Smiltenes ceļu rajonam - jauna tehnika 3

Ar jauno agregātu aizkavē bedru veidošanos asfalta segumā

Uz autoceļa Smiltene - Rauna, par kura slikto stāvokli smiltenieši žēlojās pat Valsts prezidentam Valdim Zatleram, Smiltenes ceļu rajona brigāde vēlāk strādāja eksperimentālā kārtā, izmēģinot savu jauno, moderno tehniku - virsmas klājēju.

 

Šogad tādu jauno virsmas apstrādes tehniku saņēma akciju sabiedrības "Latvijas Autoceļu uzturētājs" trijās struktūrvienībās - Smiltenes, Saldus un Rēzeknes ceļu rajonā. Tas ir daudzu iekārtu komplekss, kas maksā pavisam 150 tūkstošus latu.

 

Smiltenes ceļu rajona darbu vadītājs Dainis Nīmants skaidro, ka šo tehniku izmanto, lai uzlabotu autotransporta riteņu un asfalta seguma virsmas saķeri un aizkavētu bedru veidošanos. Asfalta veco segu vienlaidus stiprina ar granīta šķembām un emulsiju. Tāpēc pāris dienas pēc ceļa remonta, kamēr šķembas "iesēžas" segumā, autovadītājiem jāievēro ātruma ierobežojuma ceļazīmes.

 

Smiltenes ceļinieki jauno tehniku no Vācijas saņēma vasaras vidū, tādēļ paguva izmēģināt nedaudz, jo šobrīd to liedz darīt klimatiskie apstākļi.

 

Uz otrās šķiras autoceļa Smiltene - Rauna pēc valsts pasūtījuma salaboti divi posmi: nedaudz vairāk par kilometru pie Brantu pamatskolas un aptuveni 300 metri aiz Vidzemītes ciemata. To un arī iepriekš paveikto bedru remontu jau pamanījuši autovadītāji.

 

"Ceļš ir pielāpīts, gludāks un kopumā normālāks, salīdzinot, kāds bija pavasarī. Tad nevarēja saprast, pa kuru pusīti izbraukt bedru dēļ," saka smilteniete Diāna Vītola. Viņa vien secina, ka tūlīt pēc seguma stiprināšanas ar granīta šķembām šoferiem jāuzmanās, jo "akmeņi lēkāja, un citi neievēroja ātrumu".

 

Smiltenes ceļu rajona izpilddirektors Guntis Beļickis uzsver, ka virsmas klāšanas tehnika Latvijā ir ļoti vajadzīga. Pateicoties tai, tiek aizkavēta bedru veidošanās un asfalta seguma virskārtas nodilums un rezultātā - saglabāts ceļu tīkls, kamēr valsts budžetā trūkst naudas asfalta seguma atjaunošanai.

 

Ar šo tehniku atjauno autoceļu bojātas, saplaisājušas asfalta virsmas raupjumu un tādējādi neļauj veidoties jaunām bedrēm. Tas izmaksā daudz lētāk, nekā jauna asfalta uzklāšana.

 

"Piemēram, autoceļā Smiltene - Rauna valsts vismaz tuvākajā laikā neplāno investēt naudu asfalta segas atjaunošanā. Tiek ņemts vērā gan tas, ka uz šī ceļa nav liela satiksmes intensitāte, gan tas, ka paralēli šim autoceļam atrodas galvenais valsts autoceļš A2 Rīga - Sigulda - Igaunijas robeža," skaidro G. Beļickis."Būtu tikai pasūtījumi. Jaudas un iespējas strādāt mums ir," saka Smiltenes ceļu rajona izpilddirektors.

Šogad Smiltenes ceļu rajons papildinājis tehnikas parku ne vien ar virsmas klājēju, bet arī ar jaunu ekskavatoru, buldozeru un "Mercedes" automašīnu. Tehniku iepirka a/s "Latvijas Autoceļu uzturētājs". Turklāt nākamā gadā plānā esot ievērojami palielinājies valsts finansējums ceļu ikdienas uzturēšanai.

 

To cerīgi uztver šoferi. "Latvijā ir daudz jaunu automašīnu. Žēl tās lauzt, kratoties pa bedrēm," saka D. Vītola.

 

Šonedēļ Smiltenes ceļu rajona brigāde strādā uz pirmās šķiras autoceļa Valka - Vireši, kur pēc valsts pasūtījuma atjauno ceļa grants segumu trīs kilometru garā posmā.

Komentāri 3

ko

ko dot tā jaunā tehnika ja ceļu stāvoklis vidzemē nav mainijies

pirms 12 gadiem, 2008.08.26 17:13

es

bet ja nedarīs kā paredzēts tehnikas instrukcijā un sāks kautko ekanomēt jo kāds gudrenieks tā būs apr''kinājis tad vienalga no tādas tehnikas jēga maza būs-bet nu cerēsim kad mums būs labākie ceļi LV.:))))))))

pirms 12 gadiem, 2008.08.26 19:55

Smiltene