Steidzamās medicīniskās palīdzības punktā uzstādīs termināli bezskaidras naudas darījumiem

“Riņķa dancis Valkas poliklīnikā,” tā aizvadītajā ceturtdienā piedzīvoto sociālajos tīklos vērtē valcēniete Sandra Avota. Viņas ieraksts izpelnījies lietotāju komentārus, un viens no tiem aicina vērsties pie SIA “Vidzemes slimnīca” atbildīgajām amatpersonām, nevis “cepties” sociālajos tīklos.

Sandra raksta, ka “pacients, pirms dodas uz konsultāciju pie speciālista, vēlas samaksāt par vizīti poliklīnikas reģistratūrā. Tā ir slēgta, tāpēc tiek nosūtīts uz Steidzamās medicīniskās palīdzības punktu jeb traumpunktu. Aiziet, bet tur nepieņem bankas maksājumu kartes. Dodas pie ārsta, saņem pirmo jautājumu – vai par vizīti ir samaksāts. Uzzinot situāciju, dakteris nepieņem un sūta uz bankomātu Valkas pilsētas centrā’’. Jāpiekrīt rakstītājai, ka poliklīnikai, kas atrodas Rūjienas ielas mikrorajonā, tuvākais bankomāts atrodas pilsētas centrā. Gadījumā, ja pacients uz poliklīniku devies kājām, ko daudzi šajā pandēmijas laikā arī dara, ir nepieciešams ilgāks laiks, lai aizietu līdz bankomātam, izņemtu naudu un atgrieztos. Turklāt pacientu pieņemšana pie speciālista notiek pēc pieraksta. Tas nozīmē, ka šajā konkrētajā gadījumā pacients vizītes laiku ir nokavējis. 

Lai noskaidrotu radušos situāciju, kāpēc 11. martā nestrādāja Valkas poliklīnikas reģistratūra un kā šādās reizēs rīkoties pacientiem, “Ziemeļlatvija” sazinājās ar SIA “Vidzemes slimnīca” sabiedrisko attiecību speciālisti Benitu Brilu. Viņa šos jautājumus pāradresēja Klientu apkalpošanas daļas vadītājai Inesei Jurdžei. Viņa atzīst, ka aizvadītajā ceturtdienā poliklīnikas reģistratūra bija slēgta no pulksten 8 līdz 9.50.  

“Reģistratores prombūtne bija saskaņota. Šādos brīžos mums kā atbalsts darbojas Steidzamās medicīniskās palīdzības punkts (SMPP). Līdz šim SMPP nebija iespējas norēķināties ar bezskaidru naudu. Šobrīd, reaģējot uz klientu neapmierinātību un ievērojot
epidemioloģiskās vadlīnijas, kurās norādīts, ka bezskaidras naudas darījums ir drošākais maksāšanas veids, tuvākajā laikā SMPP tiks
uzstādīts POS terminālis bezskaidras naudas darījumiem.

Atvainojamies par sagādātajām neērtībām un pateicamies klientei par  viedokļa paušanu,” uzsver I. Jurdže.

Lai noskaidrotu, vai bieži SMPP apmeklētāji lūdz iespēju par medicīnisko pakalpojumu norēķināties ar bankas karti, darbiniece, kura nevēlējās, lai laikrakstā nosauc viņas vārdu, atklāj, ka ļoti reti, jo pārsvarā visi apmaksu  veic skaidrā naudā. Darbiniece, uzzinot, ka traumpunktā plānots uzstādīt bezskaidras naudas norēķinu termināli, norāda, ka pirms daudziem gadiem šāds terminālis jau bija, bet to ekonomisku apsvērumu dēļ noņēma. Viņa uzskata, ka šāds pārpratums nebūtu radies, ja reģistratūras darbinieces prombūtnes laikā viņu aizvietotu kāds cits darbinieks. 

Valkas poliklīnikas virsmāsa Dināra Auniņa stāsta, ka aizvadītajā ceturtdienā viņai bijusi brīvdiena, bet viņa ir informēta par radušos situāciju. Reģistratūras darbiniece informēja par savu prombūtni, jo viņai bija jāved bērns pie ārsta Valmierā. Atrast aizvietotāju ir neiespējami, jo, kā atzīst virsmāsa, poliklīnikā trūkst darbinieku. Turklāt līdz šim SMPP nepieciešamības gadījumā ir kā atbalsta punkts poliklīnikas reģistratūrai. D. Auniņa uzskata, ka solījums uzstādīt termināli bezskaidras naudas norēķiniem ir atbalstāms, jo tas ļaus izvairīties no līdzīgām situācijām.

Valkas poliklīnikas reģistratūrā kopš 2016. gada strādā Ginta Stālmeistere. Viņa “Ziemeļlatvijai” stāsta, ka nav neviena cita darbinieka, kas viņu vajadzības gadījumā varētu aizvietot. Šāda situācija radusies pirmo reizi, jo nav bijusi cita iespēja, kā bērnu aizvest pie daktera Valmierā, kā tikai no rīta. Par to, ka SMPP tiks uzstādīts terminālis, reģistratūras darbiniece izsakās atzinīgi, bet tomēr atgādina, ka ar termināli arī var gadīties kāda tehniska problēma, tāpēc drošības dēļ apmeklētājiem vajadzētu kādu naudas summu turēt naudas makā.

Valka