Aptaujās pasažierus par mikroautobusa Valka – Rīga lietderību 2

Riņķa dancis turpinās

 

Lai gan viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc kopš 15. septembra pulksten 5.30 vairs nekursē mikroautobuss Valka - Rīga, bija mikroautobusa nomaiņa pret lielākas ietilpības autobusu, kā izrādās, arī pulksten 5.00 no Valkas autoostas uz Rīgu dodas mikroautobuss.

 

 

Aizvadītajā mēnesī SIA "VTU Valmiera" Pārvadājuma daļas vadītājs Ēriks Bujans "Ziemeļlatvijai" skaidroja, ka valsts SIA "Autotransporta direkcija" iesaka samazināt starppilsētu mazas ietilpības autobusu maršrutus, tāpēc šīs izmaiņas skars arī Valkas rajona iedzīvotājus.

 

 

Pasažieru pārvadātāji informēja, ka turpmāk valcēnieši uz Rīgu varēs braukt ar vidējas ietilpības autobusu. "Ziemeļlatvija" noskaidroja, ka vidējas ietilpības autobuss kursē tikai pirmdienās, bet pārējās dienās - tas pats mikroautobuss. Nav saprotams, kāpēc bija jāmaina mikroautobusa atiešanas laiks, būtiski samazinot pakalpojuma komfortu.

 

 

Valkas autoostas kasiere Aija Rumjanceva stāsta, ka, piemēram, vakar no rīta mikroautobusa pakalpojumus izmantojuši tikai pieci pasažieri. Savukārt pirmdienās autobusā gandrīz visas vietas ir aizņemtas, jo studenti dodas uz galvaspilsētu.

 

 

Viņa atzīst, ka saistībā ar rīta maršrutu uz Rīgu ir vēl gana daudz neskaidrību, tāpēc aicina pasažierus aktīvi piedalīties SIA "VTU Valmiera" rīkotajā anketēšanā. Anketas ir pieejamas arī pie autobusu šoferiem.

 

Valkas rajona padomes Attīstības un plānošanas nodaļas galvenā speciāliste Irēna Barinova arī aicina iedzīvotājus atbalstīt anketēšanu un sola, ka drīzumā anketas būs publicētas arī "Ziemeļlatvijā". Šonedēļ Valkas rajona padomes speciālisti tikās ar SIA "VTU Valmiera" valdes priekšsēdētāju Inetu Kļaviņu, lai vienotos par jautājumiem, kas skar rīta mikroautobusu. Turpmākā rīcība būs atkarīga no aptaujas rezultātiem. Par tiem informēsim arī lasītājus.

 

"Pirms reisu slēgšanas reisa pulksten 5.00 pirmdienās ekonomiskie rādītāji bija labāki, nekā reisa pulksten 5.30 ekonomiskie rādītāji, tāpēc pirmais reiss ir saglabāts, bet otrais reiss - slēgts. Ieņēmumi no biļešu pārdošanas uz reisu pulksten 5.30 sastādīja 40 procentus no pakalpojuma sniegšanas izmaksām, bet ieņēmumi uz reisu pulksten 5.00 - 56 procenti no pakalpojuma sniegšanas izmaksām," informē SIA "VTU Valmiera" valdes priekšsēdētāja I. Kļaviņa.

 

 

Rezultāti liecina, ka arī pašreiz reisa pulksten 5.00 no Valkas autoostas caur Sedu ekonomiskie rādītāji ir nedaudz labāki kā reisa pulksten 5.30 rādītāji, jo autobusu iespējams izmantot arī Sedas iedzīvotājiem.

 

 

Ir dienas, kad Sedā iekāp pieci pasažieri, ir, kad tikai viens. Starpību starp pārvadātāja gūtajiem ieņēmumiem no pasažieriem un ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītajiem izdevumiem, SIA "VTU Valmiera" kā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs no valsts saņem zaudējumu kompensāciju.

 

SIA "VTU Valmiera" ņems vērā iedzīvotāju aktivitāti un sniegs atbalstu Valkas rajona padomei reisu pulksten 5.30 no Valkas autoostas un 17.30 - no Rīgas autoostas - atjaunošanas procesā.

Komentāri 2

sašutusī

Sajūta tāda, ka VTU uzskata, ka Seda ir viņiem zelta bedre ekonomiskajos rādītājos. Nu tad lai izveido speciālo reisu, kas apkalpo maršrutu Seda-Valmiera un atpakaļ, bet rokas nost no Valkas mikriņa!

pirms 12 gadiem, 2008.10.03 10:07

ES

Atjaunot mikriņu vajag obligāti! Kur tad bij tās tukšās vietas, ja vienmēr jāpērk biļete iepriekš?
Tagad izmantoju tikai vilcienu, bet ja atjaunos rīta mikriņu, tad jau protams lietošu to! Vienīgais sakarīgais reiss uz Rīgu vien bija!

pirms 12 gadiem, 2008.10.03 22:51

Valka