Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Nepietiekama ūdens uzņemšana – nopietns apdraudējums veselībai

Organisma atūdeņošanās riskam visvairāk pakļauti bērni un veci cilvēki

Līdz ar izskanējušo informāciju par cilvēku veselības pasliktināšanos karsta laika un lielas fiziskas slodzes apstākļos, sākoties vasarai, kā arī piedaloties dažādās sportiskās aktivitātēs, dabīgā minerālūdens „Mangaļi" attīstības vadītāja Inese Rone iesaka pastiprināti pievērst uzmanību pietiekama ūdens daudzuma uzņemšanai.  

Turklāt par adekvāta ūdens daudzuma uzņemšanu jārūpējas ne tikai maratonu laikā, bet ik dienu. I.Rone atzīmē, ka aprēķināt nepieciešamo dienā uzņemamo ūdens normu iespējams, izdalot cilvēka svaru ar skaitli 30.       Īpaši aktuāla pietiekama un pareiza ūdens uzņemšana kļuvusi līdz Rīgas pilsētas mēra Nila Ušakova veselības sarežģījumiem, kas radās pēc dalības Nordea Rīgas maratonā.

 

      Kopumā  līdz ar karstā laika pastiprināšanos un fiziskas slodzes laikā, pieaug organisma atūdeņošanās jeb dehidratācijas risks, kā rezultātā pasliktinās pašsajūta, parādās galvas sāpes, reibonis un slikta dūša. 

 

Organisma atūdeņošanās risku apzinās novēloti - pēc notikuša incidenta

      Organisma atūdeņošanās un pārkaršanas riskam visvairāk ir pakļauti gados vecie cilvēki un bērni. Tajā pašā laikā atūdeņošanās riskam ir pakļauts jebkura vecuma cilvēks, sevišķi ilgstošas fiziska slodzes gadījumā vai karstā laikā. Tamdēļ sportojot īpaši ieteicams uzņemt pietiekamu daudzumu ūdens - lai pasargātu savu veselību, kā arī - lai uzlabotu rezultātus un koncentrēšanās spējas, kas, piemēram, maratonā ir ārkārtīgi svarīga, lai izturētu līdz galam.

 

   Slodzes laikā uz „ūdens zuduma rēķina" cilvēks var zaudēt pat 2% no sava ķermeņa masas. Tas ir pietiekami daudz, lai ietekmētu organisma darbaspēju samazināšanos līdz pat 20%. Vēl vērts atzīmēt, ka slodzes laikā organisms ūdeni uzņem vājāk - tādēļ īpaši svarīgi minerālūdeni ir dzert tieši pēc fiziskās noslodzes.

 

   Tāpat jāņem vērā, ka svīstot organisms zaudē ne tikai šķidrumu, bet arī minerālvielas, tādēļ, aktīva dzīvesveida piekritējiem svarīgi uzņemt tieši minerālvielām bagātu ūdeni. 

 

Maldīgs ir uzskats, ka fizisko aktivitāšu laikā  labāk atturēties no ūdens dzeršanas

   Dabīgā  minerālūdens „Mangaļi" attīstības vadītāja Inese Rone atzīmē, ka maldīgs ir uzskats, ka fizisko aktivitāšu laikā labāk atturēties no ūdens dzeršanas - patiesībā ir gluži pretēji, jo palielinātas slodzes laikā ir jādzer.

  • Pirms treniņa. Dabīgu minerālūdeni ieteicams padzerties jau aptuveni 20-30 minūtes pirms treniņa. Tā var būt kaut vai glāze minerālūdens, tas atkarīgs no ķermeņa masas un pašsajūtas, lai kuņģis netiktu pārpildīts un sportojot nerastos apgrūtinājuma sajūta.
  • Treniņa laikā. Aktīvās slodzes laikā ik pa brīdim ieteicams iedzert pāris malciņus ūdens, bet ne vairāk.
  • Pēc treniņa. Pēc aktīvās nodarbības jādzer tik daudz ūdens, cik vēlas un prasa organisms - bez ierobežojumiem. Turklāt vislabāk dzert tieši dabīgu minerālūdeni, lai pēc iespējas organismā atgrieztu nepieciešamās minerālvielas. 

       Organisma atūdeņošanai var būt smagas sekas, kā, piemēram, krampji, samaņas zaudēšana, sirds vājums un var pat iestāties nāve.

Veselība