Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Bedru aizpildīšanu Valkas ielās uzskata par naudas izniekošanu

Tas jau, šķiet, kļuvis par tradīciju, ka rudenī un pavasarī Valkā autovadītājiem galvassāpes sagādā bedres uz ielām.

Tā nav, ka pašvaldība šo problēmu nerisinātu. Ik pa laikam pilsētā ir redzami ceļu remontētāji, kuri labo ielu segumu un nolīdzina izbrauktās bedres, bet diemžēl pēc neilga laika tās atkal parādās.

"Tā jau ir kļuvusi par pierastu lietu - rudenī it kā ielas saved kārtībā, bet pavasarī tās atkal ir pilnas ar bedrēm. Tā ir naudas izmešana vējā. Man šķiet, ka neviens nopietni šo jautājumu nerisina, tādēļ arī ir tāda situācija," neapmierinātību "Ziemeļlatvijai" neslēpj autovadītājs Valdis Pelēcis.

Gaidot meistarus, bedri pats aizberKad gatavoju materiālu, vairāki valcēnieši ieteica apskatīties Ausekļa ielā tiltu pār Pedeli. Uz tā pavirši aizpildītās bedres ir nekvalitatīva darba paraugs. Turklāt arī gājējiem neērtības sagādā joprojām neremontētā ietve, kaut par nepieciešamību to atjaunot ir runāts jau sen. Redzot, ka pāri tiltam pastāvīgi brauc tranzīta autofurgoni ar smagu kravu, nav nemaz jābūt speciālistam, lai saprastu, ka drīz vien bedres atkal būs vaļā.

Diemžēl tādas vietas pilsētā ir vairākas. Turklāt nomaļākajās ielās remonts vispār nav bijis. Vai braucējam ar nesabojātu automašīnu izdosies nokļūt līdz galamērķim, tas bieži atkarīgs no autovadītāja uzmanības pakāpes. To, ka nesaremontētu ielu dēļ automehāniķiem darba netrūkst, apliecina arī autoservisa "Parks KM" vadītājs Andris Veldre.

"Ar bojātu ritošo daļu pie mums pēc palīdzības pastāvīgi vēršas autovadītāji. Dažas ielas tiešām ir tādā stāvoklī, ka labāk pa tām nebraukt," saka A. Veldre.

Autoskolas SIA "Ar Bruno" valdes priekšsēdētājs Oļģerts Pedraudzis stāsta, ka viena bedre Tālavas ielā ir tieši pie viņa mājas. "Es pats to aizbēru, jo iepriekšējo, kas bija ievērojami lielāka, meistari pirms diviem mēnešiem piepildīja un nolīdzināja, bet nu skatos, ka tā drīz būs atkal vaļā," piebilst O. Pedraudzis.

Pamatīgākam remontam trūkst naudasValkas novada domes izpilddirektors Guntis Bašķis piekrīt, ka vairākviet aizbērtās bedres pēc laika atkal ir vaļā. "Tās aizpilda mūsu pašu uzņēmumu strādnieki, jo šo darbu pasūtīšana kādai ceļu būves firmai ir pārlieku dārga. Ausekļa ielas tiltam vajadzētu mainīt visu brauktuves virskārtu.

Tad bedru tur vairs nebūtu, bet šādam darbam mums nepietiek naudas. Tālavas iela ir tā, kuru pēc finanšu līdzekļu saņemšanas domājam remontēt pirmo. Vēl ir vairākas ielas, kurās līdz šim neesam paguvuši veikt remontu. Tajās bedres likvidēsim vispirms. Es nedomāju, ka darbs ielu sakārtošanā bijis slikts. Iespēju robežās cenšamies visu izdarīt. Ja kādam iedzīvotājam ir sūdzības, viņš var vērsties novada domē un mēs palīdzēsim atrisināt problēmas," apliecina G. Bašķis.

Akciju sabiedrības "Latvijas autoceļu uzturētājs" Smiltenes ceļu rajona izpilddirektors Einārs Jančevskis atzīst, ka bedres aizbēršana tikai ar šķembām izmaksā lētāk, kā tās aizpildīšana ar bitumenemulsiju un dolomīta šķembām vai ar auksto asfaltu, bet tā kā tikai ar šķembām aizbērtās pastāvīgi jāremontē, tad beigu beigās šis darbs izmaksā visdārgāk.

Valka