Smiltenē noslēgušies vērienīgie Atmodas un Raiņa ielas rekonstrukcijas projekti 12

Šonedēļ simboliski ir pielikts punkts lieliem būvdarbiem, kas Smiltenē ilga gandrīz gadu. Pirmdien projekta īstenotāji krustojuma malā pārgrieza sarkano lenti, atklājot rekonstruētās Atmodas un Raiņa ielu un tām piegulošo mazāko ieliņu posmus.

Autovadītāji un gājēji jau ir novērtējuši pārmaiņas, kas skārušas vienas no Smiltenes galvenajām satiksmes "artērijām" un to atzarus: jauno asfalta segumu, pārbūvētos krustojumus, gājēju pārejas, drošības saliņas un barjeras, bruģētas ietves un citus labumus.

Ķersies pie nākamā projektaTik vērienīgus projektus pilsētā Smiltenes novada dome īstenojusi ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu. Smiltene ir viens no 14 nacionālās un reģionālās nozīmes attīstības centriem Latvijā, kam piešķirts ERAF finansējums prioritātē "Policentriska attīstība".

Eiropas naudas pietiks, lai ielu komplekso rekonstrukciju Smiltenē turpinātu. Pašvaldība drīz izsludinās iepirkuma procedūru darbu otrajai kārtai. Smiltenes novada domes tehniskais direktors Uldis Rudzītis informē, ka otrajā kārtā ir iecerēts 2011. gadā sākt pārbūvēt Daugavas, Audēju un Valkas ielas krustojumu (izveidot to apļveida), Gaujas un Audēju ielas krustojumu, Gaujas ielu posmā no "Klondaikas" līdz krustojumam ar Vaļņu ielu, Rīgas ielu posmā no Gaujas ielai līdz Kaikas ielai, Dzirnavu ielu un Stacijas ielu posmā no degvielas uzpildes stacijas "Virši" līdz Vaļņu ielai.

Arī šīs ielas tiks sakārtotas atbilstoši drošības prasībām un mūsdienu satiksmes slodzēm, ieskaitot apakšzemes komunikāciju pārbūvi.

Aptaujātie smiltenieši cer, ka nākamajā projektā iekļautās ielas pēc rekonstrukcijas nepaliks šaurākas, kā tas noticis ar Blaumaņa ielu un krustojumiem.

Taksometra šoferis Ivars Pelēcis spriež, ka Atmodas un Raiņa ielas rekonstrukcijas plusus un mīnusus vislabāk parādīs ziema, kad piesnigušās ielas un krustojumus vajadzēs tīrīt ar smago tehniku.

"Vienvirziena Blaumaņa ielā greideram tagad būs švaki iziet cauri. Arī krustojumu konfigurācija ir mainīta. Acīmredzot ir tāda mode. Taču, ja es krustojumā pie kultūras nama, ievērojot noteikumus, ar savu mašīnu nostājos līdz ar līniju, autobusam iegriezties garām būs stipri sarežģīti," spriež I. Pelēcis.

Būvuzrauga SIA "Jurēvičs un partneri" valdes priekšsēdētājs Māris Jurēvičs neuzskata, ka projektos kaut kas neatbilst normatīviem. "Apsaimniekotājiem vajadzēs pielāgoties, ka ielās būs jāstrādā akurāti. Pamanījām, ka dažās vietas ielu bortakmeņi jau ir bojāti," piebilst būvuzraugs.

Sakārto arī mazās ielasSmiltenieši novērtē arī labās lietas, it īpaši jauno, līdzeno asfalta segumu. Raiņa ielas iedzīvotāji priecājas par izbūvēto trotuāru. Abos projektos būvdarbu ģenerāluzņēmējs bija firma SIA "8CBR". Projektā "Atmodas iela un tās pieslēguma ielu kompleksā rekonstrukcija" ir rekonstruēta Atmodas iela, tai skaitā nobrauktuve uz Baznīcas laukumu, Blaumaņa iela (no poliklīnikas stāvlaukuma līdz Galdnieku ielai), Dakteru iela (no Atmodas ielas līdz Galdnieku ielai) un daļēji Bērzu iela.

Ielas rekonstruētas pavisam 2,4 kilometru garumā. Būvdarbu laikā ir veikta asfaltbetona seguma demontāža, grunts nomaiņa, inženierkomunikāciju rekonstrukcija Blaumaņa, Dakteru un Bērzu ielā, lietus ūdens kanalizācijas izbūve, ielu apmaļu izbūve un citi darbi, tai skaitā ielu labiekārtošana un ietvju bruģēšana. Ir arī uzstādītas ceļa zīmes un uzklāts ceļa horizontālais apzīmējums.

Projekta kopējās izmaksas ir 897 444 latu. Projektēšanu veica firmas "3D projekts" un "SKA projekts". Projektā "Raiņa ielas un tās pieslēguma ielu kompleksā rekonstrukcija" rekonstruēta Raiņa iela (no Gaujas ielas līdz Rīgas ielai), Kaļķu iela, Mētras iela (no Raiņa ielas līdz Mūrnieku ielai), Galdnieku iela (no Raiņa ielas līdz Lejas ielai), Pilskalna iela (no Raiņa ielas līdz Parka ielai), Parka iela (no Raiņa ielas līdz Pilskalna ielai) un Audēju iela (no Raiņa ielas līdz nobrauktuvei uz skatu torni). Rekonstruēto ielu kopējais garums ir 2,7 kilometri.

Arī šajā projektā veikti līdzīgi būvdarbi, kā rekonstruējot Atmodas ielu. Projekta kopējās izmaksas ir 895 684 lati. Projektēšanu veica SIA "Ceļu komforts".

Objektos kā lielākie apakšuzņēmēji strādāja arī uzņēmumi "Vidzemes energoceltnieks", "ASE" un "Binders". Būvniecības procesā atbalstu sniedza arī a/s "Sadales tīkls" Ziemeļu reģiona Smiltenes nodaļa, SIA "Lattelecom", "Citrus Solutions" un "Smiltenes NKUP".

Komentāri 12

avs

Jā, Raiņa ielas sākuma posms ir supper! Bet turpinājums ir vienkārši briesmīgs, bet to jau ne Rudzīša k-gs, ne Mežuļa k-gs pat neredz. Viņi un viņu radinieki lšķiet tur nedzīvo. Kaut gan tur braukāja Vergina, nu jau rīdziniece. Tas vienkārši ir kauna traips ne iela.

pirms 10 gadiem, 2010.11.16 10:10

netīrīgais

varbūt ir kāda informācija kad varētu turpināt inženierkomunikāciju izbūvi arī tālāk pa minētajām ielām, jo varbūt pilsētas domei tas ir jaunums, bet pilsētā dzīvība atrodas arī tālāk par piemēram Pilskalna un Parka ielas krustojumu(piem Augstā iela, Mežoles iela, Pilskalna ielas turpinājums,Drandu iela), jeb tur dzīvojošiem tādas ''ekstras'' nepienākas?

pirms 10 gadiem, 2010.11.16 11:15

Stariņš

Prieks par sakārtotām ielām un gājēju celiņu izbūvi, tā ir drošība gājējiem! Jauki!

pirms 10 gadiem, 2010.11.16 12:20

hi

Skat...viens pliks vienstāvu bērnudārzā rekonstrukcijā iizmaksāja gandrīz 300 000 Ls, bet šeit gandriz 900 000 pa šo naudinju, kas nav daudz ....daļu Smilteni sakārtoja....manuprāt liela atškirība, jo pa 300 000 Ls varētu kādas 6 mājas uzcelt..

pirms 10 gadiem, 2010.11.16 12:28

Man interesē, kad tiks sakārtotas mazās pievedieliņas Atmodas ielai???Dažas ieliņas tagad ir tā sa***as, ka tās bedres nav iespējams apbraukt un mašīna katru dienu man ir jālauž!!!!!!!

pirms 10 gadiem, 2010.11.16 12:45

AA

Kaut arī ielas uztaisītas superšauras, vienalga vismaz pilsēta tiek sakārtota!

pirms 10 gadiem, 2010.11.16 13:45

Ai

Kāpēc Parka ielas ūdens tek pa Raiņa ielu? Lūdzu kāpēc bij jāsabojā notekūdeņu ietece pa grāvi Raiņa un Parka ielas krustojumā,visi duļķi saskrien pa taisno dīķītī un tur mītošie dzīvnieciņi, augi,vienkārši mirst,varēja atstāt grāvi gar malu, lai dīķis būtu tīrs.

pirms 10 gadiem, 2010.11.16 14:57

Mazā pievadieliņa uz Atmodas ielu ir nebraucama!!!!Kad man lūzīs mašīna iešu uz domi pēc kompensācijas!!!

pirms 10 gadiem, 2010.11.16 15:26

1.2.3.

Vienreiz beidziet par visu tikai žēloties. Normālam auto braucējam mazās ieliņas netraucē braukt atbilstošā ātumā un arī gājējiem ir ietve, kur pārvietoties. Varbūt kādreiz kaut ko konstruktīvu piedāvājiet, kāda projekta risināšanā. Piemēram. nojaukt labā pusē esošās mājas kādā no nākamā projektā rekonstruējamām ieliņām, iekārtot tur brauktuvi abos virzienos, samaksāt kompensāciju no savas kabatas īpašniekiem par dzīvojamās platības zaudēšanu. Tad varēsiet ,Jūsu uztverē, gan nomāli pārvietoties, gan arī ar savu piemēru būsiet veicinājuši, izbūvētas normālas ieliņas. Protams skarbs joks, bet apnikuši tie slimie taustiņu grabinātāji, viss viņiem slikts, tikai paši ideāli.

pirms 10 gadiem, 2010.11.16 16:34

gonščiks

Tagad var gāzt pa Raiņa ielu uz visiem 100. Domāju, ka ir jāuzstāda zīme 70km/h

pirms 10 gadiem, 2010.11.16 19:18

piekriitu

Piekrītu komentētājam 1.2.3. Viss ļoti labi un skaisti, ērti un izbraucams. Droši vien, komentētāji ir seklā galda urbēji, un neizprot problēmas būtību, kas risināms pie ielu rekonstrukcijas - ir apbūve, žogi, mājas. Ir jārisina ne tikai auto unfrastruktūras uzlabošana, bet arī gājēju kustību nodrošināt pa nodalītu no brauktuves zonas.

pirms 10 gadiem, 2010.11.16 20:39

:)

Būs ziema, tad arī redzēsim, cik domāts par gājēju drošību? Bažas par bruģēto gājēju ceļu uzturēšanu kārtībā.

pirms 10 gadiem, 2010.11.17 08:16

Smiltene