Vidzemes periods tuvojas finišam

2009. gada Latvijas autokrosa čempionāts vieglajām automašīnām pēc svētdienas Smiltenes sacīkstes sasniegs ekvatoru, jo būs aizvadīti trīs no sešiem posmiem. Tātad, ja līdz šim sportistu rezultāti bija kā ieskriešanās, tad čempionāta turpinājums būs nežēlīga cīņa par čempiona tituliem visās klasēs.

 

Vēl dramatiskāka situācija kravas automašīnu D-12 klasē - pēc svētdienas sacīkstes vēl tikai divas kaujas, lai noskaidrotu labāko GAZ braucēju.

 

Interesanti, ka pirmie trīs čempionāta posmi aizvadīti Vidzemes pusē - starp pirmo un trešo sacīksti, kas notika Smiltenē, aizvadīts arī posms Brenguļos pie Valmieras. Turpinājums būs citāds - 2. augustā posms Priekulē, bet 12. septembrī Bauskā. Tiesa, fināls, kā ierasts, atkal Brenguļos 11. oktobrī. Būs interesanti vērot, vai ģeogrāfijas maiņa ieviesīs arī izmaiņas spēku samēros.

 

Ja par čempionātu kopumā - pēc pirmajām divām sacīkstēm visās četrās klasēs (1600, 2000 Super, Open, bagiju B600) ir dažādi uzvarētāji. Pirmā posma uzvarētāji, attiecīgi, Andris Priedītis, Jānis Spīķis, Jānis Kozlovskis un Renārs Vinokurovs, Brenguļu drāmā guva trešās vietas.

 

1600: Vērmanis turpina jaukt kārtisSezonas pirmajā posmā Tepera trasē 1600 kategorijā par galveno intrigu rūpējās Edgars Galvanovskis un Andris Priedītis, pēdējā apļa pēdējā pagriezienā uzvaru sadalot par labu Andrim. Taču Brenguļos ar pēdējā brīža pieteikšanos pārsteidza bijušais čempions Oļģerts Vērmanis juniors, turklāt pārliecinoši visus uzvarēja.

 

 

Tikpat negaidīti un uz kavējuma robežas valmierietis pieteicies arī Smiltenes sacīkstei. Te arī intriga: vai Vērmanis būs nesakaujams arī ārpus māju trases? Vai tas, ka viņš, atšķirībā no citiem klases favorītiem, šogad vēl nav iemēģinājis Tepera apli, viņam traucēs?

 

Paturot prātā, ka aprīļa beigās Priedītim un Galvanovskim šajā trasē nebija konkurentu, jāņem vērā vēl viens faktors - sezonas debitants Rei­nis Lielienšteins Brenguļos pārsteidza ar lielisku otro vietu. Tātad arī viņš ir favorīts?

 

2000 Super: Iznīcinātāju eskadriļaBrīžiem liekas, ka daļai 2000 Super braucēju nav svarīgi, kas tiek salauzts - galvenais, kaut kas jāiznīcina. Ja Smiltenē uzacis tika rauktas par Alda un Kristapa Kasparoviču pāris epizodēm, tad Brenguļos izcēlās pirmā posma uzvarētājs un viens no favorītiem Jānis Spīķis.

 

 

 Izslēdzis no spēles pa kādam konkurentam, drīz kapitulēja arī viņš pats.Favorītu pulks plašs. Spīķis var uzvarēt, ja nelauzīs mašīnu. Mārtiņš Porietis var uzvarēt, ja pārtrūks tehnikas problēmu sērija (motora karšana Smiltenē, motora defekts Brenguļos, likstas arī Lietuvas čempionāta posmā).

 

 

Var uzvarēt Aldis vai Kristaps Kasparoviči, ja balstiekārta demonstrēs īpašu pacietību. Var uzvarēt Jānis Berķis, ja viņam izdosies izvairīties no pieredzējušo konkurentu uzbrukumiem. Un var uzvarēt Ainārs Kenigsbergs, ja iepriekš minētie neizpildīs savus „ja" uzdevumus, kā tas notika Brenguļos!

 

Open: Jerāna un Kozlovska duelisOpen klasē turpināsies Raimonda Jerāna un Jāņa Kozlovska duelis. Pirmo posmu iznākumu var raksturot kā „1:1" situāciju: abi vienreiz uzvarējuši, vienreiz izstājušies. Kozlovska gadījumā gan izstāšanās sanāca veiksmīga, jo tik un tā Jānis guva trešo vietu.

 

Tomēr pagaidām spēcīgāks šķiet čempions Jerāns, jo viņš kopumā dominējis abās sacīkstēs, vienīgi Smiltenē finālā notrūka pusass, kas sabojāja kopvērtējumu. Jāņa brauciens šajā sezonā šķiet pārāk emocionāls. Liekas, viņš jūt, ka var tikt priekšā Raimondam, taču vēl pavisam nedaudz pietrūkst. Plus tehnikas defekti un mainīto pusašu rekords Brenguļos...

 

B600: Mūrnieks?B600 klasē šobrīd par nopietnu favorītu izveidojies Ģirts Mūrnieks. Lai arī ir braucēji, kuri var tikt viņam priekšā, Mūris lieliski izmanto savu gadiem lielo pieredzi un ar veiksmes palīdzību apspēlē konkurentus.

 

Galvenie pretinieki līdzšinējie - pirmā posma uzvarētājs Renārs Vinokurovs, kā arī talantīgais Ģirts Zīle, kura autosporta karjera gluži vai nolādēta - jau sen varēja būt uzvaru birums, taču tehnika pieviļ nevajadzīgā brīdī.

 

 

D-12: Eglītis pret LeimaniVērosim, kā veiksies Aigaram Ozoliņam, kurš kopvērtējumā D-12 klasē ir trešais. Taču prognozējams, ka Smiltenē atkal gaidāms mājinieka Kristapa Eglīša un cēsnieka Bruno Leimaņa duelis. Atceroties, cik blīvs finišs bija pavasarī, uzvarētāju grūti prognozēt.

 

 

Ko ziemā ēd Folkreiss?Kas tas tāds? Dažas definīcijas. Tautas autosports, kas notiek slēgtās trasēs. Mašīnas - minimāls, bet optimāls slāpētajiem ātrumiem drošības aprīkojums, ielas riepas, praktiski standarts. Tajā pašā laikā - jebkura novecojusi savulaik sportā kalpojusi mašīna (vecā krosa, treka, rallija, šosejas tehnika).

 

 

Kas nodrošina izmaksu kontroli un līdz ar to pieejamību gandrīz ikvienam? Būvē mašīnu kā gribi, taču sacīkstē jebkurš to var iegādāties par fiksēto cenu 950 eiro, un sportists nedrīkst atteikties šo auto pārdot!

 

Smiltenē tiks aizvadīta Latvijas Folkreisa otrā sacīkste, uz starta stāsies pirmie daži automobiļi. Arī braucienu formula un trase būs interesanta, tāpēc Folkreiss izrādes ziņā var kļūt par vienu no galvenajiem šoviem! Noteikti būs iespēja aprunāties ar Folkreisa dalībniekiem, kuri ir gatavi stāstīt interesentiem ko vairāk.

 

 Svētdiena, 5. jūlijs

No 8.00 līdz 9.20 sacensību dalībnieku reģistrācija un dokumentu pārbaude.

No 8.00 līdz 9.30 automašīnu tehniskā pārbaude.

No 8.30 līdz 9.40 brīvie treniņi;

Pulksten 9.50 dalībnieku sapulce.

No 10.00 līdz 11.20 laika kontroles braucieni.

Pulksten 11.30 čempionāta atklāšana un dalībnieku parāde.

Pulksten 11.40 čempionāta posma pirmais starts.

Seko kvalifikācijas braucieni un fināli. Tālāko kārtību nosaka sacensību galvenais tiesnesis.

Ap pulksten 17.30 sacensību uzvarētāju apbalvošana.

Auto/Moto/Velo