Nūjošanas pārgājieni Valkā turpināsies

Pagājušo sestdien pie Valkas brīvdabas estrādes notika Veselības dienai veltīts pasākums ar nūjošanu un soļošanu brīvā dabā. Interesentu nebija daudz, taču viņi lēma, ka šīs nodarbības jāturpina.

 

Nūjošanas dzimtene ir Somija, kad 1930. gadā nebija sniega. Slēpotāji sāka trenēties, soļojot ar nūjām, kas faktiski bija slēpošanas imitācija.

 

Šī nodarbe atdzima 1980. gadā un to atjaunoja tie paši somi, lai ar fiziskajiem vingrinājumiem varētu piedalīties visi iedzīvotāju slāņi, turklāt neatkarīgi no vecuma. Tagad nūšana ir populāra ļoti daudzās pasaules valstīs, bet jo īpaši Skandināvijā.

 

Rūpējoties par savu veselību"Mani nūjot pierunāja sieva Dzintra. Viņai tā bija fiksā ideja. Nešaubos, ka tas patiešām ir veselīgi. Abi darbojamies jau pāris nedēļu. Ar nūjām ir interesanti un visādā ziņā pārvietoties ir vieglāk nekā bez tām - platāks solis un lielāks ātrums.

 

Mūsu vecumā skriešana vairs nav īpaši veselīga, jo "sasit" locītavas. Nenoliedzami, ka nūjošana ir vēl viena iespēja kopt veselīgu dzīvesveidu," pārliecināts valcēnietis Arturs Skrūzmanis.

Aida Žukovska nūjot arī sākusi pavisam nesen. "To daru tikai tāpēc, ka rūpējos par savu veselību, un iesaku to ikvienam vismaz trīs reizes nedēļā. Man netraucē nedz lietus, nedz vējš - kapuci galvā un uz priekšu! Kad pieeju pie spoguļa ir tik jauki - rozā, skaista un svaiga seja, organisms no prieka dejo," smaida Aida.

 

Jāatrod piemērotākais garumsPareizi nūjot nozīmē pārmaiņus uz priekšu liekot labo kāju un kreiso roku, pēc tam otrādi - kreisā kāja un labā roka.

Nūjojot tiek nodarbināti 90 procenti jeb 600 no visiem muskuļiem un muskuļu grupām. Šī nodarbe labi attīsta un trenē plaušas, sirdi un citus nozīmīgus orgānus. Jāievēro, ka nūjas nedrīkst būt par īsām, citādi visi muskuļi netiek nodarbināti.

 

Internetā bieži lasāmas pamācības, ka nūju garumam jābūt tādam, ka augumu (centimetros) reizina ar 0,66, taču visi augumi nav ideāli veidoti, tāpēc katram pašam jāatrod sev piemērotākais garums. Nūjojot, uz priekšu izstieptajai rokai elkonī jāveido taisns leņķis.

 

Veicinās masveida aktivitātesNovada sporta dzīves vadītāja un pasākuma organizētāja Nadežda Blūma uzskata, ka šis patiešām ir demokrātisks fiziskās atpūtas veids, jo tam nav nepieciešami lieli izdevumi. Visticamāk, ka turpmāk lielākās aktivitātes Valkas novadā notiks tieši tajos masveida sporta veidos, kuros nav jāiegulda lieli līdzekļi, jo valsts un pašvaldība sportam neko daudz nevarēs atvēlēt.

Trasi pirms pārgājiena sagatavoja stadiona direktors Ainis Blūms - iztīrīja, sazāģēja un novāca nokritušos kokus. Viņš gan ir noraizējies par valcēniešu aktivitātēm. "Lai ko arī nedarītu un nepiedāvātu, cilvēki to neizmanto, taču daudzi burkšķ, ka Valkā nav ko darīt," pauž A. Blūms.

 

Nūjošanai un skriešanai var izvēlēties dažāda garuma distances. Valkas novada sporta dzīves vadītāji cer, ka šogad būs gana daudz sniega slēpošanai, lai ierīkotu distanci ne tikai pie ģenerāļa Radziņa mājām Valkas pagastā, bet arī agrāk ierastajā vietā mežā pie estrādes.Tautas veselības asociācijas rīkotā Veselības diena nākamgad notiks 9. oktobrī.

Sports