Drīzumā nekursēs mikroautobuss Rīga – Valka 20

Lai valcēnieši pulksten 8.00 nokļūtu galvaspilsētā, vairums izmantoja rīta mikroautobusa pakalpojumus. Tas no Valkas autoostas izbrauc pulksten 5.30. Jau 15. septembrī plānots mikroautobusu nomainīt pret lielākas ietilpības autobusu, kas no autoostas izbrauks jau pulksten piecos no rīta un iebrauks Sedā.

 

Jaunās izmaiņas noteikti sarežģīs pasažieru ikdienu, jo no rīta būs jāceļas vismaz četros, un arī ceļā būs jāpavada ilgāks laiks. Mūsdienās, kad dzīve rit paātrinātā ritmā, lieks laika patēriņš ceļā nav labs rādītājs uzņēmumam, kas veic pasažieru pārvadājumus.

 

SIA "VTU Valmiera" Pārvadājuma daļas vadītājs Ēriks Bujans skaidro, ka valsts SIA "Autotransporta direkcija" iesaka samazināt starppilsētu mazas ietilpības autobusu maršrutus, tāpēc šīs izmaiņas skars arī Valkas rajona iedzīvotājus.

 

Valsts SIA "Autotransporta direkcija" ir vienotas valsts politikas īstenotāja starptautisko pārvadājumu jomā un autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā.

 

Nolemts, ka jau septembra vidū no Valkas autoostas pulksten 5.00 sāks kursēt vidējas ietilpības autobuss, kurā varēs uzņemt ne mazāk kā 50 pasažieru. Rīta autobuss kursēs maršrutā Valka - Seda - Strenči - Valmiera - Rīga un biļetes cena nepārsniegs līdzšinējā mikroautobusa biļešu cenu, tas ir, četrus latus un desmit santīmus.

 

 

Līdzšinējā mikroautobusa maršrutā nebija iekļauta Seda. Šī iemesla dēļ, kad maršrutā iekļauta vēl viena pietura, autobuss no Valkas autoostas aties pusstundu agrāk.

 

Valkas rajona padomes Attīstības un plānošanas nodaļas galvenā speciāliste Irēna Barinova apliecina, ka jau augustā saņemta valsts SIA "Autotransporta direkcija" Sabiedriskās daļas vēstule. Tās saturā teikts, - lai samazinātu izmaksas zaudējuma segšanai reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu apkalpošanai, direkcija apstiprina SIA "VTU Valmiera" piedāvātās izmaiņas reģionālās starppilsētas nozīmes maršrutos.

 

 

Amatpersona piebilst, ka pārvadātāji vietā piedāvā lielāku autobusu, lai brauciens būtu ekonomiski izdevīgāks.

 

 

Vairāki "Ziemeļlatvijas" aptaujātie autobusa un vilciena satiksmes izmantotāji uzskata, ka sabiedriskā transporta kustības saraksti izveidoti neracionāli. Proti, no autoostas uz Rīgu kursē autobuss, bet pēc dažām minūtēm no Lugažu stacijas - vilciens. Par to pārliecinājās arī šīs publikācijas autore, izpētot uzziņu dienesta 1188 piedāvāto informāciju.

 

Valkas pilsētas domes izpilddirektors Valdis Rogainis nebija informēts par izmaiņām autobusu kustību sarakstā, piebilstot, ka tas gan neesot domes kompetencē.

 

"Mūsdienās autobusu satiksmei jābūt ātrākai un operatīvākai, lai cilvēki varētu ekonomēt savu laiku," uzskata V. Rogainis.

 

"Var tikai pabrīnīties, cik nepārdomāti un nemūsdienīgi tiek organizēta autobusu satiksme no Valkas uz Rīgu. Kurš normāls mūsdienīgs cilvēks ir gatavs 150 kilometrus kratīties četras stundas? Četri autobusi no Valkas uz Rīgu un atpakaļ pietur pie katra staba un tad valcēnietim ceļā uz galvaspilsētu un mājās autobusā jāsēž astoņas stundas.

 

 

Vienīgais, kaut cik pieņemamais transports - mikroautobuss - izrādās vienīgais nerentablais. Tas tiešām ir vairāk nekā dīvaini, jo citās pilsētās, kur satiksmi organizē citi transporta uzņēmumi, pērk jaunus mikroautobusus, lai sabiedriskais transports būtu pat ātrāks un ērtāks nekā brauciens ar personīgo auto," savās pārdomās dalās laikraksta "Ziemeļlatvija" galvenā redaktore Ingūna Johansone.

Komentāri 20

lasītāja

Mikriņš tiešām bija ļoti labs un visātrākais transports lai tiktu Rīgā. Turpmāk, droši vien, izmantošu vilcienu, jo vēlāk izbrauc (5.26), lētāk maksā (2.83 kas ir par 1 Latu un 27 sant. lētāk) , bet iebraukšanas laiks Rīgā stipri neatšķirās (autobuss pienāk 8.13, bet pēdējā laikā bieži vien arī kavē; vilciens pienāk precīzi 8.40). Ar šīm jaunām un nepārdomātām izmaiņām pārvadātājs nevis ietaupīs vai optimizēs izdevumus, bet gan zaudēs pasažierus, līdz ar to arī naudu.

pirms 12 gadiem, 2008.09.04 08:14

mako

Varbūt Bujāna kungs atcels arī VISUS Valmiera-Rīga mikriņus? Kāpēc bija jāķeras uzreiz klāt Valkas busiņam, kas vienmēr praktiski bija pilns ar pasažieriem???

pirms 12 gadiem, 2008.09.04 08:18

nē nu Feini drīz man liekas vispār Vlakai noņems visas iepsējas kā tikt līdz Rīgai!!! un vispār es ieteiktu Svētdienas vakaros palaist autobusu uz Rīgu nu ap kādiem 19.00 - 20.00 varētu tas attiet no Valkas!!!

pirms 12 gadiem, 2008.09.04 08:48

pasaziere

Pilniga taisniba! Cik vien stulbi var, tik stulbi izdara!Ja pasiem trukst prata, pajautajiet cilvekiem, kuri brauka vai braukaatu ar autobusu, ja tas butu civilizeets transports. Valmieras mikrini ir rentabli,Jelgava, Dobele, Bauskaa ari, bet Valkas peksni nav. Biletes uz to bija janoperk jau no rita, citaadi ieksa netikt. Vai nu tai uznemuma cilvekiem trukst smadzenu, vai speciali kaitee. Un aizdomaties lidz tam, ka svetdienas vakaraa, lai studenti un tie, kuri strada Riga, bet dzivo Valkaa tiktu uz Rigu, un vajag kadu ekspresi uz rigu, protams, transporta uznemuma vadiba nespej. Varbut laiks nomainit nevis mikrinu, bet uznemuma vadibu?!!!!

pirms 12 gadiem, 2008.09.04 09:06

Intars

Mazliet aizstāvēšu pakalpojuma sniedzēju SIA "VTU Valmiera". Pirms brēcat, vai uzzinājāt cik izmaksā mikroautubusa reiss Valka-Rīga, un cik tas atmaksājas ar biļešu ieguldījumu no pasažieru puses? Nē, protams, vajag brēkt un vilkt deķi uz savu pusi, galu galā ja šis konkrētais pakalpojums būtu Jūsu maizes darbs, ne mirkli nešaubos, ka izdarītu tieši šādus optimizācijas darbus. Un visiem labs nebūsi, četriem izmaiņas nepatiks, iespējams sešiem nāks par labu.

Tas nu tā.Tagad teiksiet, bet iesaki kaut ko. OK. Piemēram, jaukā, saimnieciskā Valkas dome!, kas ir taču saimnieciska iestāde ne? Neiebilstat cien. Valkas dome? Varbūt derētu izpētīt, cik no pirmdienas Valka-Rīga braucējiem tur dodas strādāt, ar pierakstu Valkā un savus nodokļus maksā Jums. Jā es arī tā daru, taču reizēm apsveru izmainīt nodokļu saņēmēju, zināmu iemeslu dēļ. Nu tad lobējiet maršrutu, kas Jums nes naudu, lai brauc cilvēki pelnīt un atgriežas tērēt naudu Valkas veikalos, uzturot kaut mazāko dzīvību.

pirms 12 gadiem, 2008.09.04 12:05

tfu, atvainojiet, protams dotēt. Domu anyway sapratāt.

pirms 12 gadiem, 2008.09.04 12:18

ak

vienīgais normālais transports uz Rīgu bija mikroautobuss

pirms 12 gadiem, 2008.09.04 15:53

pasaziere

Intar! Bilesu cenas ir aprekinatas, lai reiss ir rentabls. Citadi nemaz nevar but, iznemot reisus, ko laukos dote pasvaldibas. Mikroautobusa noslogojums ir labs. Ka te varetu neatmaksaties? No Valmieras mikrins uz Rigu maksa 3 ls, no Valkas - 4.10. Pie tam Valkas mikrinaa ir vairaak vietu nekaa valmierietii!

pirms 12 gadiem, 2008.09.04 16:12

pasažieris

Šaubos, vai nerentabli. Ja biļete maksā 4.10 Ls un vienmēr garantēti 20 pasažieri, tad atņemot degvielas izmaksas, tāpat sanāk peļņa un alga šoferim. Degvielā sanāk zem 20 Ls Valka-Rīga. Kas tad ar 60 atlikušajiem latiem ir par maz vienam maršrutam?? Rēķini, ja dienā papildus Valka-Rīga-Valka reisam šis konkrētais mikriņš īstenībā veica vēl starpreisu Rīga-Valmiera-Rīga... Īstenībā diezgan ienesīgs braucamais...

pirms 12 gadiem, 2008.09.04 17:11

Rīgas braucējs

Intar.Neviens te dritvajkociņ ne uz vienu nebrēc.Runa ir par to ka slēdz maršrutu par kuru cilvēki bija gatavi maksāt pat piecus un sešus latus un arī tad biļetes vienmēr būtu izpirktas.No optimizācijas te nav ne smakas,patērētāji šai gadījumā būtu vienmēr.Ja tā biļešu cena bija par mazu,vajadzēja nosaukt īsto un tad runāt par slēgšanu.Būtu pateikuši godīgi ka visa tā jezga tik tāpēc lai nobučotu zem jostasvietas Sedas tovariščus kam laikam slinkums aiziet simt metru līdz vilcienam.Nu ko,atcerēsimies par to vēlēšanās.

pirms 12 gadiem, 2008.09.04 17:30

Intars

Pasažierim un pasazierei: Aj aj aj, tā nu nerēķina rentabilitāti un peļņu, rupji bruto cipari, atņemsim nodoklīšus, gan ienākuma, gan pievienoto vērtību... visus pat uz sitiena nevaru nosaukt un sasummēt:) nez vai mikroautobusa amortizācijai vairs kas paliek - no rokas mutē.

Rīgas braucējam: par brēkšanu, tā man tāda leksika, lai akcentētu. Bet par to, ka gatavi maksāt i` 5 i` 6 latus, ir bijis tāds dialogs ar VTU "Valmiera"? Nekur neesmu manījis.

Un abiem: Ja jau tas ir tik rentabli un visi gatavi maksāt, Valkas tehnika kādēļ nav nopirkusi "beušņiku" mikriņu un nevadā Jūs Valka-Rīga? Nu katrā ziņā neredzu problēmu Domei organizēt maršrutu. (ar jau dotajiem argumentiem, ko laikam visi ignorē).

pirms 12 gadiem, 2008.09.04 17:50

Bussiste

tas bija forshi kad bija mikrinjsh!
lai vinjam vieglas riepas......******

pirms 12 gadiem, 2008.09.04 19:15

Rīgas braucējs

Intar.It kā izklausies prātīgs vīrs.Kam tad ar ko tas dialogs bija jātaisa.Rakstā ir skaidri pateikts ka Valmieras VTU no Rīgas saņēma pavēli klapēt to reisu ciet un beigta bilde.Ja es pareizi saprotu VTU vispār labprātāk pašlikvidētos un izskatās ka Leščinskis-Šlesers un viņa banda par to sapņo mēles izkāruši.Man godīgi sakot vienalga,varu maksāt kaut cēneri būtu tikai autobuss,nepatīk man tas vilciens.Jūtu ka drīz piespiedīs mani izmantot Tartu eirobusu.

pirms 12 gadiem, 2008.09.04 22:00

Intars

Nu labi, Rīgas braucēj! Es nezinu kam tas dialogs būtu jāuzsāk, jo šī pakalpojuma (sabiedriskais transports)izmantošana ir privilēģija, nevis tiesības. Lai nesarunātu blēņas izgūglējos, vai nepastāv kāds monopols uz šo pārvadāšanu reģionā. Nepastāv - līdz ar to drīkst savus reisus piedāvāt kaut vai CATA, ja vēlas, tā pati Valkas Tehnika. Un galu galā Valkas dome kādēļ nerisina neko? Neinteresē savi iedzīvotāji un nodokļu maksātāji, kas maksā dārgāko siltumu uc. komunālos valstī? Var jau būt, ka ne pašus, nav laika vēlreiz gūglēt šobrīd, bet vienus no.

Biedzot šo diskusiju. Redakcija! Vai Jūsu bijušais "kolēģis" neieteica saprātīgu risinājumu un Domes ieinteresētību savā pirmajā komentārā? Tak nododiet ziņu, un laurus varat paturēt!:)

pirms 12 gadiem, 2008.09.05 13:29

Kā tad lai tagad 8.00 nokļūstu Rīgā? Pilnīgs murgs, jo uz mikriņu tāpat vienmēr jāpērk biļete iepriekš, lai varētu ar viņu braukt,vienmēr visas vietas līdz Rīgai aizņemtas... bet kāpēc tad viņš ir nerentabls???

pirms 12 gadiem, 2008.09.07 18:12

Lozda

Mikrins ir vislabakais lidzeklis ka atri noklut Rigaa!!!

pirms 12 gadiem, 2008.09.10 09:32

kara

TAS BIJA VIENĪGAIS SAKARĪGAIS TRANSPORTS. pilsētas dome ir īpaša...

pirms 12 gadiem, 2008.09.10 18:04

arī pasažiere

Mikriņš jau bija rentabls, bet pustukšs gāja pēc viņa lielais ekspresis. Tāpēc reisus apvieno. Neesmu dzirdējusi , ka Valkas dome nodarbotos ar kravu un pasažieru pārvadāšanu. Diemžēl vienmēr atrodas cilvēki, kas visas problēmas- dzīves dārdzību, zemās pensijas, transporta attiešanas laikus u.c. noveļ uz pašvaldību. Kā krievu Putins teica- nevajag jaukt mušas ar kotletēm. Ja kas- es arī bieži braucu uz Rīgu- kratīšanās jau nu būs pamatīga.

pirms 12 gadiem, 2008.09.10 18:42

Ja kas , tad tie kas brauca ar mikriņu, brauks paŗsvarā ar vilcienu, jo ar to saucamo lielo ekspresi braukt nav prātīgi :)

pirms 12 gadiem, 2008.09.10 20:45

Valka