Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Sešu gadu pūliņiem redzams taustāms iznākums

Valkas apvedceļa būvēšanas darbi ir uzsākti pie Igaunijas robežas Rūjienas ielā. Pašlaik izskatās, ka ceļš beidzas igauņpuses pļavā, taču patiesībā tam būs turpinājums un igauņi par to rūpēsies.

Pirmdien Rūjienas ielā notika svinīga darbu atklāšana projekta "Tranzīta maršruta ielu rekonstrukcija Valkas pilsētā" ietvaros, kaut gan tie jau sākās pagājušajā nedēļā. Visas amatpersonas bija vienisprātis, ka nākamā svinīgā tikšanās reize būs 2012. gada 30. jūnijā, kad paredzēta apvedceļa nodošana ekspluatācijā.

Domes priekšsēdētājs Kārlis Albergs izsacīja cerību, ka pilsētas iedzīvotāji pacietīgi izturēsies pret darbu laikā radītajiem ierobežojumiem un traucējumiem. Protams, daļai iedzīvotāju neērtības būs, taču arī pašlaik Zemgales iela ir diezgan necila, jo savu laiku nokalpojusi.

Protestēja Raiņa ielas iedzīvotājiŠā projekta pirmsākumi meklējami pirms sešiem gadiem, kad grupa Raiņa ielas iedzīvotāju ieradās pilsētas domē un sūdzējās, ka tranzīttransporta radītās neērtības vairs nav izturamas. Tolaik domes priekšsēdētājs bija Vents Armands Krauklis un viņš ieteica iedzīvotājiem rakstīt vēstules. Šim aicinājumam atsaucās vairāki tūkstoši iedzīvotāju.

Pēc tam sākās bezgalgarā komunikācija ar Satiksmes ministriju, kas vairāk atgādināja pingponga spēli. Jo domes vadītājs tolaik bija "nepareizajā" partijā, turklāt ceļa noslogotība neesot gana liela. Pirmā lielā sapulce par iespējām būvēt apvedceļu notika pirms četriem gadiem un tad arī uzsāka darbu pie projekta dokumentācijas. V. A. Kraukļa darbu neatlaidīgi turpināja arī nākamā domes priekšsēdētāja Unda Ozoliņa, un tagad, lūk, jaudīgās tehnikas lāpstas gatavo ceļa pamatni.

Sadalīts septiņos posmosŠogad paredzēts rekonstruēt Rūjienas ielu un tiltu uz tās. Nākamgad marta beigās darbus turpinās, sākot ar Varoņu, pēc tam Parka, Burtnieku un Zemgales ielas rekonstrukciju. Pavisam darbi ir sadalīti septiņos posmos. Ja sākotnēji apvedceļa garums bija paredzēts 3,6 kilometru garumā, tad pēc visām izmaiņām tas būs 4,7 kilometrus garš.

"Pavisam drīz taps parakstīts līgums par ūdenssaimniecības otrās kārtas izbūvi pilsētā. Tas skars Zemgales ielu un apvedceļu būvēs tikai pēc tam, kad būs sakārtotas ūdens un kanalizācijas komunikācijas. Tieši šī iemesla dēļ projekts ir sadalīts septiņos posmos," "Ziemeļlatvijai" skaidro K. Albergs. Pirmais posms ir līdz Varoņu ielai, bet nākamais - Varoņu iela un Parka iela līdz Tālavas ielai.

Ar Igaunijas standartiemDarbus veic ceļu būvniecības firma "Binders", kas uzvarēja domes izsludinātajā konkursā. Darbu vadītājs ir Andris Kucins. Autoruzraudzību projektā veiks projektēšanas konsultatīvā firma akciju sabiedrība "Ceļuprojekts", bet būvuzraudzību nodrošina SIA "PRO VIA". "Tepat aiz robežas redzam Igaunijas ceļus un to kvalitāte vismaz publiskajā telpā ir kā etalons citiem.

Strādāsim tā, lai tie, kuri Latvijā iebrauc no Igaunijas, nejustu nekādu atšķirību. Kopējā darbā veidosim tādu ceļu, kādu sabiedrība no mums gaida," sacīja būvuzraugs Andris Rozītis. Uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Aija Kalniņa "Ziemeļlatvijai" sacīja, ka iznākumā jābūt priekam gan pasūtītājam, gan projekta īstenotājiem. Jautāta, kā izpaužas projekta uzraudzība un cik bieži būvnieki jāpārbauda, viņa atbildēja, ka tas ir nepārtraukts process un jāstrādā katru dienu.

Tilts slēgts vienu gaduKāda lasītāja "Ziemeļlatvijai" jautāja, kā ar pilsētas satiksmes autobusu no Lauktehnikas varēs nokļūt līdz slimnīcai. Kā informē novada domes izpilddirektors Guntis Bašķis, tilts būs slēgts līdz nākamā gada septembrim, taču no Lauktehnikas autobuss uz slimnīcu dosies caur pilsētas centru.

Domes Attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja Gunta Smane, jautāta, vai nav protestu no tām Zemgales ielas mājsaimniecībām, kuru zemes īpašumus vairāk vai mazāk skar šis projekts, viņa atbildēja noliedzoši un piebilda, ka arī viņi kaut kādā mērā būs ieguvēji, jo visām mājām, kuras atrodas tuvu apvedceļam, paredzēta logu nomaiņa. Viņai jo īpašs prieks par tilta rekonstrukciju un veloceliņa ierīkošanu, kas būs pirmais pilsētā.

Valka