Smiltenē krustojumos grib luksoforus 6

Lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību Smiltenē, pilsētas dome plāno īstenot vairākus lielus projektus, ieskaitot luksofora uzstādīšanu un apļveida krustojuma izbūvi.

Cilvēku drošību neiesaka balstīt

tikai uz valsts standarta prasībām.

 

"Ziemeļlatvijas" apvaicātie autovadītāji un gājēji atzīst, ka Smiltenē transportlīdzekļu plūsma ir liela - it sevišķi rītos un pēc darba laika. Lielākajos krustojumos tad veidojas sastrēgumi. Pastāv lielāks ceļu satiksmes negadījumu risks. Pirms nedēļas autoavārija ar cietušo notika Daugavas, Audēju un Valkas ielas krustojumā, kur "Renault" vadītājs neievēroja ceļazīmi "Dodiet ceļu". Viņa vadītā automašīna krustojumā sadūrās ar "Ford", kas brauca pa galveno ceļu. Tikai laimīgas apstākļu sakritības dēļ avārijas sekas nebija tik smagas, kā varētu būt.Apvaicātie smiltenieši rosina šajā krustojumā uzstādīt luksoforu, kā bija jau padomju laikā, un dēvē šo vietu par melno punktu.

 

 

Pasūtīs projektu krustojuma pārbūveiSmiltenes pilsētas dome atradusi citu risinājumu. Pašvaldība drīzumā pasūtīs projektu Daugavas, Audēju un Valkas krustojuma pārbūvei un rīkos iepirkuma procedūru. Smiltenes pilsētas domes izpilddirektors Uldis Rudzītis pieļauj, ka visticamāk tur būs apļveida krustojums. "Viss nav tik vienkārši, jo projektā būs jāparedz satiksmes organizācija arī tuvumā esošajos krustojumos pie DUS "Virši" un Kalēju ielā. Tas saistīts ar peldbaseina būvi Kalēju ielā un kādreiz plānoto tirdzniecības centru un autoservisu neapbūvētajā zemē pretī DUS," saka izpilddirektors.Vairāki smiltenieši aicina pašvaldību padomāt arī par tuvumā esošo Audēju un Gaujas ielas krustojumu pie Jāņu kalna. "Tur noteikti vajag drošības saliņu," iesaka smilteniete Gunta, "jo dažreiz jau esmu krustojuma vidū, kad pēkšņi te no vienas, te otras ielas parādās automašīna." Tā notiekot bieži.Smiltenes pilsētas dome īstenos vēl vienu projektu saistībā ar drošu satiksmi pilsētā. Jau noslēgusies iepirkuma procedūra tehniskā projekta un tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādei par Raiņa ielas kompleksu rekonstrukciju un ietves izbūvi posmā no Galdnieku ielas līdz Rīgas ielai. Projektā paredzēts arī uzstādīt luksoforu Raiņa, Gaujas un Atmodas ielas krustojumā. Valsts akciju sabiedrības "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Valkas nodaļas speciālisti skaidro, ka pašvaldības iecere nesakrīt ar luksoforu uzstādīšanas valsts standartu "Ceļu satiksmes regulēšanas luksofori". Šā standarta 8.2 punkts nosaka, kad var uzstādīt luksoforus.

Neiesaka bremzēt satiksmi"Provizoriski izvērtējot transportlīdzekļu un gājēju kustības intensitāti Smiltenē, pietrūkst nosacījumu luksofora uzstādīšanai. Nebūtu vēlams bremzēt ceļu satiksmi," iestādes viedokli pauž LVC Valkas nodaļas ceļu būvinženieris Māris Mačulis. Ja tomēr vajadzība ir ļoti aktuāla, LVC speciālisti iesaka izmantot minētā Valsts standarta 8.5 punktu. Luksoforus var uzstādīt arī citos gadījumos, ja ir atbilstošs tehniski ekonomiskais pamatojums. Tad krustojumam blakus esošajā ielā jābūt rūpnīcai, skolai vai citam atbilstošam objektam.Atmodas, Raiņa un Gaujas ielas krustojumam blakus atrodas Smiltenes kultūras un sporta centrs ar sporta halli, kur notiek arī sporta stundas skolēniem."Luksofors pie kultūras un sporta centra ir vajadzīgs neatkarīgi no standartiem, jo no rīta un vakarpusē ielu normāli šķērsot tur nevar ne braucēji, ne gājēji," uzskata U. Rudzītis. Viņš pieļauj, ka luksofors darbotos pāris stundas no rīta un pāris - vakarā, kad satiksme ir visintensīvākā. Sliktākajā gadījumā varētu uzstādīt gājēju luksoforu. LVC speciālisti iesaka pašvaldībai izmērīt transportlīdzekļu un gājēju plūsmu Smiltenes tranzītielā un, balstoties uz iegūtajiem datiem, vērsties ar pieteikumu par luksoforu uzstādīšanu LVC. "Mums nekas nav pretī, taču Valsts standarts ir jāievēro," saka M. Mačulis.

 

Drošākai satiksmei Smiltenē pilsētnieki rosina uzstādīt luksoforus.Valsts standarts LVS 370 "Ceļu satiksmes regulēšanas luksofori" 8.2. punktā paredz, kad var uzstādīt luksoforus:1. Darbdienā (astoņās maksimālās intensitātes stundās vidēji) transportlīdzekļu kustības intensitāte ir ne mazāka par 600 (mazākās pilsētās - 420) transportlīdzekļi stundā pa galveno ceļu abos virzienos, un katrā no šīm astoņām stundām visvairāk noslogotajā virzienā to šķērso vismaz 150 (105) gājēji.2. Ja augstāk minētie nosacījumi tiek izpildīti par 80 procentiem.3. Pēdējo 12 mēnešu laikā krustojumā ir stabils vai progresējošs satiksmes negadījumu skaits ar cietušajiem, ko novērstu luksofora uzstādīšana. 

Komentāri 6

Tomēr labi būtu, ja būtu luksofors! Nez vai tas apļveida krustojums dod tādu jēgu. Un droši vien izmaksās daudz daudz dārgāk! Kāpēc jāizvēlās sarežģītākais risinājums (apļ. krust.), kas atkal tikai , kamēr to izdarītu , lieku jucekli uz ielām tik sataisītu.
Pamēģiniet , kā ''braucas'' pa mazajiem apļiem tepat Valmierā un Cēsīs. Man šķiet, ka luksofori būtu jēdzīgāki. Nebūtu tās sacensības starp ''psihajiem'' braucējiem. Nu lai darbojas kaut vai to nepilno laiku, kad vajadzīgs.
Varbūt, ZL ,ierosiniet aptauju!
Starp citu ,gājējiem tiešām ir problemātiski tikt pie kultūras centra pāri, kad plūsma liela. Mašīnas biežāk to pāreju ignorē, ne kā pamana. Vai arī ir tā, ka viens šoferis laiž pāri, bet aizmugurējais, dusmās ''pārgrieztām acīm'', metās apdzīt to, kas palaiž cilvēkus. Vienreiz vienam mazam puikam gandrīz šitā uzbrauca virsū! Tāpēc luksofori vairāk arī disciplinētu negantos braucējus!

pirms 13 gadiem, 2008.03.05 18:17

Godīgais braucējs

Nē vajaga apli, lai var normālu driftu uztaisīt!!!

pirms 13 gadiem, 2008.03.05 18:31

Piča

Nē, javag 10 dienas ar atļauto braukšanas ātrumu 120 km/h......būs izteikta dabiskā atlase :-(

pirms 13 gadiem, 2008.03.05 23:12

es

Domāju muļķīgi luksofors uz laiku, tas radīs pārpratumus. Vai nu ir vai nē.

pirms 13 gadiem, 2008.03.06 10:02

kur nu 120km stunda labak 180km stunda un mezuli ar rudziti gajeju loma

pirms 13 gadiem, 2008.03.06 16:10

Uzticamais pilsonis

Vadītājiem arī braucot pa galveno ceļu, vajadzētu vērot, vai no mazāk svariigas ielas netuvojaas transporta līdzeklis, kurs
nepamana braucēju uz galvenās ielas......
Un taa jau rodas tās avārijas, jo esam savstarpēji neuzmanīgi
un tādējādi iekļūstam avārijas situācijā....
Un vēl vajadzētu novērošanas kameras, kas piefiksētu pārkāpumus...Un aktīvāku CEĻA POLICIJAS darbību...

pirms 13 gadiem, 2008.03.11 18:53

Smiltene