Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Vairākus iedzīvotājus satraukušas vēstules ar dīvainiem zīmogiem 2

Šonedēļ vairāki Valkas iedzīvotāji ir saņēmuši savādu vēstuli, kas piesaista uzmanību jau ar aploksni, kuru rotā dīvains zīmogs.

Zīmoga vidū lieliem burtiem ir rakstīts "Grand prix" (Lielā balva), bet spiedoga malās norādīts "Svarīgs pasta sūtījums". Lai vēstules saņēmēju samulsinātu vēl vairāk, līdzās pirmajam redzams vēl viens zīmogs ar uzrakstu "Uzskaites kods 1001".

Sola 20 tūkstošu latu laimestuViena no vēstules saņēmējam Edīte to bija atnesusi parādīt arī uz redakciju, lūdzot žurnālistus noskaidrot, vai pasta sūtījums nav kārtējā krāpnieku izrīkošanās, kādas jau piedzīvotas vairākkārt. Lasot vēstuli, tieši tāda doma pirmā iešaujas prātā. Rakstītais teksts sākas visnotaļ intriģējoši.

"Lūdzu, ievelciet elpu, pirms lasiet šo vēstuli, jo tik labas ziņas katru dienu nenākas saņemt," tāds ir pirmais teikums. Kā zināms, līdzīgi vēstules sākuši arī blēži, uzreiz solot no matu galiem līdz papēžiem aplaimot saņēmēju. Tālāk vēstules autori min iemeslu, kādēļ rakstījuši. Adresātam tiek piedāvāta iespēja kļūt par lielās naudas balvas - 20 tūkstošu latu - ieguvēju.

Paredzēta arī specbalva - vieglā automašīna 10 tūkstošu latu vērtībā. Balvu saņēmēji tikšot paziņoti februārī. Laimesta piedāvātāji atbild uz iespējamiem jautājumiem, kādi varētu rasties vēstules saņēmējam. Piemēram, ikvienu varētu interesēt, kā tiks noteikts uzvarētājs un piešķirta balva. Katrs spēles dalībnieks saņemšot īpašu Grand prix numuru, ko reģistrēs uz numura īpašnieka vārdu.

Laimīgo numuru noteiks izlozē. Taču, lai numuru saņemtu, jāgaida otra vēstule dzeltenā aploksnē, kurā būs daudz sīkāku skaidrojumu un norādījumu. Uz otro vēstuli tās saņēmējam vajadzēs atbildēt septiņu dienu laikā, nosūtot spēles organizatoru pieprasīto informāciju.

Patiesībā reklamējot grāmatu tirdzniecībuAtšķirībā no līdzīga rakstura nezināmu vai izdomātu firmu piedāvājumiem, šoreiz gan sarakstes organizatori ir pazīstamas un respektablas firmas. Vēstulē norādīts, ka spēli organizē apgāds "Jumava" un viena no lielākajām izdevniecībām pasaulē "Reader's Digest", kas atrodas Ņujorkā. Vēstuli parakstījuši apgāda "Jumava" prezidents Juris Visockis un "Grand prix" komisijas valdes locekle Anna Pavlovska.

Sazinoties ar apgādu "Jumava", "Ziemeļlatvija" noskaidroja, ka ar vēstuļu nosūtīšanu apgāds uzsācis jaunu grāmatu tirdzniecības veidu, piedāvājot un pārdodot tās pa pastu. "Esam uzsākuši šādu grāmatu piedāvājumu ar intrigējošu reklāmu, lai piesaistītu iedzīvotāju uzmanību. Adresātus izvēlējāmies nejaušā kārtībā ar Latvijas Pasta palīdzību.

Protams, tiem, kas turpinās spēli un atbildēs uz mūsu otro vēstuli, būs iespēja laimēt minētos 20 tūkstošus," skaidro apgāda "Jumava" reklāmas un sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ļoļa. Uz jautājumu, vai grāmatu izdevēji ir tik bagāti, ka var laimestos atdot tūkstošiem latu, viņa atbild, ka finansētāja ir izdevniecība "Reader's Digest".

Vēstules saņēmēja Edīte gan iebilst, ka pirmajā vēstulē nav ne vārda minēts par grāmatu piedāvājumu. Ir tikai aprakstīta iespēja iegūt naudas laimestu, kā arī vinnēt automašīnu. "Kā jau teicu, ar pirmo sūtījumu vēlējāmies tikai ieintriģēt adresātus. Par grāmatām informēsim nākamajā vēstulē. Kā pirmo piedāvāsim grāmatu "Veselīga uztura rokasgrāmata". Tā būs domāta visai ģimenei," stāsta L. Ļoļa.

Liela daļa adresātu izturas atturīgiReklāmas speciāliste piebilst, ka septembrī šādas vēstules nosūtītas vienam procentam Latvijas iedzīvotāju. Atsaucība bijusi liela, tādēļ nākamajā tūrē vēstules nosūtītas jau deviņiem procentiem. Tomēr uz labu laimi izvēlētus adresātus var arī neinteresēt grāmatas, bet tajā pašā laikā, iespējams, kāds, kas labprāt izmantotu šādu pakalpojumu, piedāvājumu nebūs saņēmis.

"Jā, diemžēl tā ir laimes un veiksmes spēle. Piedāvājumu saņems tikai tie, kuriem ir nosūtītas vēstules un kuri uz tām būs atbildējuši," apliecina L. Ļoļa. Pēc viņas teiktā, šāda spēle jau sešus gadus veiksmīgi darbojas Lietuvā. "Reader's Digest" spēli jau labi sen organizē daudzās pasaules valstīs.

Vēstules saņēmēji gan šaubās, vai viss notiks tieši tā, kā rakstīts. "Baidos arī nosūtīt savu konta numuru svešai firmai," atzīstas Edīte. Viņa arī nevar pateikt, vai piedāvātās grāmatas viņu interesēs.

L. Ļoļa apgalvo, ka spēles organizatoru godīgumu apliecinās katram spēlētājam izsniegtais loterijas atļaujas numurs. "Pieļaujam, ka kādu var neinteresēt tieši pirmā grāmata, bet tad tik un tā iesakām mums atbildēt un spēli turpināt, jo būs arī citi piedāvājumi," iesaka apgāda "Jumava" pārstāve.

"Jumavas" vēstules saņemtas daudzos novados. No internetā lasītajiem komentāriem par šo spēli vairākos izskan neticība vēstulēs paustajiem apgalvojumiem. Šķiet, pie daļas adresātu ar šādu reklāmas veidu ieintreģēšanas vietā panākts gluži pretējs efekts, radot aizdomas par blēdīšanos.

Komentāri 2

manlabpatīkdomāt

par brīvu ir tikai siers slazdā...

pirms 8 gadiem, 2010.12.13 18:13

Edijs

Nu es ari saņemu tadu vestuli par grandprix akciju.pats jau esu no PREILU NOVADA nu kas nerisķē tas nevinnē

pirms 8 gadiem, 2011.01.07 00:35

Valka