Pieci ieteikumi veiksmīgai SMS mārketinga kampaņai

Ir neskaitāmi daudz iemeslu, kādēļ ikvienam uzņēmumam vajadzētu padomāt, vai savā komunikācijas stratēģijā iekļaut arī SMS mārketingu. Pirmām kārtām, šī īsziņu sūtīšana ir daudz lētāka nekā tradicionālās mārketinga metodes, piemēram, reklāma televīzijā vai radio. 

Tāpat katra nosūtītā ziņa droši sasniedz adresātu, SMS tiek izlasīta teju 100% gadījumu, turklāt pirmajās 3 minūtēs kopš tās saņemšanas. Vēl viena svarīga lieta ir tā, ka pareizi uzrakstīta ziņa aicina tās saņēmēju uz darbību – vai nu uzzināt vairāk, piezvanīt vai iegādāties kādu produktu. Līdz ar to nav pārsteigums, ka šāda veida komunikācija, mārketinga stratēģija palielina uzņēmuma peļņu.

Bet ir jāsaprot, ka nepareizi veidota SMS mārketinga kampaņa nevis veicina pārdošanu, bet tieši pretēji, turklāt rada nepatiku pret uzņēmumu. Tādēļ esam sagatavojuši pāris ieteikumus, kas palīdzēs izveidot veiksmīgu SMS mārketinga kampaņu, arī tad, ja tā ir pirmā.

Formulē savus mērķus

Veidojot jebkuru biznesa vai mārketinga plānu, ir svarīgi definēt mērķus, jo bez tiem rezultātu sasniegt ir teju neiespējami. Skaidri mērķi nozīmē arī skaidrāku plānu, uz kuru tiekties. Un tikai šādā veidā var soli pa solim, visu kārtīgi izvērtējot (arī to, kas jau izdevies, neizdevies) un saprotot, ko vajadzētu vēl uzlabot, var veicināt biznesa attīstību.

Veidojot SMS mārketinga kampaņu, ir jāpārliecinās, ka tā atbilst kopējiem biznesa un mārketinga mērķiem. Konkrēti, izmērāmi, sasniedzami, atbilstoši un specifiski laikā mērķi garantē to, ka arī SMS kampaņa būs veiksmīga un darbosies kopējā mārketinga plāna ietvaros.

Strādājiet komandā

Neviens speciālists, lai arī cik labs viņš būtu, nevar izdarīt visu viens pats. Tieši tāpat ir ar SMS stratēģiju. Mobilā kampaņa ietekmē vairāku jomu speciālistus, noteikti tā ir arī tavā uzņēmumā. Tādēļ ir svarīgi savā starpā sadarboties.

Ja uzņēmuma īpašnieks atbild par visu uzņēmumu kopumā, tad mārketinga speciālists atbild par mārketinga pusi – aktivitātēm, kas saistītas ar produkta vai pakalpojuma pirkšanu un pārdošanu. Un zem šī cilvēka var strādāt vēl vairāki reklāmas, pārdošanas u.c. jomu eksperti. Un tā kā katrs no šiem speciālistiem ir par kaut ko vairāk zinošs, nekā otrs, tikai darbojoties kopā var panākt izcilus rezultātus.

Piemēram, reklāmas speciālists noteikti zinās, kā vislabāk piesaistīt SMS saņēmēja uzmanību, proti, kādu tekstu vajadzētu rakstīt vai kādu saukli iekļaut. Bet mārketinga speciālists noteikti varēs izdomāt kādu lielisku piedāvājumu, kas ieinteresēs auditoriju.

Izmanto skaidru saucienu uz darbību

Mērķis, kādēļ tiek sūtīta kāda ziņa nav vienkārši pastāstīt kaut ko. Ja uzņēmums sūta SMS, tad visbiežāk tas ir tādēļ, lai esošie vai topošie klienti, piemēram, atnāktu uz veikalu un iegādātos konkrētās preces.

Līdz ar to sūtot SMS ir skaidri jāpastāsta tās saņēmējam, ko tu gribi, lai viņš darītu. Un tas ir jāpasaka tā, lai viņš to saprastu. Der vienkāršas frāzes: “Ienāc šeit!” “Apskati piedāvājumu!” vai tml.

Ja vēlies, lai ziņas saņēmējs izlasītu kādu interesantu rakstu par tavu uzņēmumu, konkursu vai ko citu, tad ļoti labi strādā saites ievietošana īsziņā. Tā kā arī šo vari droši izmantot!

Neaizmirsti iegūt atļauju

Viena no muļķīgākajām kļūdām, kas patiesībā var radīt negatīvas sekas uzņēmumam, ir nepareizi ievākti klientu dati. Ne velti speciālisti uzsver, cik liela nozīme ir tam, ka klienti paši dod atļauju šāda veida biznesa SMS saņemšanai. Citādi netiks sasniegts galvenais mārketinga mērķis, kas ir nodrošināt efektīvu komunikāciju starp klientu un uzņēmumu. 

Iedomājies, ka tu pāris reizes mēnesī saņem SMS no kaut kāda makšķernieku veikala, lai gan ne reizi mūžā neesi pat makšķerējis un tevi tas vispār neinteresē, turklāt šajā veikalā ne reizi neesi bijis, bet kaut kādā veidā viņi ir ieguvuši tavu telefona numuru. Vai nākamajā reizē, kad tu iesi pa ielu un pamanīsi šo veikalu, tevī būs pozitīvas emocijas? Diezin vai. Tieši pretēji – tevī radīsies nepatika pret šo uzņēmumu.

Tādēļ, ja arī no 100 anketētiem cilvēkiem, saņemt SMS uz savu mobilo numuru piekrituši vien daži, tas ir labāk, nekā sūtīt ziņu bez atļaujas.

Laikam ir nozīme

Tikko runājām par to, cik svarīgi ir iegūt klientu atļauju SMS saņemšanai, bet, ja arī šī atļauja ir saņemta, nedrīkst to ļauni un neapdomīgi izmantot! Nedrīkst sūtīt īsziņas neadekvātos laikos, kas ir agri rīti un vēli vakari. Tas ir laiks, kad visbiežāk cilvēki vai nu guļ vai atpūšas. Un kā likums – šajā laikā nevienu traucēt nedrīkst!

Protams, vari pāris reizes izsūtīt SMS rīta pusē, pusdienlaikā un vakarā, lai pārbaudītu, kad no tiem ir lielākā atdeve (tā arī zināsi, kāds tad ir labākais laiks, lai īsziņas sūtītu turpmāk), bet nedrīkst pārspīlēt. Plkst.6 rītā vai plkst.23 vakarā nudien nav labākais laiks, lai aicinātu iegādāties tavu produktu!


SMS mārketings ir patiesi fantastisks veids, kā uzturēt komunikāciju ar klientiem un palīdzētu biznesam attīstīties, taču viss ir jādara apdomīgi un ar atbildības sajūtu, pirmām kārtām domājot par saviem klientiem!

Ja neesi pārliecināts, ka pats vari izveidot veiksmīgu SMS mārketinga kampaņu vai par to vēlies uzzināt vairāk, ieskaties sales.lv!


Reklāmraksti