6 budžetam draudzīgas digitālā mārketinga stratēģijas

Biznesa uzsākšana ir milzīgs izaicinājums. Tas prasa ne tikai drosmi, bet arī sākotnējo kapitālu. Ja plāno veidot uzņēmumu jomā, kurā jau ir pietiekami daudz konkurentu, tev jādomā, kas būs tava īpašā “rozīnīte”, kura atšķirs pakalpojumu/preci no citām. 

Atbalstu biznesa uzsākšanai uzņēmēji gūst dažādos veidos. Mūsdienās ir iespēja saņemt arī Eiropas Savienības piešķirto finansējumu, taču ir daļa uzņēmumu, kas sākuma kapitālu nolemj veidot noformējot kredītu. Savukārt otra daļa dod priekšroku personīgo līdzekļu ieguldīšanai.

Patiesībā ļoti liela daļa uzņēmumu sākas ar finansēm, kuras biznesa uzsācēji ieliek kopējā “kastītē” vienota mērķa labā. Savukārt pēc tam, kad uzņēmums izveidots, ir skaidrs, ka bez papildus izdevumiem neiztikt. Lai firma spētu eksistēt, kā arī piesaistītu klientus, ir nepieciešams īstenot dažādas mārketinga stratēģijas. Viens no tiem virzieniem, uz ko mūsdienās koncentrējas teju jebkuras jomas organizācijas, ir digitālais mārketings. Un nav brīnums, jo sociālie mediji, tālruņi u.c. kanāli, ir daudzu cilvēku neatņemama ikdienas sastāvdaļa. 

Šeit būs 6 digitālā mārketinga stratēģijas, kas noderēs uzņēmumiem ar ierobežotu budžetu. 

“Facebook” mērķauditorijas atlase. Šī aktivitāte ļauj sasniegt tos sociālo tīklu lietotājus, kas atbilst pazīmēm, kuras piemīt tavai mērķauditorijai. Iespējams, piemēram, atlasīt specifisku vecumu, atrašanās vietu u.tml. Šis ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā ievērojami uzlabot sociālo mediju kampaņu, ja budžets ir neliels. Izmantojot iespēju izvēlēties noteiktiem kritērijiem atbilstošus profilus, tu vari sasniegt tādus cilvēkus, kas, piemēram, iegādājas preces online un kuriem ir mājdzīvnieks vai arī lietotājus ar bērniem utt. 

Remārketinga izmantošana vairākos kanālos. Tipisks remārketings ietver reklāmu atkārtošanu vienās un tajā pašās platformās, kur patērētājs tās jau ir redzējis. Tāpēc, ja potenciālais pircējs ir uzklikšķinājis uz tavas “Google AdWords” reklāmas, taču nenotika konversija, tu joprojām turpini piedāvāt šim lietotājam “Google AdWords” reklāmas tajā pašā platformā. Ieteicams, lai tās tiktu attēlotas dažādos laikos. 

Starpkanālu remārketings ir iespēja rādīt lietotājiem reklāmas nevis tikai vienā, bet vairākās platformās. Tādēļ, ja, piemēram, potenciālais klients uzklikšķina uz tavu “AdWords” un nenotiek konversija, tu vari rādīt reklāmu šai pašai personai “Facebook” tīklā, piemēram. Viena no lielākajām šīs taktikas priekšrocībām ir tā, ka remārketings ļauj tev kombinēt dažādu platformu ietekmi, piemēram, “Google” un “Bing” ar tādu sociālo mediju kā “Facebook” u.c. Tas ļauj padarīt tavu zīmolu ietekmīgāku. 

“Instagram” reklāmas. Tev vairs nav nepieciešams veidot profilu, lai rādītu reklāmas “Instagram” platformā. Ja tās ir balstītas “Facebook”, tev ir iespēja noteikt, lai tās parādītos arī otrā sociālajā medijā. Turklāt, uzklikšķinot uz “Instagram” reklāmas, tā var aizvest tieši uz landinga lapu vai mājas lapas saiti arī neejot cauri “Instagram” profilam. 

Un tieši tādēļ, ka “Facebook” piedāvā vairāk nekā 600 mērķēšanas opciju, savienošana ar “Instagram” ir lieliska iespēja, kā sasniegt specifiskas auditorijas grupas un uzlabot savas mājas apmeklētāju skaitu, kā arī attīstīt biznesu.

Koncentrējies uz tālruņu lietotājiem. Reklāmas, kas parādās mobilajos tālruņos maksā vairāk nekā tās, kuras var redzēt datoros vai planšetēs, tādēļ, ja vēlies izlietot savus līdzekļus lietderīgāk, vari apsvērt ideju fokusēties primāri uz mobilajiem tālruņiem. “Google” un “Facebook” ir tās platformas, kas piedāvā iespēju sadalīt savu budžetu tā, lai ietilpinātu tajā arī mobilo mārketingu, ļaujot lielāko daļu līdzekļu nodot to reklāmu finansēšanai, kas parādās viedtālruņu interneta pārlūkos. 

“Facebook” īpašās reklāmas. Tās piedāvā iespēju nodrošināt lietotājus ar papildus informāciju par to, kādi ir tavi pakalpojumi un uzņēmums, neliekot personai iziet no sociālā medija. Ja tu pārdod kādu preci, tu vari izmantot īpašās reklāmas, lai nodrošinātu iespēju pierakstīties jaunumu saņemšanai e-pastā, radīt VIP listi, kuriem sūtīt īpašas akcijas, atlaides un piedāvājumus. 

“Google Analytics” izmantošana. Daudzi jaunie uzņēmumi neseko līdzi konversijām, kas ļoti apgrūtina rezultātu uzlabošanas procesu. Ja mēs nezinām, kas patīk auditorijai, ko tā visbiežāk lasa, skatās utt., mēs arī nezinām, uz ko novirzīt līdzekļus. Tad budžeta sadale pārvēršas par laimes spēli. Kāds ir risinājums? Izmanto “Google Analytics” opcijas, kas ļauj automātiski izveidot mērķauditorijas profilu, izmantojot savāktos datus. Pēc tam “Google” nosaka, kāda bija apmeklējuma plūsma - augsta vai zema u.tml. 

Tāpat tu vari veidot “Google” reklāmas, kas ir SEO sastāvdaļa. Pateicoties šai optimizācijai, tava uzņēmuma mājas lapu būs iespējams vieglāk atrast meklētājos. Piemēram, ja cilvēks ierakstīs meklētājā “zobārsts”, tava zobārstniecības prakse parādīsies rezultātu augšgalā utt. 


Reklāmraksti