Smiltenē izmaiņas satiksmes organizācijā 20

Pēc "Ziemeļlatvijas" 17. jūnija publikācijas "Asfaltam uzlikts tikai pamats" portālā www.ziemellatvija.lv aizsākās diskusija par remontdarbu laikā ieviestajām pārmaiņām satiksmes organizācijā. "Ziemeļlatvija" noskaidroja, kādas izmaiņas projekts paredz un kā tās ietekmēs autovadītājus un gājējus.

Vairāki lasītāji ir neizpratnē par to, kādēļ dažas ielas pēc rekonstrukcijas kļuvušas šaurākas, un uzskata, ka pilsētā palielināsies avāriju skaits. Autovadītājus satrauc, ka ielu sašaurināšanas dēļ mašīnas nevarēs izmainīties, braucot pa Blaumaņa ielu uz poliklīniku, kā arī tas, kā no Atmodas ielas pilsētā iegriezīsies autobusi. Projekts vērsts uz pārmaiņāmSmiltenes novada domes tehniskais direktors Uldis Rudzītis informē, ka rekonstrukcijas darbi notiek atbilstoši SIA „3D projekts" un SIA „SKA projekts" izstrādātajiem tehniskajiem projektiem, kas saskaņoti arī ar VAS „Latvijas Valsts ceļi" Smiltenes nodaļu.

"Rekonstrukcijas projekta mērķis ir uzlabot satiksmes drošību gan gājējiem, gan autovadītājiem ne tikai Atmodas ielā, bet arī citviet pilsētā. Projekts vērsts uz pārmaiņām, arī uz autovadītāju un gājēju paradumu izmaiņām. Maksimāli centīsimies samazināt braukšanas ātrumu, lai patiešām tiktu ievērots pilsētā atļautais braukšanas ātrums 50 kilometri stundā, ja vien tas nav norādīts mazāks," skaidro U. Rudzītis.

Samazinās transporta ātrumuViņš informē, ka projektēšana veikta atbilstoši plānošanas un arhitektūras uzdevumam, tehniskajiem noteikumiem, Latvijas Valsts standartiem un citiem spēkā esošajiem normatīvajiem dokumentiem. Projektā samazināti Atmodas, Raiņa, Gaujas ielu un Baznīcas laukuma krustojuma izmēri.

Tas izdarīts, lai varētu izveidot gājēju pārejas un izvietot inženierkomunikācijas. Krustojuma izmēru ierobežoja tam pieguļošās teritorijas reljefs un nepieciešamība palielināt transporta un gājēju kustības drošību. Šie jaunie parametri ievērojami samazinās transporta manevru ātrumu, kas, savukārt, uzlabos satiksmes dalībnieku drošību.

"Pašlaik projekts vēl nav pabeigts. Satiksmes organizāciju nodrošinās arī ielu horizontālie apzīmējumi. Lai nodrošinātu autobusu nogriešanos no Atmodas ielas, paredzēts, ka virzienā no Baznīcas laukuma puses kreisā josla būs 5,5 metrus plata, savukārt labā - 3,5 metrus plata. Ja šāda sistēma ne­strādās, būs jāveido papildus stop līnija izbrauktuvē," norāda U. Rudzītis.

Grūti nogrieztiesPieredzējis autovadītājs Guntis ar 33 gadu automašīnas vadītāja stāžu uzskata, ka pašreizējais risinājums konkrētajā krustojumā ir neveiksmīgs. "Braucot virzienā no Atmodas ielas uz Baznīcas laukumu, autobusiem būs grūti nogriezties.

Ja pirms tam tie daļēji iebrauca pretējā joslā, tagad ir vēl bīstamāk. Labs risinājums būtu šajā krustojumā uzstādīt luksoforu, jo domāju, ka tagad, lai izvairītos no nelaimes gadījumiem, lielajiem autobusiem tāpat nāksies stāvēt uz Atmodas ielas un palaist no Blaumaņa ielas braucošās mašīnas," uzskata Guntis.

Autobusa šoferis un autosportists Jānis Aleksejevs uzskata, ka krustojumu noteikti nevajadzēja sašaurināt, jo tagad iegriezt autobusu šajā krustojumā ir grūti.

"Ja kāds griežas ārā no Baznīcas laukuma virziena, tad mums ir jāgaida, kamēr pretējā mašīna izgriezīsies vai pabrauks atpakaļgaitā, lai varam droši iegriezties. Tagad bieži uz autoostu braucam gar sporta skolu," skaidro J. Aleksejevs. Viņš uzskata, ka ziemā pārvietošanās šajā krustojumā būs vēl sarežģītāka.

Ietves norobežos ar barjerāmAtmodas ielas posmā gājēju ietves tiks norobežotas ar barjerām. Ielu varēs šķērsot tikai pa gājēju pārejām - pretī veikalam "Maxima" un pie Smiltenes kultūras un sporta centra.

Izmaiņas notikušas arī Blaumaņa ielā. "Vairākas Smiltenes ielas vēsturiski veidojušās šauras. Blaumaņa ielas posms no Dārza ielas līdz poliklīnikai atbilstoši normatīvajiem aktiem neļauj izveidot kustību divos virzienos. Agrāk tur mašīnas pārvietojās abos virzienos, un pa brauktuvi pārvietojās arī gājēji. Lai tie varētu droši šķērsot ielu, tika izbūvēta arī ietve," norāda U. Rudzītis.

Satiksme uz poliklīnikas laukumu ir jānodrošina, tāpēc rasts kompromiss - organizēs satiksmi, vadoties ar 208. un 209. ceļa zīmēm ("Priekšroka pretim braucošajam" un "Priekšroka attiecībā pret pretim braucošajiem". Divās vietās ir izbūvēti ielu paplašinājumi, un tiem, kas dodas ārā no poliklīnikas laukuma, ja nepieciešams, būs jānovirzās no brauktuves un jāpalaiž pretim braucošie.

"Protams, tas nav ideāls risinājums, taču uzlabosies satiksmes dalībnieku drošība," U. Rudzītis aicina cilvēkiem būt saprotošiem un atgādina, ka poliklīnikas apmeklētāji var izmantot arī stāvvietu pie slimnīcas Dakteru ielā.

Šādam risinājumam iebilst, autovadītājs Guntis, kurš vaicā, kā šajā posmā pārvietosies smagais transports, piemēram, pievedot malku iedzīvotājiem?

Izmaiņas paredzētas arī Blaumaņa ielas posmā no Dārza ielas līdz Atmodas ielai. Šī būs vienvirziena iela, jo ceļa platums neatļauj veidot satiksmi divos virzienos.

Rekonstrukcijā ieguldīti lieli līdzekļi, bet tikai laiks rādīs, vai tas attaisnosies un īstenosies projekta mērķis - uzlabot satiksmes drošību un organizāciju pilsētā.

Komentāri 20

Austere

Ko darīs cien. Rudzīša kungs kad palielināsies automašinu skaits pilsētā?

pirms 10 gadiem, 2010.07.01 13:56

Velns

Nez, cik U. Rudzītis sev kabatā dabūja, par tāda murga projektu!?!?!?!
Kā var uzlabot satiksmes drošību ar tik šauriem krustojumiem....

pirms 10 gadiem, 2010.07.01 14:09

Lapsa

Izskatās, ka Velns par katru darbu saņem kukuļus, ja jau tā domā par citiem. Ceļiem Smiltenē nav ne vainas. Kur vēl Latvijā tā taisa ceļus, kā pie mums. Beidzat gausties! Vajag mācēt braukt, un tad ceļi nebūs par šauriem.
Austerei - Rudzīša kungam nekas nebūs jādara, ja palielināsies automašīnu skaits. Lai nu paši autovadītāji tiek ar savām mašīnām galā. Nemāk noparkoties, lai iet kājām. Ko var meklēt problēmas tur, kur to nav! Laikam jau tik nabagi nemaz neesam, ja katram otrajam ir mašīna!

pirms 10 gadiem, 2010.07.01 14:27

XXX

Lapsai nepatīk, ka ne visi ir sajūsmā par Smiltenes ielu rekonstrukciju?
Šķīet, Lapsa ir kājāmgājēja vai , labākā gadījumā, pārvietojas ar miniatūru golfiņu???
Visās pilsētās ielas tiek paplašinātas, jo satiksmes intensivitāte ar katru gadu palielinās, bet Smiltenē notiek pretējs process - ielu brauktuves tiek sašaurinātas. Un nevajag aizmirst, ka uz poliklīniku - pa Blaumaņa ielu, pārsvarā pārvietojas tādi autovadītāji, kas nebūt nav virtuozi auto vadīšanā
P.S Komentārs par kukuli gan ir nevietā - katram par saviem vārdiem vajadzētu atbildēt.

pirms 10 gadiem, 2010.07.01 15:54

varde

Jā tie krustojumi,kāpēc jāsašaurina,ja iepriekš bija daudz maz sakarīgi,ko darīs ziemā,kur sniegu liks? Ja projektā ir nejēdzības vai tad tās nevar labot izejot no kabineta dabā uz vietas? Vai pašiem darba izpildītājiem patīk savs veikums? Pilsētu tak visi kopīgi veidojam,kā arī pēc remontiem mums pa to būs jāpārvietojas bez apgrūtināumiem.Kur paliek Smiltenes lepnums un skaistums.Netērēsim lieki līdzekļus,labāk tos novirzīsim stabu demontāžai,lai pēc kāda laika atkal lai nav jājauc visnogala!

pirms 10 gadiem, 2010.07.01 16:00

OH-HO

Vai nu tiešām krustojumus vajag sašaurināt, un palielināt (tik ļoooti) trotuārus

pirms 10 gadiem, 2010.07.01 16:42

Velns

Atvainojos, ja ne tā izteicos... Bet kā lai saprot to Atmodas ielas krustojumu.... pats esu jau dabūjis ripināties atpakaļ, jo autobus nevarēja iegriezties
P.S Pats pārvietojos ar A6

pirms 10 gadiem, 2010.07.01 16:59

novērotājs

Noteikti, ka plusu projektā ir vairāk kā mīnusu.Rakstā pareizi norādīts,ka satiksmes drošibas labad ir jāsamazina automašīnu manevru ātrums.Nebija normāli,ka pa plato krustojumu pilnā ātrumā varēja,piemēram, nogriezties mazajā iieliņā gar sākumskolu.Arī izbraukšana uz tranzīta ielas tagad būs iespējama no perpendikulāriem mazo ielu pieslēgumiem.Gājējiem jāiet pa ietvi,nevis pa ielu brauktuvi kā tas iepriekš bija Blaumaņa ielā.Kas gan slikts,ja organizē vienvirziena kustību tur kur ielas platums ir nepietiekams diviem virzieniem? Atmodas ielas krustojumā pie Raiņa ielas samazina radiusu tikai nobraucot uz centru un iegriezties joslā ar platumu 5m autobusam vajadzētu varēt droši.Par sniegu gan būs papildus jādomā,jo arī barjeras tarucēs to vienkāršoti pārvietot kā šogad.

pirms 10 gadiem, 2010.07.01 17:09

Lapsa

Ja gribi zināt XXX, tad es esmu vairāk braucēja, un mazāk kājāmgājēja. Un es noteikti nepārvietojos ar mazu Golfiņu. Šoreiz neuzminēji!

pirms 10 gadiem, 2010.07.01 18:28

krupis

eh varde, varde- tāpēc tak ir projekts lai pēc viņa būvētu, nevis izejot dabā katrs būvētu kā labpatīkās. Ja projekts tāds ne visai, tad arī ielas tādas būs.

pirms 10 gadiem, 2010.07.01 19:02

Austere

Gribu redzēt ko tad darīs autobuss, ja Velns ar savu a6 nevarēs padzīt atpakaļ, jo tur būs vēl automašīnas. Veidos sastrēgumu.

pirms 10 gadiem, 2010.07.01 20:59

Lapsa

Kāpēc Zaķi, vai tāpēc, ka runāju to, kas tev nepatīk? Atvaino, bet es nekomentēju vienmēr to, kas citiem patīk. Neesmu nakusi šai pasaulē, lai visiem izdabātu.

pirms 10 gadiem, 2010.07.01 22:38

hahaha

Cien. Lapsas kundze, Jūs noteikti jau esat aizmirsusi, ka ir tāds gadalaiks - ziema, kad ielas kļūst vēl šaurākas un krustojumi vēl neizbraucamāki. Varbūt tomēr vajadzētu paturēt prātā tos sniega kalnus, kurus krustojumos neviens prom neved.

pirms 10 gadiem, 2010.07.02 12:38

Lapsa

Liekaties nu visi mierā ar saviem sniega kalniem. Ielas ir tik platas, cik tās ir. Varbūt iesakiet paplašināt ielas par pāris metriem uz katru pusi, tad būsiet apmierināti. Ziema nav katastrofa, gan atradīsiet citus ceļus, kur izbraukt!

pirms 10 gadiem, 2010.07.02 15:40

Lapsa

Liekaties nu visi mierā ar saviem sniega kalniem. Ielas ir tik platas, cik tās ir. Varbūt iesakiet paplašināt ielas par pāris metriem uz katru pusi, tad būsiet apmierināti. Ziema nav katastrofa, gan atradīsiet citus ceļus, kur izbraukt!

pirms 10 gadiem, 2010.07.02 15:40

XXX

Lapsa, man šķiet - Tev nav ne mazākā priekštata par problēmu, kura tagad tiek apspriesta - tik absurdi spriedelējumi... :((

pirms 10 gadiem, 2010.07.02 18:22

lapsa 2

Pilnīgi piekrītu Lapsai. Ielas bedrainas-nav labi. Iela sataisīta -atkal nav labi. Kad brauks,tad redzēs. Autobusam tagad ir 3 ielas,pa kurām nogriezties uz autoostu,lai taču izvēlas sev vispiemērotāko. Arī uz poliklīniku esmu jau izbraukusi pa jauno segumu-iela no abām pusēm ideāli pārredzama,arī paplašinājums tiek veidots. Uzskatu,ka tie bļāvēji ir tie,kas pa pilsētu mīl braukt ar 70-80km/h. Taisnība ir Rudzīša kungam,kurš uzskata,ka tā tiks samazināts to autovadītāju(drīzāk-jefiņu)skaits,kas mauc cauri centram ar kaucošām riepām...

pirms 10 gadiem, 2010.07.03 08:32

ha

Interesanti gan kā šaurā Blaumaņa iela un krustojums uz Atmodas ielas varēs ietekmēt tos, kuri cauri centram brauc ar kaucošām riepām. Lapsas ir un paliek lapsas, kas paradušas viltīgi spriedelēt, jo skaidri var saprast, kurā stabulītē viņas pūš...:(((

pirms 10 gadiem, 2010.07.03 10:11

Tā tiešām

Tā tiešām ir - citur projektē ielas ar nākotnes (paplašināšanas) perspektīvu, mūsu pilsētā tas notiek uz atpakaļ (pirms 100 gadiem Smiltenē). Skumji, bet fakts. Tā sašaurināt pilsētu, kur bija tik labas iespējas paplašināt ceļu, jo šis ir tranzīta ceļš, nav miera ne mirkli, bet process ar ceļu būvi noticis pilnīgi ačgārni. Nekādi nesaprotu, ko projektētāji ( droši pie galda sēžot, nevis dabā pētot) projektēja?! Tad projektējiet, lūdzu, APVEDCEĻU PILSĒTAI - TAD GAN ŠIS PROJEKTS KAUT CIK NODERĒS!

pirms 10 gadiem, 2010.07.05 11:35

Smiltene