Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Korporatīvie pasākumi visām gaumēm

Ikviens, kas rīkojis jebkādu pasākumu - ballīti, kāzas vai kādas jubilejas svinības - zina, ka izpatikt visiem ir teju neiespējami, un korporatīvie pasākumi, protams, nav nekāds izņēmums. Turklāt - jo lielāks kolektīvs, jo izaicinošāk ir atrast tādu aktivitāti, kas spētu gan izklaidēt, gan saliedēt visus uzņēmuma darbiniekus. Lūk, daži padomi, kā atrast vislabāko saliedēšanās variantu tieši Tev un Taviem kolēģiem.

Sāc ar interešu apzināšanu

Vispriecīgākie darbinieki būs tad, ja team building aktivitātes neliks viņiem pārāk daudz izkāpt no savas komforta zonas un vismaz daļēji sakritīs ar viņu interesēm.

Veic savu kolēģu aptauju

Pirms sāc plānot vai organizēt kādu kopīgu aktivitāti ar kolēģiem, ir svarīgi izprast, kādas ir uzņēmuma darbinieku intereses. To, cik ilgu laiku tas prasīs, visdrīzāk noteiks uzņēmuma lielums - respektīvi, jo vairāk cilvēku, jo grūtāk tos aptaujāt. Tāpēc var pielietot dažādas stratēģijas:

  • Mazos uzņēmumos iespējams īsi parunāties ar katru darbinieku atsevišķi aci pret aci;
  • Vidējos uzņēmumos iespējams izveidot kopīgu e-pasta saraksti vai kādu čatu, kur iespējams noskaidrot, vai kādam no darbiniekiem ir īpašas vēlmes attiecībās uz saliedēšanās pasākumiem;
  • Lielākos uzņēmumos ieteicams izveidot virtuālu aptauju ar konkrētām team building aktivitātēm, statistiski nosakot to, kas patiks vairākumam.

Piedāvā versijas, bet neatklāj plānu

Ja nepieciešams kolēģiem atklāt, kāda veida korporatīvais pasākums tiek plānots, ir labi iezīmēt tikai vispārīgās pasākuma aprises, lai saglabātu pārsteiguma elementu. Pietiks, ja izstāstīsiet galveno virzienu, kādā pasākumu plānots vērst. Korporatīvos pasākumus kā tādus var iedalīt trīs lielās kategorijās:

1. Kultūra un māksla - zem šīs kategorijas ietilpst gan kopīgas darbnīcas, kā rokdarbu meistarklases, gan vīnzinības kursi un degustācijas, kā arī kopīga kultūras pasākumu apmeklēšana.

2. Izglītība un kvalifikācijas paaugstināšana - šeit vairāk runa būs par kursiem, tīklošanu ar citiem nozares pārstāvjiem, apmaiņas programmas un konferences.

3. Aso izjūtu cienītājiem - dažādas izlaušanās istabas, peintbols, un sportiskās aktivitātes kā slēpošana, kartingi, laivu braucieni.

Pirms konkrētu aktivitāšu piedāvāšanu kolēģiem, vienmēr jāņem vērā arī uzņēmuma profils, piemēram, radošiem uzņēmumiem diez vai patiks pārāk mierīgi pasākumi, bet stīvus biroja darbiniekus nevajadzētu dzīt uz ekstrēmiem sporta veidiem bez viņu pašu iepriekšējas piekrišanas.

Kultūra un izglītība - ar pievienoto vērtību darbam

Pirmās divas korporatīvo pasākumu formas ir mierīgākas un ar lielāku pievienoto vērtību tieši darbinieku garīgajai attīstībai.

Izkopt individuālas prasmes kopā

Dažādi kultūras un mākslas pasākumi, kā arī radošās darbnīcas ļaus Tev un Taviem kolēģiem uzlabot individuālās prasmes, iemācīties kaut ko jaunu pašam sev, bet to paveikt draudzīgā kolēģu bariņā. Šādas aktivitātes ir ieteicamas kolektīviem, kas:

  • Ikdienā nodarbojas ar garīgo darbu, bet ikdienā mazāk saskarās ar radošo procesu;
  • Maziem un vidējiem kolektīviem vai konkrētai lielo uzņēmumu nodaļai;
  • Pārsvarā nodarbina sievietes un kultūras aktivitātes cienošus vīriešus.

Galvenais ieguvums no šādiem pasākumiem ir darbinieku radošā potenciāla atraisīšana, kas ļauj arī uz savu mazāk radošo darbu paskatīties no cita skatu punkta un ieviest tajā noderīgus jauninājumus.

Izglītošana nāk par labu darbam

Izglītojošie saliedēšanās pasākumi, kas palīdz arī paaugstināt darbinieku kvalifikāciju būs noderīgi vidējiem un lielajiem uzņēmumiem, turklāt būs piemēroti dažādu interešu cilvēkiem. Šajā gadījumā nebūs tik svarīgas darbinieku intereses vai dzimums, drīzāk darbs, ko šie kolēģi dara ikdienā. Piemēram, kursos un konferencēs uzņēmuma speciālistiem būs iespējams:

  • Nomainīt ikdienas rutīnu pret citu vidi;
  • Satikt savas jomas profesionāļus no citiem uzņēmumiem;
  • Nozares jaunumus uzreiz apspriest ar citiem klātesošajiem kolēģiem.

Rezultātā šādi korporatīvo pasākumu veidi palīdzēs uzlabot ikdienas darbu, taču iespējams uzņēmuma darbinieki nejutīsies īpaši atpūtušies pēc šīm aktivitātēm.

Piedzīvojumi palīdzēs saliedēt komandas garu

Taču ekstrēmākas un sportiskākas aktivitātes lieti noderēs tad, ja vēlies, lai Tava uzņēmuma korporatīvie pasākumi, veicina nevis konkrētas zināšanas vai prasmes, bet daudz netveramākas lietas kā komandas garu, spēju paļauties vienam uz otru un kolēģu savstarpēju draudzību. Šīs īpašības palīdz arī izjust lielāku piederību savam uzņēmumam un palielina darbinieku apmierinātību ar savu darba vietu. Ļoti labi darbiniekus saliedēs tādas aktivitātes, kā:

  • Pasākumi ar spēles elementiem, kas iekļauj sevī orientēšanos, uzdevumu risināšanu telpās vai brīvā dabā, kā piemēram, autoorientēšanās sacensības;
  • Komandu sacensības, kur kopīgi jāsasniedz kāds mērķis, kā peintbola spēles ar uzdevumiem kādus piedāvā, piemēram, GUNSnLASERS;
  • Sportiskas aktivitātes, kur katrs sacenšas par individuāli labāko rezultātu, piemēram, braucieni ar kartingiem.

Šajos pasākumos darbinieki varēs vairāk atraisīties, varēs pasmieties, iemācīsies kopā tikt galā ar dažādām problēmām, kā arī gūs tīri sportisku baudījumu no sacenšanās ar citiem kolēģiem. 


Tātad rezumējot visu iepriekš sacīto - apzini kolēģu intereses, izvēlies sava uzņēmuma lielumam piemērotas aktivitātes un tad Tevi saliedēšanās pasākumi apgūstot ko jaunu, izglītojoties vai saliedējot komandas garu būs izdevušies!

Reklāmraksti