Atšķirības sieviešu un vīriešu iepirkšanās paradumos

Internetā pērkam apģērbus, aksesuārus, sadzīves tehniku, automašīnas, telefonus un daudz ko citu. Tagad ir pat iespējams iegādāties pārtikas preces, kuras pēc tam tiek piegādātas tev uz mājām. Tas, ka arvien vairāk cilvēku izvēlas izmantot tieši tiešsaistes iepirkšanos, nav pārsteigums. Aizņemtā ikdiena daudziem no mums nesniedz iespēju aiziet uz veikalu un nopirkt visu nepieciešamo. Tā vietā vieglāk ir aplūkot interneta veikalu piedāvājumu un pasūtīt preces, lai tās tiktu piegādātas tev tieši uz mājām. 

Un, protams, iepirkšanās internetā, kas nu jau kļuvusi par ikdienišķu nodarbi, ir populāra gan sieviešu, gan vīriešu vidū. Apskatīsim, ar ko tad atšķiras abu dzimumu iepirkšanās paradumi!

  • Vairāk sieviešu dod priekšroku “šopingam” internetā. Iespējams, tu jau par to nojauti, vai arī tas tev ir pārsteigums, taču tiešsaistes iepirkšanos vairāk iecienījušas tieši dāmas. Kā atklāj kāds auditorijas pētījums – pēdējo 30 dienu laikā internetā iepirkušies 72% aptaujāto sieviešu, kamēr no vīriešu vidus to darījuši tikai 68%. Tas vēl nav viss – kā izrādās, 14% aptaujāto sieviešu savus pirkumus noskatījušas e-pastos, ko saņēmušas no interneta veikala. 
  • Lai arī daudzi vīrieši sev interesējošās preces atrod netīšām, vienkārši aplūkojot piedāvājumu bez noteikta mērķa, sievietes parasti meklē konkrētus zīmolus, bet pēc tam aplūko to piedāvājumu. Un mūsdienās atlasīt preces pēc zīmola ir ļoti vienkārši. Piemēram, interneta veikals 220.lv saviem pircējiem piedāvā filtrus, ar kuru palīdzību var atlasīt sev interesējošās lietas pēc dažādiem parametriem – krāsas, izmēra, zīmola, cenas utt. 
  • Sievietes ir izdevīgāko pirkumu mednieces. Arī tev noteikti ir gadījies dzirdēt sarunu starp dāmām par to, cik ļoti vienai no viņām paveicies, jo izdevies iegādāties lieliskas kurpes, turklāt veikalā tobrīd ir bijusi izpārdošana. Jā, sievietēm nudien ir ķēriens uz izdevīgu piedāvājumu atrašanu! Turklāt, kā rāda aptaujas dati, 71% aptaujāto dāmu atzinušas, ka pēdējais pirkums, kuru viņas veica, bija izpārdošanas ietvaros. 
  • Sievietes dod priekšroku paštaisītām un vintage precēm. Atšķirībā no kungiem, dāmas vairāk novērtē roku darbu, piemēram, dažādus interjera elementus, apģērbus, aksesuārus utt. Šādām lietām, viņuprāt, ir lielāka pievienotā vērtība, kā arī tām ir savs “stāsts”.
  • Savukārt vīrieši izvēlas praktiskas, taču kvalitatīvas preces, tādēļ arī gatavi par tām maksāt vairāk. Sievietēm patīk dažādas retro un vintage lietiņas, kuras var izmantot kā dekoru mājās vai arī pielietot praktiskā veidā. Iedomājoties, piemēram, kā agrākos laikos dāmas ķemmēja matus ar greznām matu sukām, sievietes arī vēlas izbaudīt šo sajūtu, tādēļ iegādājas sev mājās senlaicīgu ķemmi. Tā, iespējams, nav tik parocīga, taču skaista un ar savu vērtību. Tāpat daiļā dzimuma pircējas piesaista dažādi senlaicīgi tērpi utt.
  • Tehnoloģijas puišiem, kurpes – meitenēm? Padomā vēlreiz! Ja arī tu iedomājies, ka pircēju vairums iedalās šādi, tev tiek piedots, jo tas šķiet pašsaprotami. Taču tevi pārsteigs fakts, ka patiesībā vīrieši mēdz iegādāties apavus pat biežāk, nekā sievietes. Savukārt, kas attiecas uz tehnoloģiju iegādi, šeit dominē sievietes. 
  • Kādā pētījumā atklāts, ka gada laikā vismaz vienu tehnoloģisku ierīci iegādājušies 88% sieviešu, savukārt no vīriešu vidus to izdarījuši 83%. Lai arī šie dati, iespējams, tik ļoti savā starpā neatšķiras, tomēr tendence ir redzama – dāmām patīk tehnoloģijas.
  • Sievietes iecienījušas aplikācijas. Runājot par dažāda veida aplikācijām (gan maksas, gan bezmaksas), sievietes šeit atkal dominē. Vidēji 40% dāmu aplikācijas lieto biežāk nekā kungi. Savukārt vīrieši ir tendēti aplikācijās iztērēt vairāk naudas, kā arī spēlēt mobilās spēles. Mūsdienās daudzi interneta veikali piedāvā versijas viedtālruņiem, un daudzi pircēji tās arī izmanto, atzīstot, ka šis ir ļoti ērts iepirkšanās veids, piemēram, kamēr atrodies ceļā vai arī nav pieejas datoram. 
  • Sociālie mediji iekaro pircēju sirdis. Kamēr vīrieši biežāk izmanto tādus medijus kā “LinkedIn”, “Google+” u.c., kas saistīti ar profesionālo izaugsmi, tīklošanos, darba meklēšanu utt., sievietes dod priekšroku “Facebook”, “Instagram”, “Twitter” utt. Kā jau tu nojaut, sievietes biežāk izvēles sociālo mijiedarbību nekā vīrieši, tādēļ arī viņu mediju izvēle ir pielāgota šīm interesēm un vajadzībām.
  • Ir izpētīts, ka teju puse no sievietēm, kuras iepērkas tiešsaistē, arī komunicē ar šiem veikaliem sociālajos medijos. Iespējams, viņas seko, komentē, dalās ar ierakstiem, kā arī sazinās caur saraksti, vaicājot par precēm, to kvalitāti, piegādi utt. dāmām ir svarīgi gūt apstiprinājumu, ka izveidota mijiedarbība ar veikalu, kurā viņas iepērkas, jo tas piešķir personisku vērtību katrai lietai, kas nopirkta konkrētajā vietā.

Lai arī iepirkšanās internetā daļu sabiedrības biedē tādēļ, ka preces nav iespējams aptaustīt, pagaršot, uzmērīt utt., veikali to ņem vērā un, vēloties konkurēt ar citiem, viņi sniedz pēc iespējas detalizētākus preču aprakstus, dažādus attēlus un pat video, kas iepazīstina ar konkrēto preci. 

Iepirkšanās paradumi mainās, un to nav iespējams  noliegt. Pieredze līdz šim cilvēkiem ir bijusi atšķirīga, taču, laikam ejot, šie pakalpojumi noteikti attīstīsies vēl vairāk, lai tiešsaistes iepirkšanās būtu vēl izdevīgāka, ērtāka un drošāka. 


Reklāmraksti