Padomi sēklu diedzēšanā

Aiz loga jau jūtams pavasaris, kad mostas daba. Tas nozīmē, ka pēc garās ziemas pienācis īstais laiks cilvēka organismu spēcināt ar veselīgiem produktiem un vitamīnu devu.šefpavārs Normunds Baranovskis aicina šajā laikā imunitāti stiprināt ar diedzētām sēklām un pašu audzētiem zaļumiem. Ja būs pietiekams mitrums, gaisma un siltums, jau pēc 5 līdz 10 dienām varēsiet ēdienu papildināt ar pašu audzētiem lociņiem, dillēm vai citiem garšaugiem.

„Pavasaris ir īstais laiks, lai izveidotu garšaugu dārziņu uz palodzes un audzētu savus iecienītākos zaļumus - gan dilles un lokus, gan baziliku, timiānu un citus garšaugus. Diedzētas sēklas un pavasara zaļumi īpaši garšīgi ir kopā ar jogurtu, vājpiena biezpienu vai salātiem. Tāpat dīgstus var pievienot piena produktiem, zupām, brokastu pārslām, kā arī ēst svaigus uz maizītes. Turklāt dīgsti ir īsta vitamīnu „bumba" - vienā ēdamkarotē diedzētu sēklu ir tikpat daudz vitamīnu, cik kilogramā dārzeņu," stāsta šefpavārs Normunds Baranovskis.

 

Sēklu diedzēšanai nepieciešams:

 Sēklas (kuras nav apstrādātas ar ķīmiskām vielām)

 Vislabāk izmanto: lēcas, pupiņas, linsēklas, griķus, auzas, u.c.

 Stikla vai plastmasas trauks (vislabāk ar vāku)

 Marle vai cita mitruma noturīga drāna

 

Kā diedzēt sēklas:

1. Noskalo sēklas aukstā ūdenī.

2. Liec tās traukā un aplej ar ūdeni tā, lai veidojas ūdens kārtiņa 2 līdz 3 cm augstumā.

3. Kad sēklas ir uzbriedušas, noskalo tās aukstā ūdenī un liec atpakaļ traukā (sēklu uzbriešanas laiks ir atšķirīgs - no 2 līdz 12 stundām).

4. Pārklāj sēklas ar mitru marli un traukam uzliec vāku tā, lai piekļūst gaiss. Ja izmanto plastmasas trauku, izdur vākā nelielus caurumiņus.

5. Sēklas ieteicams katru dienu noskalot.

6. Diedzētām sēklām patīk siltums, gaisma un mitrums, bet ne slapjums.

7. Pirmos dīgstus varēsi ieraudzīt jau pēc 3 līdz 5 dienām.

8. Diedzētos graudus pirms ēšanas noskalo, savukārt pākšaugus un graudu sēklas pirms lieto uzturā paturi verdošā ūdenī 3 līdz 5 minūtes. Tā sēklas labāk saglabās vitamīnus.

Vitamīnu salātiNepieciešams:

 Ananāss

 Gurķis

 Ķiršu tomāti

 Melone

 Arbūzs

 Diedzētās sēklas

 Jauktie lapu salāti

 Balzamiko glazūra (I Love Eco)

 Olīveļļa

Pagatavošana:

Noskalo dārzeņus, augļus, salātus un diedzētos graudus. Sagriez visu vienādos gabaliņos. Pievieno olīveļļu, balzamiko glazūru un viegli sajauc.

Tā kā tuvojas grilēšanas un piknika sezona, šie salāti lieliski garšos kopā ar grilētu gaļu un zivīm.

Veselība