15 vienkārši veidi, kā dzīvot veselīgāku un priecīgāku dzīvi

Lai ieviestu pozitīvas pārmaiņas savā dzīvē, nebūt nav jāgaida jaunais gads – to var darīt jebkurā laikā. Turklāt dzīves kvalitātes uzlabošana neprasa daudz laiku un naudas. Viss, kas vajadzīgs, ir vēlme un motivācija.

Turpinājumā daži vienkārši ieradumi, kuru ieviešana ikdienā atnesīs pozitīvas pārmaiņas. 

Esi devējs

Atrodi veidus, kā palīdzēt citiem. Tam nav jābūt kaut kam lielam un nozīmīgam – pietiks, ja uzklausīsi draugu, palīdzēsi trūcīgam kaimiņam vai kā brīvprātīgais iesaistīties labdarības organizācijā. Šāda rīcība sniedz ne tikai gandarījumu, bet arī ļauj paskatīties uz dažādām dzīves norisēm no citas perspektīvas. 

Kop draudzību

Jebkurās attiecībās jāiegulda darbs. Ja pametīsi novārtā draudzību, pazaudēsi draugu. Centies draugus satikt regulāri – kopā pavadiet nedēļas nogales vai satiecieties kafejnīcā, lai kopīgi pavakariņotu. Stipras draudzības saites palīdz veiksmīgāk pārvarēt dzīves izaicinājumus. 

Pamēģini kaut ko jaunu

Brīvdienas ir laiks, kad uzlādēt ķermeni un garu. Turklāt efektīvā atpūtā nebūt nav jāiegulda daudz naudas. Plānojot izklaides, esi radošs – pamēģini kaut ko jaunu un nebijušu, piemēram, dodies pārgājienā ar ģimeni, sarīko pikniku tuvējā parkā vai organizē galda spēļu turnīru draugu kompānijā. 

Veido atmiņas

Labs veids, kā atcerēties tos labākos un skaistākos dzīves notikumus, ir krāt atmiņas. Turklāt pat tad, ja kāds notikums nebūs izdevies tik labi, kā iecerēts, atmiņas par to liks atcerēties labo, nevis slikto. 

Lai arī dzīvojam tehnoloģiju laikmetā, kad uzņemt attēlus nav nekas neparasts, tomēr ir labi iekārtot fotoalbumu un bildes glabāt papīra formātā. 

Meklē garīgumu

Cilvēks ir garīga būtne. Un, lai justos labi un pilnvērtīgi, garīgie meklējumi ir ļoti svarīgi. Nebaidies uzdot jautājumus, meklēt atbildes un atrast domubiedrus. Tas dos spēku un liks justies labāk gan par sevi, gan savu dzīvi. 

Atdzīvini tradīcijas

Ģimeniskas tradīcijas ir lielisks veids, kā sajust vienotību un piedzīvot drošības sajūtu. Tādēļ izmanto svētkus un brīvdienas, lai koptu tradīcijas un ieviestu jaunas. 

Izbaudi kustību prieku

Mazkustīgs dzīvesveids ir neveselīgs gan ķermenim, gan garam. Atrodi veidus, kā to mainīt – dodies garākās pastaigās, iegādājies velosipēdu vai izmēģini jaunus sporta veidus, kas sniedz prieku. Turklāt šīs aktivitātes var lieliski apvienot ar laika pavadīšanu kopā ar draugiem un ģimeni. 

Ļaujies pieskārieniem

Vēl viens veids, kā uzlabot pašsajūtu, ir ļauties pieskārieniem – vai tas būtu tuva cilvēka apskāviens vai profesionāla masāža, tas ļaus relaksēties un uzlabos imunitāti. 

Atbrīvojies no liekā

Lai justos labāk, jāatbrīvojas no liekā – tas attiecas gan uz prātu, gan mājokli, gan dzīvi kopumā. Sākumā tas var šķist grūts uzdevums, taču pārmaiņas, ko tas atnesīs būs tā vērtas – dzīve būs mazāk pārblīvēta, un atbrīvosies vieta jaunajam. 

Izgulies

Katram zināms – lai justos labi, liela nozīme ir arī pilnvērtīgai atpūtai. Vairumam pieaugušo nepieciešams vismaz 7 stundu miegs, kas ir pietiekami, lai saglabātu produktivitāti darbā un dzīvesprieku ikdienā. Nepietiekams miega daudzums atstāj ietekmi uz veselību un pašsajūtu kopumā. Un tas, savukārt, mazina dzīves kvalitāti. 

Miega traucējumi mūsdienās nav nekāds retums, un tam mēdz būt dažādi iemesli, piemēram, hronisks stress. Miega kvalitāti ietekmē arī pārtika, ko lietojam. Tādēļ, ja neizdodas izgulēties, vērts pārskatīt savus kafijas dzeršanas paradumus. Turklāt jāpatur prātā, ka kafija nav vienīgais kofeīnu saturošais dzēriens – miega kvalitāti var ietekmēt arī enerģijas dzērieni un pat tēja. 

Vēl viens aspekts, kas palīdzēs izbaudīt pilnvērtīgu atpūtu – ievēro mierīgāku režīmu vismaz stundu pirms gulētiešanas. Ieej siltā vannā, izslēdz televizoru, palasi grāmatu – tas viss palīdzēs nomierināt prātu. 

Izvēlies pilnvērtīgu pārtiku

Vienkāršs veids, kā justies labāk, ir izvēlēties veselīgāku pārtiku. Veselīga uztura pamatprincipi ir zināmi, šķiet, katram, taču to ieviešana ikdienā var būt visai sarežģīts uzdevums. 

Lai ieviestu paliekošas pārmaiņas, sāc ar mazām pārmaiņām, piemēram, iekļauj ēdienkartē vairāk dārzeņu un augļu. Labi noder arī maltīšu plānošana, turklāt šādai stratēģijai ir vēl kāds labums – tā ļauj ietaupīt arī naudas līdzekļus. 

Izveido budžeta plānu

Nav nekāds noslēpums, ka finanses ir joma, kas var atstāt lielu iespaidu uz mūsu stresa līmeni un pat veselību. Lai mazinātu šo spriedzi, vērts izveidot personīgā budžeta plānu, kurā ietverti visi ienākumi un izdevumi. Tas ļaus ieraudzīt reālo situāciju, izvērtēt prioritātes un saprast, kādas pārmaiņas būtu nepieciešamas. 

Būtisks faktors, kas mēdz vairot stresu, ir kredītsaistības. Mūsdienīgas aizņemšanās iespējas, piemēram, kredītlīnija, var palīdzēt dažādās situācijās, tomēr, ja vēlies mazināt stresu un justies drošāk, aizdevuma atmaksai vienmēr jābūt finansiālo prioritāšu augšgalā – jebkuras kredītsaistības jācenšas atmaksāt pēc iespējas ātrāk. 

Pavadi laiku brīvā dabā

Vēlies atgūt spēkus un vairot pozitīvas emocijas? Dodies dabā! Mežs, jūra, kalni, pļavas – tas viss var palīdzēt gūt vērtīgo dabas enerģiju. Īpaši noderīgi tas ir saulainā laikā, jo uzturēšanās saulē organismam liek ražot vairāk D vitamīna. Jāatzīmē arī, ka saules gaisma mazina arī nomāktību. 

Atrodi savu hobiju

Lai dzīve būtu interesantāka, jāizraujas no rutīnas. Dari lietas, kas Tev sagādā patiesu prieku – rušinies dārzā, fotogrāfē, glezno, spēlē teātri vai nodarbojies ar sportu – tas lai paliek Tavā ziņā. Galvenais, lai tas sniedz prieku un gandarījumu. 

Spēlē spēles

Spēļu spēlēšana kopā ar ģimeni un draugiem sniedz daudz prieka un vairo enerģiju. Vai tās būtu galda spēles, futbols parkā vai kāda cita jautra spēle, ļaujies tai!

Kā redzams, pastāv daudz vienkāršu veidu, kā panākt lielisku efektu un ienest savā dzīvē vairāk prieka. Esi radošs un izmanto to savā labā!


Reklāmraksti