ka kompleksam satiksmes organizācijas projektu vēl tikai izstrādās.

Komentāri 18

autovadītāja

Es arī domāju,ka nepieciešams luksofors.

pirms 12 gadiem, 2008.07.30 16:39

gājēja

Vienozīmīgi vajag, jo lai tiktu pāri pārejai man jāgaida 5 minūtes, jo vai nu visi brauc tadā atrumā vai arī parasti smagie nevar pagaidīt pie stop zīmes un uzbrauc uz pārejas.
Būs arī sarežģījumi sākumā, jo uz Smilteni brauc no lauku pilsetām un varbūt nekad nav redzējuši luksoforu un kāds izbrauks pa ātru vai tamlīdzīgi, bet vajag, vajag.

pirms 12 gadiem, 2008.07.30 17:04

to gājējai

pie stop zīmes nevienam nav jāgaida jāapstājas ir tur, no kurienes pārredzams krustojums:(

pirms 12 gadiem, 2008.07.30 17:22

green

Rekonstrukcija ir vajadzīga un labi ka par to tiek domāts.bet pagaidām labi būtu,ja tajās stundās kad ir visvairāk braucēju tur satiksmi paregulētu ceļu policija.tam būtu lielāka jēga kā tvarstīt ātruma nebūtisku pārsniegšanu ceļu posmos,kur reāli var droši braukt ātrāk par kaut kādiem formāliem,mūsdienām neatbilstošiem ierobežojumiem.

pirms 12 gadiem, 2008.07.30 17:27

kas tur ko regulēt?Plašs, labi pārredzams krustojums. Ja visi ievēros noteikumus un nebrauks kā reizi gadā no laukiem ieradušies, tad problēmu nebūs!

pirms 12 gadiem, 2008.07.30 17:30

Viedoklis

Es par luksoforu, jo arī šobrīža situācija ar stopzīmi ir stipri nejēdzīga, jo nevajadzīgi tiek bremzēts kreisais pagrieziens no Valkas uz centru.
Apļveida kustība būtu ideālākais vaeiants, arī topošā tirdzniecības satiksmes plūsmas iekļaušanai, ja vien nebūtu Kapukalns. Ziemā tas varētu būt īpaši problemātiski smagajam transportam.

pirms 12 gadiem, 2008.07.30 18:22

Uldis

Es gan nedomāju, ka luksofors kautko daudz līdzēs, jo nav atsevišķas nogriešanas joslas uz centru no Audēju ielas. Iedomājaties ja vienlaicīgi gribēs nogriezties uz Valmieru, tad taisni Valku un daži uz centru, ja vienlaicīgi no Valkas ielas brauks taisni un pa kreisi, kautkas tur drusciņ nav kā vajag. Vienīgi ar "pauzes" luksoforu.

pirms 12 gadiem, 2008.07.30 18:53

Viedoklis

Ir tāda lieliska pieredze poļiem un austrumvāciešiem, kā labais pagrieziens pie sarkanā, un to pēc abu Vāciju apvienošanās, ieviesa kur vien iespējams arī rietumvācieši.
Apļveida kustība pie mums būtu laba, bet tad aplis ir jātaisa maksimāli liels, lai tajā saiet Dzirnavu?(Stacijas iela), Valkas, Daugavas, Audēju un topošā centra pievadceļš. Ja to uzbūvēs mazu, kā pēdējos laikos to parasti taisa, tad avāriju būs vēl vairāk, jo mūsu braukšanas prasmes, kultūra nav īpaši augstā līmenī.
Ne tikai avārijas, bet arī satiksmes organizēšana ir būtiska lieta un tai jāpievērš tikpat liela nozīme. Ko dos avāriju samazināšanās, ja izveidosies uz tranzītielām automašīnu kolonna un smagā mašīna nevarēs iebraukt aplī, bet vieglie ar jaudīgu motoru izvietosies aplī krietni ātrāk.
Rietumvalstis savos noteikumos, lai apļveida kustību padarītu par nedaudz raitāku un drošāku, izskauda labo pagriezienu aplī iebraucot, jo tas maldina nākošā atzara autovadītāju. Lai tas darbotos pie apļveida kustības bieži dežūrēja policijas patruļa, kura īpaši uzmanīja ārā braucošo virzeinrādītājus. Bet te, pastāviet Raiņa - Atmodas krustā un sapratīsiet, ka pagriezienu rādīt nav stilīgi..

pirms 12 gadiem, 2008.07.30 19:12

Uldim

Luksofors viennozīmīgi būtu labākais risinājums krustojumā, un to būtu daudz vieglāk izdarīt, nekā ieviest apļveida kustību. Kur tad liksies kravinieki??? Tā jau daudzi nemāk solīdi braukt.

pirms 12 gadiem, 2008.07.30 20:00

Uldis

Luksoforu tikai tad, kad būs atsevišķas nogriezšanas joslas, savādāk tam nav jēgas

pirms 12 gadiem, 2008.07.30 20:34

zaļā gaisma
[30.07.2008. 14:13:29]
vienozīmīgi lukseforu !!!


Labs koments :D
Katrā vārdā pa kļūdai :DDD
Žetons

pirms 12 gadiem, 2008.07.30 23:50

lasītājs

Rakstā jau pateikts,ka jārissina ne jau tikai viena krustojuma vien šķērsošana.Ja būtu tikai Daugavas un Audēju krustojums tad izveidojot arī papildus joslas ar luksoforu varētu daudz ko sakārtot.Bet ja jāņem vērā arī Vaļņu,Kalēju,iela no Igaunijas puses un pat Rūpniecības ielu iekļaušanās,vēl arī nākotnē iespējami objekti pret Virši DUS-tad vairs nav tik vienkārši.Tad izskatās ka tomēr aplis,bet diezgan sarežģīts.
Vēl ir tāda lieta,ka par maz kontrolē tieši lielo kravinieku braukšanu.Tur ir viena daļa,kas apzināti ignorē noteikumos atļauto,sevišķi naktīs un agri no rītiem,bet ir arī tādi,kas principā nav gatavi ar tādiem vilcējiem braukt,tiem pat pietrūkst elementāras zināšanas par satiksmes noteikumiem.Jā vēl ir zombiji,kas rullē jau n-tās stundas.

pirms 12 gadiem, 2008.07.31 07:03

Gi

Manuprāt, apļveida kustība veicinātu daudz raitāku satiksmes plūsmu nekā luksafors,lai šo ieceri īstenotu vietas pietiek. Jo,ja aplis brīvs vari braukt, bet pie luksafora stāvi kaut neviena nav.

pirms 12 gadiem, 2008.08.04 10:38

Andis

viennozimigi uzbuvet aplveida pauguru pa vidu tam krustojumam, tadu kads ir Valmiera vai jebkura mazakaja krustojuma Anglija un tad katrs zinas kam ir prieksroka aplveida krustojuma

pirms 12 gadiem, 2008.08.04 14:02

Smiltene