Valkā skolu tuvina sabiedrībai

Valkas ģimnāzijā notika neparasts pasākums - vienu mācību stundu vadīja valcēnieši - sabiedrībā labi pazīstami cilvēki. Skolēni zināja tikai stundas tēmu, bet nezināja, kurš to vadīs.

Fotoreportāža šeit!

Ideja par šā pasākuma rīkošanu radās skolotājai Andrigai Lozdai. "Domāju, ka tas bija svētīgs pasākums gan skolēniem, gan tiem, kuri vadīja mācību stundu. Akcijas mērķis ir īstenots," pārliecināta A. Lozda.

 

8. klasē sporta stundu vadīja kultūras nama direktore Aija Sallu. Faktiski jau tā bija deju stunda. "Mēs strādājām ļoti raiti un cītīgi, taču ar stundu bija par maz, vajadzēja divas," atzīst A. Sallu.

 

 

Tomēr arī šīs stundas laikā iemācījušies latviešu tautas deju soļu pamatus un šo soļu pielietojumu dažādās kombinācijās. Tiesa, dejojot tika arī dziedāts, tāpēc skolotājas no blakus klasēm lūdza uzvesties klusāk. "Bija jauki un jautri. Stundu pabeidzu gluži nosvīdusi," smaida pedagoģe.

 

Mācību stundu ģimnāzijā vadīja Valkas kultūras nama bērnu pasākumu organizatore Mārīte Meļķe, ansambļa "Sestā jūdze" dalībnieks Modris Miķelsons, dziedātāja Ginta Ēķe, Valkas rajona padomes speciāliste Māra Bondare-Petersena, banku darba eksperts Ivars Noviks, frizieris Vjačeslavs Baskovs, laikraksta "Ziemeļlatvija" galvenā redaktore Ingūna Johansone, Strenču mūzikas skolas pedagoģe Ralda Ziemule, Saeimas deputāts Vents Armands Krauklis, narkologs Valdis Ķiris un Valkas pilsētas domes priekšsēdētāja Unda Ozoliņa.

 

Pēc stundas daudzi atzinās, ka laika iecerētā izklāstam bijis par maz. Piemēram, G. Ēķe un V. Baskovs sacīja, ka šādā veidā varētu darboties visu dienu. A. Lozda pirmo par ieceri darboties ar skolēniem uzrunāja V. Baskovu. Īpaši nebija jāpierunā neviens, un pirmie atsaucās visaizņemtākie cilvēki. Pēc stundas "jaunizceptie" skolotāji katrai klasei rakstīja vēlējumu, un tos nolasīs kādā no turpmākajiem pasākumiem. Visam cauri vijās atziņa, ka Valkā ir lieliska skola un skolotājiem te ir spārni.

 

"Man šī akcija ļoti patika. Sākumā biju nedaudz satraucies, jo šo paaudzi īpaši nepazīstu. Bažas bija veltas, un atzīšos, ka šie skolēni man stipri iekrita dvēselē," atzīst V. Baskovs. Viņš bija iecerējis runāt par romānu "Meistars un Margarita", taču to zināja mazākā klases daļa, tāpēc nācās pāriet pie tādiem darbiem, kurus zināja vairāk skolēnu.

 

 

Apmēram pusei skolēnu vispār nepatīk lasīt, tāpēc tika runāts arī par to, kālab lasīšanai ir jāatlicina laiks. Visvairāk V. Baskovs priecājas par to, ka skolēni klausījās ar lielu interesi, uzdeva jautājumus un nebija tā, ka viņi gaidītu stundas beigu zvanu.

Izglītība