Trīs zelta likumi par šķidruma uzņemšanu

Lai saglabātu labu fizisko formu un veselību, cilvēkam ir jāpatērē pietiekami daudz šķidruma. Tomēr, kad runa ir par šķidruma uzņemšanas principiem, lielai daļai no mums vēl joprojām ir ko mācīties. Piedāvājam trīs zelta likumus par pareizu šķidruma uzņemšanu.

  1. Mēs zaudējam šķidrumu ne tikai vasarā, bet arī  ziemā

 Zināms, ka vasarā, kad daudz uzturamies siltumā, zaudējam daudz šķidruma. Taču šādi draudi pastāv arī aukstajā gadalaikā, sevišķi nodarbojoties ar ziemas sporta veidiem, tādiem kā slēpošana, slidošana, snovbords vai arī, piemēram, tīrot sniegu savā pagalmā. Fiziskās aktivitātes un silts apģērbs liek mums svīst tāpat kā vasarā.  

 

Vajadzētu arī ņemt vērā, ka jūras līmenis atrašanās vietā ietekmē šķidruma balansu cilvēka organismā. Augstākās vietās ir grūtāk elpot, tāpēc mēs to darām biežāk un rezultātā zaudējam vairāk šķidruma. Tādēļ, kad esat atvaļinājumā kalnos, ir jādzer pēc iespējas vairāk dažādu dzērienu.  

  1. Visiem dzērieniem ir nozīme

 Dienā sievietēm jāizdzer divi litri šķidruma, bet vīriešiem - 2,5 litri. Ir aprēķināts, ka ap 80% no visa dienā nepieciešamā šķidruma tiek uzņemts no dzērieniem, savukārt pārējais - no pārtikas. Tādēļ dienas šķidruma patēriņš sievietēm ir apmēram 8 glāzes, bet vīriešiem - ap 10. Šajā daudzumā visi dzērieni, ne tikai ūdens.  

 

Dzērieni var būt dažādi: ūdens, ūdens ar garšas bagātinātājiem, piens, sula, atspirdzinošie dzērieni, kafija, tēja utt. Jo vairāk dažādu dzērienu jūs lietojat, jo ķermenis tiek labāk apgādāts ar nepieciešamo šķidrumu. Tomēr jāievēro, ka jebkurš ēdiens vai dzēriens jālieto ar mēru.  

  1. Kofeīns nedarbojas kā diurētiķis tiem, kas kofeīnu saturošus produktus patērē ikdienā

 Ir izplatīts pieņēmums, ka kofeīns darbojas kā diurētiķis - stimulē šķidruma zudumu no organisma. Tomēr pētījumi liecina, ka šī viela var izraisīt vieglu īslaicīgu diurētisko efektu tiem cilvēkiem, kuri ikdienā kofeīnu saturošus produktus nelieto - tas neietekmē cilvēkus, kuri ikdienā lieto kofeīnu saturošus produktus. Vienkārši sakot, šķidrums pašā dzērienā ar uzviju aizvieto ķermeņa zaudēto šķidrumu. 

 

Kad runa ir par kofeīna daudzumu, viena liela kafijas krūze satur tikpat daudz kofeīna, cik trīs tējas krūzes vai 4-5 ar kofeīnu bagātas gāzēto dzērienu glāzes. Pārtikas produkti, piemēram, šokolāde, arī var saturēt nedaudz kofeīna.

Veselība